Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 11:30

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Goedendag Tweakers,
Normaal houd ik mij bezig met computers

Ik ben niet zeker of ik in het juiste topic ben, mocht ik verkeerd zitten, mijn excuses.

Op het moment verblijven ik en mijn familie op vakantie in Oostenrijk. Mijn zusje wordt de laatste tijd, sinds 2-3 dagen na aankomst regelmatig gebeld 2-4x per dag door verschillende voor ons onbekende nummers, waarbij de melding privénummer of onbekend nummer getoond wordt op het scherm van haar Galaxy Gio. Tot nu toe heeft ze deze oproepen genegeerd en kreeg ze melding van Vodafone via sms dat ze voicemailberichten had van de volgende nummers:
+311237
+
+88888888
+501

Aangezien ik niet uitgebreid kan zoeken op een telefoon, heb ik helaas zelf weinig gevonden wat het zou kunnen zijn. Het korte zoeken leverde mij een beeld van Scam op, zonder verdere details.

Mijn vragen:
-hoe komt dit?
-wat is het en hoe gaat t in zijn werk mocht het scam zijn?
- hoe kan dit tegengegaan worden, het is namelijk behoorlijk irritant.

Mijn ouders hebben beide ook vodafone, mijn moeder hetzelfde toestel, maar zij ondervinden dit niet?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 14:52
opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
En dan op eigen kosten (want roamen in het buitenland) mogen luisteren naar een reclameboodschap :')

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Vaste tijden? Waarschijnlijk reclame rotzooi (zo'n bandje). Sowieso nakijken of je in belmeniet register staat.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12