Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plakken van code in een WYSIWYG editor

Pagina: 1
Acties:

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor een eigen webbased kennisbank (knowledgebase) zoek ik een eenvoudige WYSIWYG editor met insert code support.

Ik heb al flink rondgekeken maar kan niet echt een eenvoudige WYSIWYG editor vinden waarin je via een knop (die een mooi scherm met input veld opent) code fragmenten (snippets) van verschillende talen (PHP, C, C# etc) kan plakken.

Tinymce, fckedit, ckeditor, Mozilla Skywriter (ACE) project. Geen van alleen kunnen opmaak en code fragmenten goed combineren. Heb wel enkele plugins gevonden die gebaseerd zijn op bijvoorbeeld codeMirror maar ook deze werken niet erg lekker (buggy).

Hebben er mensen ervaring met iets wat goed werkt? Ik kan altijd terugvallen op alternatieven, maar ik vroeg me af of iemand een mooie oplossing kent.

tinymce kan wel werken met <pre lang="PHP>PHP code</pre> maar dit weten veel collega's van mij niet goed te gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Bartoz op 26-07-2013 09:05 ]

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Bartoz schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:03:
Hebben er mensen ervaring met iets wat goed werkt? Ik kan altijd terugvallen op alternatieven, maar ik vroeg me af of iemand een mooie oplossing kent.
Github-flavored Markdown. Maar ja; da's niet echt WYSIWYG.

• Bartoz
  • Niet online
Inderdaad geen WYSIWYG editor en daar ben ik juist naar op zoek. Ik ga nog even verder zoeken :/
R4gnax schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:54:
[...]

Github-flavored Markdown. Maar ja; da's niet echt WYSIWYG.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bartoz schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:03:
Voor een eigen webbased kennisbank (knowledgebase) zoek ik een eenvoudige WYSIWYG editor met insert code support.
Ik snap je doel niet: zoek je een editor waar je code in kan plakken (dat kunnen ze allemaal namelijk ;)) of zoek je een editor die ook makkelijk code kan weergeven (en dus opmaken met syntax highlighting)?

Als ik ga zoeken op de editors die jij noemt, dan hebben ze bijna allemaal (en het feit dat ik ze niet allemaal heb gevonden ligt eerder aan mijn oppervlakkig zoeken ;)) een plugin die syntax highlighting toevoegt:

http://ckeditor.com/forums/Plugins/SyntaxHighlighter-v3
http://www.wardenier.com/syntax-highlighting/

de rest mag je zelf zoeken ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Bartoz
  • Niet online
Ik zoek een editor waar je via een knop bijvoorbeeld PHP code 'tussen' de HTML kan zetten in de vorm van:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<p>Voor deze functie kun je de onderstaande PHP code voor gebruiken:</p>
<?php
  function test() {
    // Doe iets
  }
?>
<p>Verder kun je ook...</p>
<br>

TinyMCE ondersteunt de <pre> tag via de bron-code plugin van de editor. Maar ik wil dit graag via een nette plugin doen met een schermpje waarin je je PHP kunt zetten en bewerken.

Syntax highlighting is ook leuk, maar dat komt later.
BtM909 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:39:
[...]

Ik snap je doel niet: zoek je een editor waar je code in kan plakken (dat kunnen ze allemaal namelijk ;)) of zoek je een editor die ook makkelijk code kan weergeven (en dus opmaken met syntax highlighting)?

Als ik ga zoeken op de editors die jij noemt, dan hebben ze bijna allemaal (en het feit dat ik ze niet allemaal heb gevonden ligt eerder aan mijn oppervlakkig zoeken ;)) een plugin die syntax highlighting toevoegt:

http://ckeditor.com/forums/Plugins/SyntaxHighlighter-v3
http://www.wardenier.com/syntax-highlighting/

de rest mag je zelf zoeken ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Even offtopic: het leest makkelijker als je je reactie onder de quote plaatst ;)

Terug naar je probleem. Die eerste link daar kan je toch gewoon bijv. PHP code inserten (en updaten)? Waarom voldoet dat niet aan je eis?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Bartoz
  • Niet online
BtM909 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:09:
Even offtopic: het leest makkelijker als je je reactie onder de quote plaatst ;)

Terug naar je probleem. Die eerste link daar kan je toch gewoon bijv. PHP code inserten (en updaten)? Waarom voldoet dat niet aan je eis?
Ik zal die eerste link eens proberen. Zou mooi zijn als je daar de PHP-code zo in kan plakken.
Pagina: 1