Aangezien mijn onboard audio aan het sterven is onder de huidige hitte merk ik door de haperingen en storingen af en toe in het geluid, en wanneer ik mijn microfoon open zet zonder iets te zeggen is er een harder wordende feedback-alien-b-movie-piep te horen, lijkt het mij verstanding eens over te schakelen naar een fatsoenlijke audiokaart. Eventueel als het kan zou ik het tweedehands willen proberen, maar zoals ik zelf al ervaring heb met producten, is het afgaan op tweedehands aanbiedingen vrij insecuur.
Ik zou een goede mid-end kaart willen hebben die gewoon met 2.0 geluid overweg kan. Mijn oude boxen met versterker gaan met een 3.5mm plug naar composiet momenteel, en ook mijn headset is een gewone stereo headset met microfoon. Aangezien ik vaak op teamspeak te vinden ben en consorten zie ik ook graag dat de geluidskaart maximaal oppikt van kwaliteit wat de microfoon kan.
Huidige hardware:
Philips stereo van uit het jaar 2003 ongeveer
Steelseries 5H v2 headset (niet via USB)
Moederbord: Asus P7P55D-E
Linkjes naar huidige V&A aanbiedingen (deze sectie kan overgeslagen worden in het advies, afhankelijk van het advies neem ik dan mogelijk een nieuwe kaart indien die niet wordt aangeboden op V&A, maar het mag altijd meegenomen worden in de beslissing).
Ik zou een goede mid-end kaart willen hebben die gewoon met 2.0 geluid overweg kan. Mijn oude boxen met versterker gaan met een 3.5mm plug naar composiet momenteel, en ook mijn headset is een gewone stereo headset met microfoon. Aangezien ik vaak op teamspeak te vinden ben en consorten zie ik ook graag dat de geluidskaart maximaal oppikt van kwaliteit wat de microfoon kan.
Huidige hardware:
Philips stereo van uit het jaar 2003 ongeveer
Steelseries 5H v2 headset (niet via USB)
Moederbord: Asus P7P55D-E
Linkjes naar huidige V&A aanbiedingen (deze sectie kan overgeslagen worden in het advies, afhankelijk van het advies neem ik dan mogelijk een nieuwe kaart indien die niet wordt aangeboden op V&A, maar het mag altijd meegenomen worden in de beslissing).
spoiler:
Creative SoundBlaster Live 5.1 voor €7,50
V&A aangeboden: Creative SoundBlaster Live 5.1
Terratec Aureon 7.1 voor €15
V&A aangeboden: Terratec Aureon 7.1 PCI
Asus SupremeFX II voor €10 (Bedenkingen: Werkt het wel met het moederbord? Is dit niet gewoon grote bagger aangezien mijn asus onboard ongeveer wel hetzelfde zal zijn?)
V&A aangeboden: asus supremefx 2
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS voor €20
V&A aangeboden: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Iets duurder:
Asus Xonar D1 voor €40
V&A aangeboden: Asus Xonar D1
Creative X-Fi Titanium 7.1 voor €45 (Bedenkingen: Is dit niet gewoon de 7.1 variant van hierboven en dus niet nuttig voor mij?)
V&A aangeboden: Creative X-Fi Titanium 7.1
V&A aangeboden: Creative SoundBlaster Live 5.1
Terratec Aureon 7.1 voor €15
V&A aangeboden: Terratec Aureon 7.1 PCI
Asus SupremeFX II voor €10 (Bedenkingen: Werkt het wel met het moederbord? Is dit niet gewoon grote bagger aangezien mijn asus onboard ongeveer wel hetzelfde zal zijn?)
V&A aangeboden: asus supremefx 2
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS voor €20
V&A aangeboden: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Iets duurder:
Asus Xonar D1 voor €40
V&A aangeboden: Asus Xonar D1
Creative X-Fi Titanium 7.1 voor €45 (Bedenkingen: Is dit niet gewoon de 7.1 variant van hierboven en dus niet nuttig voor mij?)
V&A aangeboden: Creative X-Fi Titanium 7.1