• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 20:57
Beste Tweakers,

Ik ben vrij nieuw met xbmc
en zit met het volgende probleem;
wanneer ik de pc (asrock ion 303ht) opstand start automatisch xbmc
dit is top.
nu wil ik wanneer ik vanuit xbmc op de uitknop van de afstandsbediening druk, dat de pc zicht uitschakelt.
Wie weet hoe ik dit voorelkaar kan krijgen?
het gaat om de originele afstandsbediening van asrock.
Tevens heb ik met het programma showkey.exe gekeken er komt geen commando vanaf de remote in windows.
Het vreemde is dat het wel gewerkt heb toen ik deze pc kreeg na update naar xbmc 12.2 werkte het niet meer dus hup downgrade naar 12.1 en helaas werkt het nog niet.
Wie o wie?
bijkomend was ook dat je de pc aan kon zetten met de remote..

Mvg Frans

Verwijderd

-Wat gebeurt er als je de knop indrukt?
-Kijk of er nieuwe software van ASrock is voor je remote?
-Controleer wat er gebeurt als je de PC-Powerknop in drukt..dit kan je instellen via de power opties?
-Controleer of de sleep en hybernate functies nog aan staan.

• bacardifrans
Beste Larsiano,

er gebeurd niets wanneer ik de knop indruk
wanneer ik de aan/uit knop op pc indruk sluit ie af.
er is geen nieuwe software helaas.
sleep hybernate staat uit aanzetten maakt geen verschil.
Mvg Frans

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien niet direct de oplossing die je zoekt maar je kunt wel instellen wat er moet gebeuren als je afsluiten kiest binnen het XBMC hoofdmenu. Standaard wordt alleen XBMC afgesloten en kom je terug op het bureaublad maar je kunt ook instellen dat bij de keuze "afsluiten", standaard de PC wordt afgesloten direct nadat XBMC wordt afgesloten. Dus terug naar het XBMC hoofdmenu, "afsluiten" kiezen en daarna gaat de PC uit, niet in standby. Het e.e.a. is bij 12.2 terug te vinden onder > instellingen > systeem > energiebeheer > standaard afsluitmethode.

Testing, one, two ...

• bacardifrans
Ok zal het eens proberen,
echter ontvang ik nu nergens in windows reactie van de remote drivers al div keren opnieuw geïnstalleerd,
ik weet dat het apparaat wel in orde is want wanneer htpc uit is kan ik hem met ab aanzetten maar dat is dan ook het enige wat ik met de ab kan.
Iemand een tutorial hoe je je afstandbediening kan resetten in windows (registerinstellingen)

mvg Frans

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb je zelf iets veranderd in het Windows register dan? Ik neem aan dat je gebruik maakt van de CIR drivers die door Asrock zijn uitgegeven? http://europe.asrock.com/...sta64_Vista(20091015).zip

Anders misschien onder Windows apparaat-beheer de remote verwijderen (inclusief stuurprogramma), en daarna opnieuw installeren? Wat kon je eerst met de remote onder Windows wat nu niet meer kan?

Testing, one, two ...

Pagina: 1