Ook aan mijn vorige PC kwam een eind. Hij heeft het meer dan vijf jaar volgehouden maar vandaag is een Pentium 4 Northwood 2.8 GHz niet meer wat hij geweest was. Tijd dus voor een upgrade!
Ik gebruik de PC voornamelijk voor office werkzaamheden en Internet. Zo nu en dan speel ik een spelletje dat geen zware eisen aan de hardware stelt (Myst, anyone?). Zo nu en dan kijk ik een film, zo nu en dan programmeer ik eens iets, zo nu en dan... tsja... doe ik van alles en nog wat, en de rest. Mijn prioriteiten zijn dan ook: stil, zuinig, moet lang mee kunnen, klein en niet teveel kosten.
Waar ik op ben uitgekomen:
Aangezien ik in mijn vorige PC meerdere DVD branders heb versleten zonder erg veel DVDs te spelen of te branden wordt dit een externe. Op de harde schijf komt Windows 8, Office 2007, Mapsource, en nog wat meer van dat spul. Een grote harde schijf heb ik niet nodig want ik heb een NAS voor opslag.
Wat denken jullie ervan?
Ik gebruik de PC voornamelijk voor office werkzaamheden en Internet. Zo nu en dan speel ik een spelletje dat geen zware eisen aan de hardware stelt (Myst, anyone?). Zo nu en dan kijk ik een film, zo nu en dan programmeer ik eens iets, zo nu en dan... tsja... doe ik van alles en nog wat, en de rest. Mijn prioriteiten zijn dan ook: stil, zuinig, moet lang mee kunnen, klein en niet teveel kosten.
Waar ik op ben uitgekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 3220T Boxed | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | MSI B75IA-E33 | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Chieftec FI-01B | € 51,40 | € 51,40 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 27,- | € 27,- |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 90,50 | € 90,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 382,75 | |
Aangezien ik in mijn vorige PC meerdere DVD branders heb versleten zonder erg veel DVDs te spelen of te branden wordt dit een externe. Op de harde schijf komt Windows 8, Office 2007, Mapsource, en nog wat meer van dat spul. Een grote harde schijf heb ik niet nodig want ik heb een NAS voor opslag.
Wat denken jullie ervan?