Raspberry Pi en external hub = no go?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:39

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik snap het niet meer. Ik heb een Raspberry en een self powered hub. Deze hub wordt gezien als ik lsusb invoer via ssh.

Maar elke device die ik aan de self powered hub koppel krijgt zijn vermogen niet van de hub. Maar koppel ik de usb van de RPi af, dan krijgen alle devices die in de hub zitten wel hun vermogen van de hub. Doe ik iets fout?

De hub lijkt in orde te zijn. Tenminste, hij doet wat hij moet doen als de RPi niet gekoppeld is. Zodra ik hem koppel aan de RPi is het afgelopen met alle devices eraan gekoppeld.

En ik heb de hub toch nodig voor mijn mining rig :(

Iemand enig idee wat ik niet zie/goed doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:40
Ik weet wel wat ik niet zie: Jou hub :+

Welke heb je? Het zou namelijk moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Een Q-tex vier poorts 2.0 hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Q-Tec (niet Q-Tex ;) ) staat niet op de lijst met ondersteunde hubs, maar ook niet op de lijst met probleemgevallen, of het moet zo'n gerelabled geval zijn dat wel op die lijst staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 25-07-2013 20:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Sorry, zat bij de masseur toen ik het typte haha...

Ik heb bij een mede tweaker een andere besteld, hopelijk werkt die wel goed, want ik wil mijn rig nu wel eens in orde hebben, grrrr

;)

Hmm, even wat getest. Ik doe de usb sticks in de hub. De hub doe ik in de RPi. Ik power de RPi op en de lampjes lichten ineens op van de usb stick, maar naar gelang de POST doorloopt worden ze vager en gaan ze uit. Lijkt me duidelijk een voedingsprobleem ofzo.

[ Voor 40% gewijzigd door Yzord op 25-07-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:40
Met alleen usb sticks? Dan denk ik het niet. Als ik een externe hdd pak die via usb gevoed wordt werkt het via mijn rpi, mits ik de schijf eerst laat opspinnen. (los adaptertje aansluiten op de hdd en daarna snel in de pi stoppen). Wss niet goed voor de pi, maar ik kon toen even niet anders.
Waarmee voed je de rpi? En de hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
De RPi wordt gevoed door een iPad adapter en de hub met zijn eigen voeding (6v x2.1A) Zou voldoende moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Geeft die adapter wel 6V als ie belast word?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1