Sapphire HD7950 trilt kast uit!

Pagina: 1
Acties:

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-02 13:10
Een maandje of 2 geleden heb ik een Sapphire hd7950 aangeschaft, nu begint me steeds meer op te vallen dat deze kaart enorm ratelt. Op het begin viel het qua geluid allemaal nog mee, maar ik heb het idee dat het steeds erger wordt.

Inmiddels klinkt het een beetje als een hdd met een héle flinke resonantie, echt niet om aan te horen.. Ik heb goed naar de kaart gekeken en kan er weinig aan ontdekken, paar keer losgekoppeld en weer in de pc gezet maar ook dat heeft geen resultaat.

Als ik mijn vinger tegen de zwarte zijplaat (beschermding dus niet de pcb) houdt dan stopt het trillen wel. Gaat dit onder garantie vallen? Zijn er andere oplossingen?

Trouwens zie ik een aftermarket koeler niet als een oplossing aangezien ik er graag geen geld aan uit wil geven.

Overigens is het geluid er al met browsen, een spelletje erbij spelen en het wordt nog vele malen erger..

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Is er een fanblad afgebroken dan oid? Lijkt me toch een gruwelijk onbalans. Is het trouwens niet zo dat de videokaart gaat me resoneren met een ander component? HDD of fans?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

-Kan je een opname maken van het geluid?
-Heb je de kaart al eens goed schoon gemaakt (incl fan).
-Al contact gehad met de leverancier?
-Dit klinkt zeker als garantie issue, alleen zou ik het recht vragen om alle bouten zelfstandig aan te draaien (of zelf te re-monteren) om lange procedures uit te sluiten! Mogelijk zit er 1 boutje los. Maar volgens de garantie mag je er zelf niet aankomen dus vraag het eerst!

• Ambianz
Er is niks afgebroken nee, de HDD zit vast met speciale rubbers dus dat lijkt me niet, en het is duidelijk te horen dacht het echt van de kaart zelf komt,

geen stofje te bekennen op de kaart trouwens.

en ik heb nog geen contact gehad met de leverancier nee

ik zal eens een opname maken!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Heb je je kaart vastgeschroeft of met een toolles clip vastgezet?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Ambianz
YouTube: Sapphire 7950 trillen

Dat is het filmpje,

zit vast met een thumbscrew

Verwijderd

Dat klinkt niet goed idd. Controleer ook of er geen kabeltje tussen zit of dat de kast & mobo recht is. Probeer het ook met een gewoon schroefje i.p.v. de thumbscrew omdat deze sier dingen soms niet conform de form factor zijn en daardoor mogelijk niet goed klemmen. Anders > RMA

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Sowieso een RMA. Niet zelf aan gaan prutsen maar gewoon het probleem bij de fabrikant neerleggen.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
hij hapert precies aan iets
maar het rare is natuurlijk dat het bij het indrukken stopt dus raar
als je safe wil spelen gewoon RMA sturen
maar mss zelf eens grondig kijken mss is het heel eenvoudig op te lossen en moet je dan de vervelende rma niet doen.

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• Ambianz
Het scheelt dat de RMA bij dixons wel goed geregeld is, afgeven en direct een nieuwe meenemen vanuit een vestiging, althans dat zijn mijn ervaringen.

Inmiddels al aangevraagd en morgen nog maar even de kaart eruit halen, helemaal doorlopen en nog een laatste keer testen

Bedankt voor jullie reacties!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-12-2025
Ja i.v.m de leeftijd gewoom RMA sturen, maar lijkt w.m.b op een kabettje

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Kabel van de ventilator zelf, voor de rest zitten er geen kabels op.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1