Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Toshiba Excite Pro [Tablet]

FILMPJE:

Afbeeldingslocatie: http://www.fanste.nl/toshiba/top.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fanste.nl/toshiba/links.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fanste.nl/toshiba/rechts.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fanste.nl/toshiba/down.jpg

FOTO'S:

Afbeeldingslocatie: http://www.fanste.nl/toshiba/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fanste.nl/toshiba/2-klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.fanste.nl/toshiba/3-klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fanste.nl/toshiba/4-klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.fanste.nl/toshiba/5-klein.jpg

ALGEMEEN:
Op zoek naar de ultieme entertainmenttablet? De Excite Pro geeft u het beste van alles.

Dankzij een 10.1" PixelPure-scherm met een resolutie van 2560 x 1600p zien uw films er superhelder uit.
Uw muziek hoort u ook duidelijker, dankzij het geluid van eersteklas kwaliteit dat uit de Harman Kardon®-luidsprekers komt.

Dit alles wordt aangedreven door een state-of-the-art NVIDIA® Tegra® 4 mobiele processor, voor uitstekende gamingprestaties en de kracht om u in beweging te houden.

De optionele Toshiba Keyboard Cover* biedt volledige toetsenbordfunctionaliteit en systeembescherming in één, zodat u altijd meer kunt doen, waar u ook bent.

En dankzij de snelheid van Android™ 4.2 Jelly Bean, plus een langere accuwerkduur kunt u ook elke dag, de hele dag door vertrouwen op ongelofelijke prestaties.

Bovendien kunt u met behulp van een micro-SD-, micro-USB- of micro-HDMI-verbinding uw inhoud opslaan, delen en op een groter scherm weergeven.

Haal het beste uit uw multimedia met de Excite Pro.

SPECIFICATIES:
Algemeen
MerkToshiba
ModelExcite Pro
KleurenZilver/Zwart
BesturingssysteemAndroid Jelly Bean (4.2)
Gewicht645 gram
Afmetingen260,7 x 178,9 x 10,5 mm
Display
Schermdiagonaal10.1 inch
TechniekIPS LCD
Resolutie2560 x 1600
Snelheid en geheugen
ProcessorQuadcore Nvidia Tegra 4
Kloksnelheid1.9GHz
Werkgeheugen2GB
Opslaggeheugen16GB - 32GB
Geheugenkaart lezerJa (MicroSD XC & XD)
Connectiviteit
WifiJa
3GJa
Bluetooth 4.0Ja
GSMNee
GPSJa
Micro USBJa
Micro HDMIJa
Camera's
Voorzijde1.2 Megapixel
Achterzijde8.0 Megapixel
Batterij
BatterijLithium Polymer
OverigToshiba
Overig3G/4G is optioneel

GEVONDEN PROBLEMEN:
  • Gedeelte rond de camera wordt na een tijdje erg heet bij het gamen (getest met Riptide GP 2)
  • Door deze hitte begint het spel te laggen
  • De video opname functie van de camera is te ver ingezoomd
FOUTJE? UPDATE?:
Foutje ontdekt in deze TS? Is er een update nodig voor deze TS? Laat het me weten en ik pas het z.s.m aan.

[ Voor 222% gewijzigd door fanSte op 25-07-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:47

Major_ton

Shoot!

Eindelijk een eigen topic! Deze tablet staat toch wel erg hoog op mijn lijstje. Jammer dat Toshiba hier op tablet gebied een anonieme rol speelt. Ik zou de Excite Pro graag eens willen proberen!

De adviesprijs van de Excite Pro ligt trouwens op € 499,-. De Excite Write, welke hetzelfde is alleen met meegeleverde Wacom pen en extra software komt op € 599,-.

[ Voor 30% gewijzigd door Major_ton op 25-07-2013 20:17 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
Major_ton schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:15:
Eindelijk een eigen topic! Deze tablet staat toch wel erg hoog op mijn lijstje. Jammer dat Toshiba hier op tablet gebied een anonieme rol speelt. Ik zou de Excite Pro graag eens willen proberen!

