Persoonlijk negeer ik altijd de job-posts in de groups van Linkedin, simpelweg omdat die groups vaak te breed zijn en dús de job-advertenties ook. Bovendien ken ik veel mensen die bewust alle groups negeren vanwege de spam (de dagelijkse / wekelijkse updates), en dus bijna nooit in aanraking komen met zulke job advertisements.
Wat bij mij wel altijd effect heeft zijn de job-advertisements die ik zie als ik ingelogd ben. Ik weet niet of je daarvoor moet betalen als bedrijf (af en toe zie ik ook een 'advertised' ertussen staan, dus er lijken verschillende categorieën te zijn?), maar daar zie ik wel regelmatig interessante vacatures voorbij komen die ik dan ook in overweging neem (zo ben ik ook aan m'n huidige functie gekomen).
En als extra-gratis tip is het altijd goed om
kwalitatieve updates te geven (itt updates geven 'om het geven van een update')... status-updates die mensen echt 'liken' (te beginnen met je eigen werknemers). Zo komt je bedrijf bij iedereen onder de aandacht die de update 'liked' en heb je een grotere kans dat je vacature onder de aandacht komt.
Actief mensen benaderen via Linkedin zou je ook kunnen overwegen, maar daar kun je ook een hoop mensen door tegen je in het harnas jagen omdat veel mensen daar niet op zitten te wachten (vooral als de mensen die je benadert het gevoel krijgen dat ze één van de velen zijn). Áls je zoiets al zou overwegen, doe het dan goed en probeer van elke persoon die je benadert een persoonlijk / profielspecifiek iets toe te voegen.
[
Voor 4% gewijzigd door
naitsoezn op 25-07-2013 18:43
]