IT-ers werven via LinkedIn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nystran
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-04 10:43
Voor ons als klein bedrijf is het lastig om buiten recruiters (duur en wisselend resultaat) om geschikte IT-ers (met name testers) te vinden. Met name het aantal respondenten is erg laag.

Hebben jullie ervaring met het gebruiken van LinkedIn voor het werven van collega's? En is het ook gelukt ;) ? Hebben jullie nog tips, zoals het posten in bepaalde groepen, of het kopen van een Job advertentie mogelijkheid?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je bent zelf aan je baan gekomen door de vacaturebank van tweakers te gebruiken.... Probeer het daar eens. Post anders eens wat je zelf hebt geprobeerd met de bijbehorende kosten want anders wordt het topic al snel een opsomlijstje van mogelijkheden die je (hoogstwaarschijnlijk ;) ) zelf ook al hebt gevonden met google.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Dit is misschien een optie (afhankelijk van in welke regio je zit, dit is vooral regio den haag) :

www.flextensie.nl

hun kunnen je vast en zeker testers leveren en misschien kunnen ze ook wel een vacature opvullen waar je niet aan gedacht hebt :).

Wij gebruiken hun principe op ons werk en hebben nu ongeveer 27 mensen in dienst via flextensie , waarvan er ook al een paar overgenomen zijn door het bedrijf na x aantal maanden ivm hun goede presteren. Niet alleen helpt ons bedrijf dus bij het drukken van de kosten voor mensen in bv een uitkering/bijstand situatie , daarbij is het goedkoop om ze in te werken en we hebben gemerkt hoe gemotiveerd sommige mensen zijn (ze hebben echt vanaf vmbo niveau tot hbo/uni). over de kosten :

Kostenplaatje is ook heel voordelig, zeker voor het inwerken van het personeel en om te kijken wie je eventueel over zou willen nemen als daar ruimte voor zou zijn. (en het staat goed als je vrijuit kan zeggen dat je meehelpt in de maatschappij door mensen een kans te geven)

Kijk er eens naar zou ik zeggen ! (en als je niet in de regio zit misschien is testen op afstand wel optie, de gemeente heeft computers zat ^^)

p.s over linkedin , ik word regelmatig door recruiters benaderd op linkedin. schijnt steeds populairder te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Aionicus op 25-07-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Persoonlijk negeer ik altijd de job-posts in de groups van Linkedin, simpelweg omdat die groups vaak te breed zijn en dús de job-advertenties ook. Bovendien ken ik veel mensen die bewust alle groups negeren vanwege de spam (de dagelijkse / wekelijkse updates), en dus bijna nooit in aanraking komen met zulke job advertisements.

Wat bij mij wel altijd effect heeft zijn de job-advertisements die ik zie als ik ingelogd ben. Ik weet niet of je daarvoor moet betalen als bedrijf (af en toe zie ik ook een 'advertised' ertussen staan, dus er lijken verschillende categorieën te zijn?), maar daar zie ik wel regelmatig interessante vacatures voorbij komen die ik dan ook in overweging neem (zo ben ik ook aan m'n huidige functie gekomen).

En als extra-gratis tip is het altijd goed om kwalitatieve updates te geven (itt updates geven 'om het geven van een update')... status-updates die mensen echt 'liken' (te beginnen met je eigen werknemers). Zo komt je bedrijf bij iedereen onder de aandacht die de update 'liked' en heb je een grotere kans dat je vacature onder de aandacht komt.

Actief mensen benaderen via Linkedin zou je ook kunnen overwegen, maar daar kun je ook een hoop mensen door tegen je in het harnas jagen omdat veel mensen daar niet op zitten te wachten (vooral als de mensen die je benadert het gevoel krijgen dat ze één van de velen zijn). Áls je zoiets al zou overwegen, doe het dan goed en probeer van elke persoon die je benadert een persoonlijk / profielspecifiek iets toe te voegen.

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 25-07-2013 18:43 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat bij ons goed werkt is het geven van gastcollege's op hoge scholen, daarnaast sponsoren we vaak kleinschale evenementen of stellen ons pand beschikbaar voor meetings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nystran
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-04 10:43
Allen bedankt voor de tips!

@Fietsbel: Wij hebben zeker in gedachten om de advertentie op tweakers.net te plaatsen, echter dit kost al snel ca. €750 (moet immers samen met intermediair/nationale vacanturebank), zonder enige resultaatgarantie. Vorige keer was ik de enige(!) die reageerde.

@Aionicus: Bedankt voor de tip, was handig geweest als wij binnen een uur van Den Haag zouden zitten.

@naitsoezn: Handige tips voor Linked-In gebruik

@raptorix: Voor een niet IT-bedrijf is dit iets minder logisch, maar ik zal eens navragen wat onze niet-IT-ers hier aan doen. Dit is zeker een manier om als organisatie een netwerk op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 17:40
Voor een IT-er lijkt mij websites als tweakers, intermediair én nationale vacaturebank toch wel de beste keuze. Het kost wat, maar ook al krijg je er een werknemer voor terug dan is dat het geld wel waard lijkt mij.

Werken met linkedin ads is voor een klein bedrijf wat overdreven. Als je een uitnodigende website hebt met fatsoenlijke seo erachter, dan is dat het halve werk.
Pagina: 1