Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Anologe lijnen aanvragen

Pagina: 1
Acties:

• webspider0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 22:29
Beste Lezer,

Ik zit met het volgende probleem:

In een buiten gebied (midden in het bos) wil ik graag een 100Mbit verbinding hebben om aan camping gasten internet te kunnen aanbieden op een redelijke snelheid.

Ik heb eerst geprobeerd een glasvezel verbinding of een coax kabel te laten leggen. Maar het is of niet mogelijk of de graafkosten beginnen bij €19.000,- wat een flinke smak geld is voor internet aanbieden aan je gasten.

Toen ben ik gaan kijken naar het stapelen van ADSL lijnen. Hier een mooie oplossing voor gevonden. Hier voor heb ik 6 ADSL lijnen nodig zodat ik in de buurt ban de 100Mbit kom. Gezien er over deze afstand slechts 16Mbit per lijn word gegarandeerd. Deze lijnen zou ik graag bij XS4ALL aanvragen gezien zij ook wat kennis van zaken hebben en goede ervaring mee heb.

Nu komt echter de grootste uitdaging. Op locatie liggen slechts 2 lijnen waarvan 1 in gebruik. Nu heb ik dus 5 extra lijnen nodig. Deze wil/kan XS4ALL niet voor mij aanvragen bij KPN en moet ik allemaal zelf in gang zetten. Ik vol goede moed KPN gebeld en gevraagd om 5 aderparen zodat ik die kan gebruiken voor een ADSL aansluiting. Echter vertellen ze bij KPN dat het niet mogelijk is alleen een aderpaar aan te sluiten, daarbij komt altijd een 1 jarig telefoon abbonement van 22 euro.

Nu vroeg ik mij af of er iemand is die mij kan vertellen hoe ik een lijn kan laten aanleggen zonder daarvoor meteen ook een abbonement af te sluiten want die wil ik tenslotten bij XS4ALL af nemen en niet bij KPN.

Mocht ik onduidelijk zijn of mocht je nog een andere frisse blik hebben op het geheel hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Webspider

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vraag je een consumentenverbinding aan, of een zakelijke verbinding?
Dat kan nog wel verschil maken.
In principe kun je een internet only ADSL verbinding aanvragen, zonder een bestaande telefoonverbinding die daarvoor gebruikt gaat worden, maar dan moeten er uiteraard wel aderparen (gewoon ordinair koper in de grond) beschikbaar zijn om die lijnen op te zetten.

Nu levert KPN nog steeds voor een vast bedrag een simpele analoge verbinding op vrijwel iedere plek in Nederland. En dat daar dan de minimale vergoeding van het goedkoopste telefonieabonnement aan vasthangt, is altijd nog vele malen goedkoper dan dat je zelf gaat graven...

Mooie Plaatjes   

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

hm, kun je daarvoor niet een offerte aanvragen via http://aansluitingen.nl ?

blub

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Je zou het via https://www.xs4all.nl/zakelijk/dslstapelen/ blijkbaar kunnen bespreken met XS4all, voor een snelheid tot 125Mbit. Op de knop "Bel mij terug" klikken en gegevens invoeren.

Ik neem aan dat dit alleen zakelijk mogelijk is en dat ze zelf voor die 3 tot 6 lijnen zorgen die nodig zijn...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• webspider0
Foamy dat is een goede ik zal nog even informeren hoe ze dat behandelen als je het via die weg doet.

Dat kost 200 euro paar amnd extra kan ik beter de 110 euro per maand voor de telefoon lijnen betalen :P
Maar bedankt voor het mee denken!

Ik zou hier ook de oplossing plaatsen dat mocht ooit iemand in het zelfde schuitje zitten dat ze niet zo van het kastje naar de muur toe hoeven :P

Mogelijk een leuke voor de XS4ALL actie :+

• webspider0
Bedankt allemaal voor de reacties.

Helaas is KPN niet bereid om een ader paar aan te sluiten dat niet word gebruikt... Door hun dienste.
Als ik wil dat XS4ALL hier internet op levert moet XS4ALL die aanvraag doen bij KPN.
Maar de personen die ik aan de telefoon kreeg bij XS4ALL kreeg ik dit niet aan de

Ik heb besloten om nu de verbindingen te nemen bij KPN voor een jaar. Naar het eerste jaar ga ik alle verbindingen verhuizen naar XS4ALL of een andere partij. :9

Snelste oplossing denk ik :)
Pagina: 1