De adviesprijs van de Excite Pro ligt trouwens op € 499,-. De Excite Write, welke hetzelfde is alleen met meegeleverde Wacom pen en extra software komt op € 599,-.
Ik heb de Pro sinds vandaag (gehaald bij 4Launch in Eindhoven voor € 428,-) en mistte een topic hierover.
Dus vandaar dat ik er een aan het maken ben, xD

Ik heb de Write niet genomen om de volgende redenen:
  • De Write was nog niet te koop, terwijl de Pro wel was
  • Het scherm van de Toshiba doet het erg goed met je vingers
  • Groot prijsverschil van ongeveer € 100,-
  • Vóór mijn Toshiba tablet had ik een Samsung tablet met een pennetje, maar ik heb deze pen niet zoveel gebruikt

[ Voor 31% gewijzigd door fanSte op 25-07-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 15:16
Ah kijk, een thread over deze tablet!

Ik had hem al een tijd in het vizier, maar ik ben nog niet in het bootje gestapt, voornamelijk omdat er nog nergens een review te bekennen is van een van de grotere review websites. Ook schijn je er geen custom rom op te kunnen zetten (niet dat ik dat persoonlijk nodig vind, maar sommigen misschien wel) omdat Toshiba niet zo open is t.o.v. zijn community met dat soort dingen (stond in een van de reviews op Amazon).

Daarnaast wordt er op Amazon in nagenoeg alle user reviews geklaagd over overheating. Ik vraag me af hoe dat er in is geslopen zonder dat ze het hebben gemerkt.
fanSte schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:20:
[...]

Ik heb de Pro sinds vandaag (gehaald bij 4Launch in Eindhoven voor € 428,-) en mistte een topic hierover.
Dus vandaar dat ik er een aan het maken ben, xD
Goed initiatief en nice dat je er al een hebt! Heb je toevallig ook last van de warmte ontwikkeling of wordt de Nederlandse batch gespaard wat betreft dit probleem? (Wat nice zou zijn, want in dat geval ga ik er denk ik ook een halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
emcore schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:46:
Goed initiatief en nice dat je er al een hebt! Heb je toevallig ook last van de warmte ontwikkeling of wordt de Nederlandse batch gespaard wat betreft dit probleem? (Wat nice zou zijn, want in dat geval ga ik er denk ik ook een halen)
Het klopt wel, maar alleen bij gaming heb ik het gemerkt. Op de achterkant ten hoogte van de camera wordt het erg heet en begint het spel te laggen. Ik hoop dat dit wel met een update opgelost kan worden (de hitte is niet zo erg, maar de lag wel).

Ook is de video functie van de camera te ver ingezoomd.

Maar wat ik niet snap, is dat bij alle video's op youtube niemand er iets over zegt (de mensen van Engadget, PhoneArena, etc), maar pas aan het licht komt als de consument er een aanschaft.
Ik heb namelijk deze video's bekeken voordat ik tot aanschaf overging.

[ Voor 18% gewijzigd door fanSte op 25-07-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 15:16
fanSte schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:51:
[...]

Maar wat ik niet snap, is dat bij alle video's op youtube niemand er iets over zegt (de mensen van Engadget, PhoneArena, etc), maar pas aan het licht komt als de consument er een aanschaft.
Ik heb namelijk deze video's bekeken voordat ik tot aanschaf overging.
Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat deze mensen maar zeer beperkt er mee hebben kunnen 'spelen'. In de meeste filmpjes wordt er enkel kort daadwerkelijk iets mee gedaan, en dan ga je natuurlijk geen last krijgen van deze problemen.

