• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-01 19:54
Hallo ik heb een vraagje. Misschien heeft iemand er ervaring mee.

Mijn HTPC gebruik ik voor 99% alleen voor XBMC. Al mijn media staat op een NAS.
In de HTPC zit een draai hardeschijfje waarop alleen Windows en XBMC staat. Meer hoeft er niet op, omdat alles van de NAS gestreamd wordt.

Als ik de interne HD nu uit de HTPC haal en de USB versie van XBMC op een usb stick installeer, zou dit dan net zo soepel lopen en is de usb versie van XBMC net zo volledig als de windows versie?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
:Y kan prima, mits je USB-interface snel genoeg is. USB2 volstaat, maar USB3 is prettiger

iRacing Profiel

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:39
Eric-B schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:04:
Hallo ik heb een vraagje. Misschien heeft iemand er ervaring mee.

Mijn HTPC gebruik ik voor 99% alleen voor XBMC. Al mijn media staat op een NAS.
In de HTPC zit een draai hardeschijfje waarop alleen Windows en XBMC staat. Meer hoeft er niet op, omdat alles van de NAS gestreamd wordt.

Als ik de interne HD nu uit de HTPC haal en de USB versie van XBMC op een usb stick installeer, zou dit dan net zo soepel lopen en is de usb versie van XBMC net zo volledig als de windows versie?
Mijn ervaringen zijn totaal anders. Ik heb een g1610 processor op een itx moederbordje met 4gb ram. Dit heb ik eerst geïnstalleerd op een 2.5inch laptop hdd en dat was erg snel. Enkel was er in mijn behuizing niet erg veel plek dus besloot ik een usb 3.0 usb stick te gebruiken om Openelec op te installeren. Dit was echter totaal bagger. Met de standaard skin en een kleine library werkt het wel, maar met Aeon nox en een paar honderd films van mijn nas werd het ding ontzettend traag. De youtube app wilde bijvoorbeeld amper werken als je al een filmpje op de achtergrond had aanstaan.

Ik heb er destijds een beetje onderzoek naar gedaan, maar de meningen zijn heel erg verdeeld. Voor sommige werkt het perfect, maar voor andere totaal niet. Nu staat alles gewoon op een 60gb ssd en dat is ontzettend snel.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
zynex schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:25:
[...]

Mijn ervaringen zijn totaal anders. Ik heb een g1610 processor op een itx moederbordje met 4gb ram. Dit heb ik eerst geïnstalleerd op een 2.5inch laptop hdd en dat was erg snel. Enkel was er in mijn behuizing niet erg veel plek dus besloot ik een usb 3.0 usb stick te gebruiken om Openelec op te installeren. Dit was echter totaal bagger. Met de standaard skin en een kleine library werkt het wel, maar met Aeon nox en een paar honderd films van mijn nas werd het ding ontzettend traag. De youtube app wilde bijvoorbeeld amper werken als je al een filmpje op de achtergrond had aanstaan.

Ik heb er destijds een beetje onderzoek naar gedaan, maar de meningen zijn heel erg verdeeld. Voor sommige werkt het perfect, maar voor andere totaal niet. Nu staat alles gewoon op een 60gb ssd en dat is ontzettend snel.
Met een dergelijk grote database kun je inderdaad problemen verwachten als je de database lokaal laat draaien. Deze kun je natuurlijk dan ook beter centraal plaatsen; dat scheelt erorm. Werkt ook prima bij andere devices met een relatief trage storage, zoals een raspberry pi.

iRacing Profiel

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Hangt ook af van de snelheid van je usb-stick. Maar de goede sticks zitten vaak ook nog maar een paar tientjes van een snellere ssd af...