Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget laptop voor video editing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met een beperkt budget (1000 euro <) zoek ik een laptop waar ik korte video's voor Youtube mee kan editen.
Vanzelfsprekend zijn gewicht, batterijduur etc. ook van belang, maar het belangrijkste is dat ik alles met deze laptop (of ultrabook / netbook) kan doen, waarbij video editing de meest veeleisende taak is.

Ik ben benieuwd naar algemene specs, maar zou het helemaal geweldig vinden als er misschien 1 of meer modellen zijn die hier aanbevolen kunnen worden.

Zelf ben ik niet zo 'bij' m.b.t. specs en modellen, ik ben vooral een gebruiker. O, als er specifieke video editing software is die hier aanbevolen (freeware is altijd welkom, zo vind ik Gimp een acceptabel alternatief voor Photoshop) kan worden, dan is dat eveneens zeer welkom.

Bij voorbaat hartelijk dank, ik ben heel benieuwd!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Mijn voorstel is om LAA beleid door te lezen en je startpost aan te vullen. Daar komen we met z'n allen een stuk verder mee ;)

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wat voor een video wil je gaan editing? SD of HD? 720 of 1080? Korte clips van een minuut of films van een uur.

Je zegt korte filmpjes op youtube, is het geen optie om ruw materiaal te uploaden en online met youtube te editen?

• dirk82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-03-2023
Met videobewerking heb je snelheid nodig.

Dit soort filmpjes kun je simpel maken op en Asus n56 serie, die beginnen uit mijn hoofd bij 850 euro. Het mooie van deze laptop is dat je geld overhoud om zelf een ssd toe te voegen. Ram kun je ook evt (misschien later) ook makkelijk uitbreiden naar 16 g. Andere aanrader is de lenovo y500.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-11 12:18

OmeJoyo

This is me

Ik heb zelf ook gedeeltelijk voor dit doel een asus N56 serie die overigens beginnen bij 735 euro. Ik heb de I5 maar als je echt veel video gaat bewerken wil je waarschijnlijk wel de I7 hebben met 8gb. Ik wel meteen de schijf vervangen voor een SSD. Moet je voor 1000 euro een mooie versie van kunnen maken.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity