duidelijk athlon plaatje

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26
Hallo, ik wou vragen of iemand een duidelijk plaatje heeft op weet te vinden op internet van een athlon.
ik wil ff kijken hoe dat d'r uitziet omdat ik d'r misschien een waterkoeling op wil gaan bouwen maar hem nog niet open wil gaan slopen.
en misschien moet hij binnenkort toch open voor ander multiplier instellingen d'r in te zetten, niet via goldfinger ofzo
maar ik wou ff kijken zodat ik misschien al ff na kan denken hoe het d'r allemaal uit moet gaan zien.
mvg FFF :D

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
Sorry hoor, maar waarom zou je hem slopen ? Je kan toch ook waterkoeling op de coldplate zetten. ja ik ben zelf geen Die Hard tweaker maar op die manier hou je wel de garantie op de Athlon.

mvg. Seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• FFF
ik bedoel ook niet om de cpu uit elkaar te halen maar om dat zwarte omhul;sel d'r af te halen de kast zeg maar. of zou het ook helpen als ik een water koeling op die kast zet?
al lijkt me dat wel minder maar ok.
mvg FFF

Verwijderd

Je kan beter een eigen heatplate bouwen. De standaard heatplate van de Athlon is, althans in mijn geval, zo krom als een hoepel. De heatsink sluit er voor geen meter op aan...

• FFF
je bedoelt gewoon zwatre kast d'r af en i.p.v
dat framepje wat d'r op zit dat dat d'r af halen en bijvoorbeeld van koper zo'n zelfde model (alleen dan goed :D ) maken?
en daar ik het midden (weet wel ongeveer hoe het d'r uit ziet) loopt zo dan troch -_- ?
en dan op die _ het k0oelblok?
met peltier waarschijnlijk.
weet et nog iemand een plaatje?
kan ik dan niet beter dat koperen frame gelijk aan het koelblok maken gewoon vast één geheel?
nog plaatjes van een open athlon????

• seq_uence

• seq_uence
quote:ik bedoel ook niet om de cpu uit elkaar te halen maar om dat zwarte omhul;sel d'r af te halen de kast zeg maar.

FFF: Dan ben je dus de garantie al kwijt :)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 01:48
Als je op zoek bent naar cold plates, moet je hier kijken

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Hoe minder overgangen je hebt tussen metalen delen, hoe beter het koelt. Immers, bij zo'n overgang heb je altijd weet problemen met het goed laten aansluiten van de delen.

Je kunt inderdaad de onderkant van je koelblok rechtstreeks op de CPU en caches plaatsen. Ik ben zelf echter een koelblok aan het bouwen met een aparte heatplate. Dit doe ik omdat ik van plan ben om er ooit nog eens een stel peltiers tussen te hangen. Dan kan ik ze dus mooi tussen het koelblok en de heatplate plaatsen.

Voor wat betreft de vorm van je Athlon: je CPU zit een klein stukje hoger de de caches. Bij de standaard heatplate is dit opgelost door 2 metalen plaatjes onder de heatplate te plakken op de plaatsen van caches.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Jongens, ff een tip: ik heb dus net een nieuwe Athlon 700 week 19 gehaald en natuurlijk moest uit z'n jas. Jammer genoeg een 750 Core :(, dus ik kom niet hoger dan 900. Maar wat betreft mijn tip; haal die kap er niet af door met een schroevendraaier te wrikken (heb ik met m'n 500 ook gedaan en dat ging niet zonder m'n plastic kapje te beschadigen :(), maar doe dit met een plamuurmes!! Is veel smaller, dus hij past zo tussen de zijkanten en bovenkant. Tevens is het blad breder, waardoor het mij gelukt is om helemaal zonder schade de kap binnen een minuut te verwijderen. Linksonder (vanaf het plastic kapje bekeken) is altijd ff lastig, maar uiteindelijk geeft het gewoon mee. Ik durf te wedden dat als ik dr kap dr weer op klik en hem terug breng naar de winkel, dat ik gewoon nog garantie heb!! Is niets te zien!! >:) >:) >:)

• FFF
bedankt voor de site dit is al een duidelijke foto, misschien nog meer?
en van die coldplates die kan ik gemakkelijk zelf maken en wist al dat oc-shop die heeft, mooie site trouwens, weet iemand waar de materialen te koop zijn?

Verwijderd

Je zult toch zelf wel wat moeten doen voor zo'n coldplate past op de Athlon. De caches liggen immers lager. Ik heb zelf koperplaat van 4 mm dik gehaald bij de Metaalmarkt in Utrecht.

• FFF
Is er toevallig iets te vinden op internet met een athlon waterloeling project?
liefst natuurlijk een beetje duidelijk :D
bedank voor de reactie's mvg FFF :D

• seq_uence
FFF: Hier is je waterkoelingproject voor de Athlon :)
http://www.dansdata.com/senfu.htm

Verwijderd

Athlon foto's vind je op mijn site... http://hardware.netmenu.nl
Pagina: 1