Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
ik zou graag zelf een web server willen draaien.
ik probeer drupal te installeren op m'n server maar
hij geeft een probleem aan met PHP GD dat zou uit staan
of niet geinstaleerd staan ik heb zo ongeveer alles al geprobeert maar
niks werkt

kan iemand helpen???

ik gebruik een my book live van WD (server staat er al op geinstaleerd)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/scaled/medium/837/d8db.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Equator op 25-07-2013 21:21 . Reden: plaatje gecorrigeerd ]

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-11 21:35
Als eerste, je image doet het niet, en linkt naar een thumbnail, waardoor je nog niks kan zien.

Als ik het goed zie gebruik je windows, dus heb je al gekeken naar WAMP? Laatst dat ik gehoord heb is dit heel simpel installeren.

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-11 13:45
P-Storm schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:55:
Als eerste, je image doet het niet, en linkt naar een thumbnail, waardoor je nog niks kan zien.

Als ik het goed zie gebruik je windows, dus heb je al gekeken naar WAMP? Laatst dat ik gehoord heb is dit heel simpel installeren.
Niet echt een antwoord op zijn vraag :) Zelfde idee als ik heb een probleem met mijn wasmachine en jij zegt als verkoper oh das jammer, maar hier heb ik wel een nieuwe koelkast :D

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 21:56

DeTeraarist

#Boots2Asses

GD aanzetten in je PHP.ini wellicht? Als die aanstaat en het werkt niet dan zijn er foutmeldingen te vinden in je logs.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heb ik geen bestand wat PHP. ini heet
en welke logs bedoel je?

sorry ben best een leek hier in...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al opgezocht of je WD ding Drupal kan draaien? Want het lijkt erop dat de webserver ondersteuning in dat ding te beperkt is. Waar het naar verwijst (ik kan echt niets lezen wat op je plaatje staat) is een PHP library genaamd gd. Deze is in Linux gewoon uit de repo te halen, maar met je WD embedded ding zal je die zeer waarschijnlijk niet hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:17:
sorry ben best een leek hier in...
Des te groter het belang om te vertellen wat je gedaan hebt om te komen waar je nu bent. Welke webserver draai je (bijvoorbeeld Apache)? Hoe heb je die geïnstalleerd (met apt, ipkg of FeaturePacks)? Heb je een tutorial gevolgd? Heb je hier al gekeken: Het grote WD My Book Live topic?

Je kunt in ieder geval GD ondersteuning krijgen met apt-get install php5-gd
maar een simpele apt-get upgrade kan je systeem om zeep helpen, dus ik zou twee keer nadenken voordat je niet ondersteunde software op je NAS gaat draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door 8088 op 26-07-2013 21:42 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1