Waar ik me zorgen om maak is dat het echt een hardware issue is en het dus niet opgelost kan worden met een software update. Jammer dat Toshiba hier compleet over zwijgt en er dus geen enkele duidelijkheid is over of dit opgelost gaat worden of niet. Ze willen nog wel eens op Amazon.com reageren op reviews, maar helaas is het de afgelopen dagen behoorlijk stil van hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
Is het niet zo dat iedere tablet/telefoon met Android minimaal 1 keer een software update moet krijgen? Dat zou voor deze dan Android 4.3 moeten zijn?

En als het bekend is dat het een hardware issue is, zullen veel tablets terug gestuurd worden...

Tijd om Toshiba goed te laten weten wat er allemaal aan de hand is met dit type tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Dat een telefoon of tablet warm/heet wordt bij zware grafische taken vind ik niet zo'n ramp. Als het apparaat daarbij echter symptonen gaat vertonen als throttling, wordt het een heel ander verhaal. Helaas is dit meestal niet met software op te lossen, want de processor kan gewoon z'n warmte niet kwijt op full power en deze power is simpelweg nodig bij het renderen van de beelden. Een gemiste kans dus.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
Het gamen begint flink te stotteren (lees onspeelbaar) zodra de tablet warm wordt. Ik heb de tablet terug gegeven aan de winkel.

Erg jammer, op papier zag het qua specs veel belovend uit, maar dit soort grove fouten is gewoon onacceptabel.

[ Voor 3% gewijzigd door fanSte op 26-07-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Zonde hoor! Heb je er nnog full HD materiaal op bekeken? Hoe ging dat en hoe zag het er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 08:28
Door slechte ervaringen met de tegra 3 en doordat de release van de tegra 4 zolang op zich liet wachten heb ik ook even gewacht op reviews, al dacht ik wel dat dit mijn nieuwe tablet ging worden. Als ik dan toch weer lees dat nvidia problemen heeft met warmte en throttling ben ik blij dat ik gewacht heb. Dan toch maar wachten op de eerste tablet met een hoge resolutie scherm en een snapdragon 800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
fanSte schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:21:
Het gamen begint flink te stotteren (lees onspeelbaar) zodra de tablet warm wordt. Ik heb de tablet terug gegeven aan de winkel.

Erg jammer, op papier zag het qua specs veel belovend uit, maar dit soort grove fouten is gewoon onacceptabel.
Zonde, ook ik vond het op papier en dijk van een tablet. Maar hou het voorlopig wel bij mijn note 10.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 18:49

migros

Nooit meer een Samsung

Zijn er nog andere reviews over dit tablet? Tot nu toe alleen maar slecht nieuws gehoord. Zijn er ook goede geluiden omtrent dit apparaat??

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Laatst online: 06-09 08:28
http://reviews.cnet.com/t...4505-3126_7-35781392.html
Een andere review gevonden, maar ook behoorlijk negatief... ik denk dat toshiba ondanks de tegra4 en hoge resolutie de plank heeft misgeslagen met deze tablet, ik wacht wel op een snapdragon800 tablet.

• katerke
  • Laatst online: 23-08 08:22
Hm,

Excite Pro ... hoe zit dat nou ???

Ik help mijn zuster zoeken om een tablet aan te schaffen in het duurder segment. Daar hier zo weinig animo is zal deze wel geen aanrader meer zijn he. Sla ik de bal juist ???

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperbom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2020
Heb de Excite pro nu twee weken in gebruik, en ben er super tevreden mee. Had hiervoor de Samsung Galaxy Tab 3 7 inch in een opwelling gekocht,(en na 4 dagen weer verkocht) maar wat een verschil. Waanzinnig scherp beeld en werkelijk een fantastisch geluid voor een tablet. Zijn er ook minpunten aan deze tablet? Ja, toch wel. Zo wordt het toestel inderdaad erg heet bij intensief gebruik (nog geen lag gehad), en had het toestel fabrieks af niet zo`n beste wifi verbinding. Na het draaien van de laatste updates (er zat er één bij speciaal voor de wifi) is dit aanzienlijk verbeterd. Wat ik ook jammer vind is dat je hem niet kan opladen via micro usb, maar dat er een aparte lader (en niet zo`n kleintje ook) bijgelverd wordt.

