Toon posts:

geheugenmodules

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een geplande aankoop van een intel 4770k en asus z87-deluxe.

Nu heb ik een vraag over welke geheugenmodules ik er best op steek ... Ik had gedacht aan Corsair geheugen corsair® vengeance pro series cmy16gx3m2a1866c9

Specificaties
Snelheid 1866 Mhz
Type geheugen DDR3
Hoeveelheid 16 GB
Standaard PC3-15000
Kit 2 x 8GB
Kit Modus Dual Channel
CAS 9
tRCD 10
tRP 9
tRAS 27
Spanning 1.5 V
Heatspreader Vengeance Pro Series

Nu ... is dit een goed idee of zit ik met een te hoge of lage snelheid t.o.v. de processor ...?
Ik overweeg ook om eventueel 4 latjes te steken i.p.v. 2 ... Is dit een goed idee of is het wat "overkill"? Ik gebruik mijn computer wel vrij intensief en durf hem wel eens tot zijn limiet drijven ...

Allen alvast op voorhand bedankt voor positieve feedback. :)

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08-2025
Hoi!

Je zal niet snel een verschil merken bij sneller geheugen en een setje budget Kingston/Corsair geheugen zou ook prima zijn als je wat geld wil besparen.

Ik ben zelf echter ook voor een vergelijkbaar setje Corsair vengeance pro red gegaan (tot 2133Mhz) en er erg tevreden mee. Je nieuwe 4770k en z87-deluxe kunnen hier zeker mee overweg en als je toch wat meer uit je PC wilt halen, warom niet?

Ik zou voorlopig wel bij gewoon 2x8 gb blijven. Tenzij je in een professionale omgeving werkt waar dit echt nodig is. Bij de nieuwste games kom je tegewoordig nog niet eens aan 12gb en kun je beter een GPU met wat extra geheugen kopen als je echt op een scherm met een grote resolutie wilt gamen. Daarnaast kun je altijd later er nog 2 reepjes bij prikken als je het toch wilt hebben. Het upgraden van RAM is de makkelijkste handeling die je kan doen aan je pc.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien je een Asusbord hebt zou ik voor de zekerheid de QVL er even op naslaan, zodat je zeker weet dat 't werkt.