Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google Analytics events: bewaar line breaks

Pagina: 1
Acties:

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Voor een web applicatie van me gebruikt ik Google Analytics, en met name de events functionaliteit. Ik verstuurd een categorie en een action. De action kan een lange string zijn, en kan line breaks bevatten. Deze line breaks wil ik bewaren.

Nu valt me op dat dit niet gebeurd. In de google analytics web interface (en ook wanneer ik exporteer naar CSV) zijn de line breaks verdwenen.

Wanneer ik de request bekijk die mijn web applicatie naar de google analytics server stuurt, zie ik op dat punt gewoon nog de aanwezig line breaks. Dat lijkt er op te duiden dat de google server de string processed als ze mijn event hebben ontvangen.

Nu is mijn vraag: hebben jullie hier ervaring mee? En zijn er elegante workarounds? (behalve zelf mijn string pre-processen door de linebreaks te vervangen met een of andere delimiter...)

System Specs

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

De meeste elegante oplossing is een zoek en vervang van de linebreaks door een spatie. Dat is geen workaround, maar de gangbare methode. Wel vraag ik me af of je echt zoveel tekst in een event wilt hebben?

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
hmm, ik dacht ook aan zoiets (al gaat een spatie niet: het zijn queries die ik log, en een 'comment' teken zou de hele query dan weg commenten). Maar ik zou natuurlijk ook een andere delimiter kunnen gebruiken en dan in de data post processen wanneer ik de google analytics data ga gebruiken.

Jammer dat er geen elegantere oplossing is..

edit: heb besloten de string te preprocessen en alle comments weg te halen voordat de event verstuurd wordt

[ Voor 12% gewijzigd door lrietveld op 07-08-2013 13:50 ]

System Specs