Heb er in ieder geval absoluut geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 08:11

Ursamajor

Astrofotograaf

Hoe is Toshiba met zijn update beleid eigenlijk?
Bij Samsung krijg je vaak na een jaar een upgrade van het OS en tussendoor nog een enkele fix.
Vind het wel een hele mooie tablet namelijk.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0nik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 11:43
Vandaag toch besteld voor maar €222 euro bij de Wehkamp. Kadootje voor mijn vrouw.
Zij speelt er geen games op en zal m puur voor wat browsen en video's voor de kleinste gebruiken.
Wel even naar Toshiba gebeld om te checken of de 4.3 update er ook voor NL is.
Volgens hun wel en is er zelfs een 4.4 kitkat op komst! Details kon ie niet geven..

Zal proberen dit topic wat nieuw (positief?) leven in te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:43
Voor de liefhebbers/durfals:
Vandaag (6/5) is hij voor €187 in de aanbieding bij Wehkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
mede door deze aanbieding ben ik toch wel geïnteresseerd, echter houden de behoorlijk negatieve reviews mij tegen hem gelijk te kopen...

Er schijnen wat updates te zijn geweest (o.a. een 4.3 update begin dit jaar) en zie niks over eventueel veranderde ervaringen met de tablet, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-05 21:57
mschol schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:01:
[...]

mede door deze aanbieding ben ik toch wel geïnteresseerd, echter houden de behoorlijk negatieve reviews mij tegen hem gelijk te kopen...

Er schijnen wat updates te zijn geweest (o.a. een 4.3 update begin dit jaar) en zie niks over eventueel veranderde ervaringen met de tablet, iemand?
Hoi, ik heb deze tablet gekocht via wehkamp.
Update naar android 4.3 stond al klaar, alsmede andere updates. Even wachten en het was gedaan.
Tablet is heel stabiel, ervaar niks (meer) van de negatieve punten van de reviews.
Met games is het zeer soepel op de zeer hoge resolutie, video's (youtube) en TV kijken in full HD, etcetc.
Geluid is heel goed, GPS is mooi meegenomen, de uitstekende 8.0MP camera (geen zoombug meer) en de functie om whiteboard op te nemen en te bewerken is héél handig voor in de collegebanken. In ieder geval, geen spijt van :)

Maar het is wellicht wijs van je geweest om te wachten/niet te doen, het blijft toch een fiks bedrag, met de voorgaande ervaringen van anderen in het achterhoofd.

[ Voor 15% gewijzigd door Ekstergroen op 11-05-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:01
@ Ekstergroen, zie dat je deze tablet gebruikt, wil hem eigenlijk ook nemen maar kun je er ook de Ziggo app op gebruiken, om via deze app hun tv programma`s kijken, kan niet vinden of hij bij ziggo nl niet benoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-05 21:57
dinandus schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:03:
@ Ekstergroen, zie dat je deze tablet gebruikt, wil hem eigenlijk ook nemen maar kun je er ook de Ziggo app op gebruiken, om via deze app hun tv programma`s kijken, kan niet vinden of hij bij ziggo nl niet benoemd wordt.
Ziggo App had ik er het eerste uur op gezet (toevallig dat ik Ziggo abonnee ben), werkt goed.
Hij moet enkel wel in het begin af en toe laden (even 4 secs wachten) tot je echt kunt TV kijken en kunt bladeren door de zenders. Ik denk dat dat wel normaal is voor full-HD TV kijken op tablet. Tijdens het TV kijken zelf heeft ie geen laad-momenten ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Ekstergroen op 12-05-2014 11:43 ]

Pagina: 1