Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Idee Wenslijsjes

Pagina: 1
Acties:

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-11 10:43

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zou het handig zijn dat je een limiet kon instellen als je een wenslijstje maakt?

Jan wil een pc bestellen en zijn budget is 1000 euro dan zou hij bij nieuwe wenslijst maken bij het vakje budget kunnen invullen hoeveel alle producten bij elkaar maximaal mogen kosten, Als je dit limiet hebt bereikt of er overheen gaat krijg je een notificatie of waarschuwing, Hierdoor word het makkelijker om je aan een budget te houden, Je zou dan kunnen kiezen tussen de prijs zoals hij in je wenslijstje staat of de prijs bij bestelkosten berekenen. Hierdoor voorkom je dat je telkens bij je wenslijstje moet kijken en dat je telkens op bestel kosten berekenen moet drukken.

Ik hoor graag reacties :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gaat dit het verhaal niet nodeloos complex maken? Want wat als je een wenslijst maakt die binnen budget valt, maar door prijsveranderingen een dag later doet die dat niet meer. Hoe wil je daar alerts aan gaan hangen?

Het lijkt me dat als je een budget hebt je daar zelf toch rekening mee houdt. En dan kan kiezen wat je doet. Als iets 1010 euro kost maar het biedt een veel betere config dan een config van 990 euro, dan zal de gemiddelde tweaker toch wel kunnen bepalen of dat 10tje buiten budget een groot probleem is.

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:02:
Als iets 1010 euro kost maar het biedt een veel betere config dan een config van 990 euro, dan zal de gemiddelde tweaker toch wel kunnen bepalen of dat 10tje buiten budget een groot probleem is.
Ik bedoel dat als je de 1000 hebt bereikt dat je dan een notificatie krijgt en dus wel weet dat je je budget hebt bereikt.
Want wat als je een wenslijst maakt die binnen budget valt, maar door prijsveranderingen een dag later doet die dat niet meer. Hoe wil je daar alerts aan gaan hangen?
\/
dan zal de gemiddelde tweaker toch wel kunnen bepalen of dat 10tje buiten budget een groot probleem is.
-Edit

Het is trouwens optioneel of je een budget wilt instellen, Als je het zonder budget makkelijker vind mag dat natuurlijk ook gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Djesse8999 op 25-07-2013 16:17 ]

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Het lijkt me zelf handiger om het wat andersom te doen. Soms maak ik een systeem, maar is de totaalprijs nog wat duur. Ik zou het dan handig vinden als ik een notificatie kan krijgen als het systeem onder een bepaald niveau komt. Of nog mooier: eigenlijk wil ik gewoon weten of er een significant prijsverschil is en niet eens een eigen bodem hoef in te stellen.

De vraag is alleen wanneer je iets significant noemt :+

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Misha schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:18:
Het lijkt me zelf handiger om het wat andersom te doen. Soms maak ik een systeem, maar is de totaalprijs nog wat duur. Ik zou het dan handig vinden als ik een notificatie kan krijgen als het systeem onder een bepaald niveau komt. Of nog mooier: eigenlijk wil ik gewoon weten of er een significant prijsverschil is en niet eens een eigen bodem hoef in te stellen.

De vraag is alleen wanneer je iets significant noemt :+
Zoiets zou idd ook handig zijn.

Zou het ook wat kunnen zijn dat je kan zien hoeveel je nog kan uitgeven (Een teller die van je budget naar 0 loopt ) Dus jan wil weer een pc kopen en ziet een paar video kaarten 1 van 311,63 euro, 1 van 375,87 en 1 van 358,66 dan ziet hij naar zijn teller en ziet dat hij nog maximaal 360,00 euro kan uitgeven.

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/1309/ahbx.png

Uploaded with ImageShack.us

Iets in deze richting

-Edit

En zo

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img818/6173/6r4y.th.png

Maar dan wel netter :+

[ Voor 28% gewijzigd door Djesse8999 op 25-07-2013 16:48 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik denk dat het dan handiger is om continu je (gekozen) wenslijst te zien, zodat je direct ziet wat het nu is, en wat je overhebt, waarna je direct door kan klikken naar een product om bijv. specs te bekijken (was het nou zoveel PCIe sloten e.d.) en het product direct kan verwijderen. (als je een vervangende erin hebt gezet).
Had ik al eerder voorgesteld, maar niets meer van gehoord. Niet naar de eerste, maar vooral tweede opzet kijken dan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door F.West98 op 28-07-2013 00:46 . Reden: UBB-fuckup ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
F.West98 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 02:51:
Ik denk dat het dan handiger is om continu je (gekozen) wenslijst te zien, zodat je direct ziet wat het nu is, en wat je overhebt, waarna je direct door kan klikken naar een product om bijv. specs te bekijken (was het nou zoveel PCIe sloten e.d.) en het product direct kan verwijderen. (als je een vervangende erin hebt gezet).
Had ik al [url=F.West98 in "\[pw/feat] Erg groot idee; producten 'slepen' en specs. zien"[/]eerder[/] voorgesteld, maar niets meer van gehoord. Niet naar de eerste, maar vooral tweede opzet kijken dan ;)
Idd wat jij hebt maar dan met budget erbij, Dat zou best vet zijn!
Pagina: 1