Verwijderd

Topicstarter
Mijn auto dvd speler ondersteunt oa qua video formaat: MPEG-1, MPEG-2 (DVD).
Als ik video in dvd-formaat probeer te converteren naar avi, accepteert de speler het niet (wordt niet herkend). Als ik avi/divx films van spotnet haal, kan de speler ze wel afspelen. Maar ik heb een aantal films in dvd formaat (vob etc) die ik wil kunnen afspelen. Met welk programma is dvd => avi (divx) goed te converteren zodat het herkend wordt door de speler? Heb al best wat programma's geprobeerd, maar het werkt gewoon niet. Het betreft een next base speler (nr 10).

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Zelf heb ik ook al mijn DVD's gebackupped en geconverteerd naar mijn media-center. Het rippen hiervan is (zelfs op je eigen DVD's) zover ik weet nog altijd illegaal, en ga ik dus ook niet bespreken.

Als je eenmaal de bestanden zou hebben op je HDD, lijkt me HandBrake nog altijd de standaard voor het converteren naar DivX of x264. Wel zorgen dat de juiste codec's aanwezig zijn op je systeem, mocht je speler het ondersteunen is x264 imho altijd beter.

p.s. Denk dat deze thread misschien beter bij media past dan bij hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. Probleem is dat het geen media centre is die eea af moet spelen (die speelt bij mij alles af), maar een dvd setje in de auto (voor de kinderen). Handbrake, ga ik eens proberen. Hoe krijg ik dan bij het converteren de juiste codecs? X264 is toch mega groot? Welke output mogelijkheid zou ik moeten aankiezen op handbrake?

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
HandBrake is best gemakkelijk in te stellen. Die codecs kan je gewoon downloaden, maar als je de film kan afspelen in DivX op jouw PC, dan heb je ze al.

De instellingen kan je best zelf wat mee spelen. Je neemt best een stukje van 20 of 30 seconden ergens uit je film (best met wat actie), en converteert deze met verschillende instellingen. Er is zelfs een "preview" knop in HandBrake die dat automatisch voor jou doet.

Die x264 is net zo populair omdat het vergelijkbare kwaliteit biedt bij kleinere bestands-grootte. De reden waarom hij vaak groot lijkt, is omdat het ook gebruikt wordt voor 720p en 1080p content. Maar bekijk maar eens een MPEG-2 in 1080i, die zijn gemakkelijk 10GB per stuk en zijn echt slecht van kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx. Ga vanmiddaf aan de slag. (en anders neem ik al die lastige dvd's toch maar mee op vakantie)