Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eventuele alternatief lenovo y500

Pagina: 1
Acties:

• sulie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-11 11:03
Beste Tweakers,

Ik heb een paar weken geleden een lenovo y500 bij de bcc gekocht voor 850 euro. Direct daarna kreeg ik last van de welbekende touchpad problemen. Na gepruts van BCC en dergelijke duurde de reperatie bijna 4 weken en hebben zij besloten om een nieuwe te geven. Ik heb de 'nieuwe' in het filiaal getest en zag meteen dat hij een touchpad van ELAN heeft. Dat betekent dat dat ding waardeloos is en ik vroeg mijn geld terug. Op dit moment wacht ik daar nog op en wil op zeer korte termijn een nieuwe notebook. Het liefst wil ik de y500, omdat die aan al mijn voorkeuren voldoet. Nu zie ik tot overmaat van ramp dat de spoeling steeds dunner wordt en de laptop uitgefaseerd wordt. In de meeste winkels is hij niet meer te krijgen en het enige model dat nog beschikbaar is deze http://tweakers.net/price...-y500-%2800619-nl%29.html

Het is dezelfde als die bij de bcc, maar ik ben bang dat hij misschien ook een ELAN touchpad heeft. mocht dat zo zijn dan ben ik genoodzaakt om een alternatief te vinden en ik denk dat ik het beste bij jullie kan zijn.

Dus wat raden jullie zo al aan, de laptop moet ongeveer gelijkwaardig (beter mag altijd) zijn in prijs en prestatie (goedkoper mag natuurlijk altijd).

Ik hoor van jullie!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:41
Het is misschien handig om er bij te vertellen wat je wil gaan doen met de laptop?
Zonder die informatie kunnen we weinig.

Ik zou een gekke gok kunnen doen en zeggen dat deze goed is maarja...

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:50

jbbrans

De link voor de y500 die jij noemt is een betere versie dan de oude uit 2012.
Deze is nu in de aanbieding bij paradigit, het enige wat je nog moet doen is zelf een volledige (minimaal 128 GB) msata ssd of een caching ssd (tot 32GB is genoeg voor caching) erin zetten, want dat ga je wel merken.
Gisteren heb ik ook deze gehaald, ook na een slechte ervaring met modellen uit de eerste serie en lang rondkijken wat er nou vergelijkbaar is.

De genoemde heeft een fabricage datum van 10 juni 2013, heeft een gt 750 m videokaart en een synaptic touchpad.
Doordat er een gt750m videokaart in zit, is het even afwachten of lenovo hier een ultrabay sli voor uit gaat brengen.

• sulie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-11 11:03
Marco1994 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:27:
Het is misschien handig om er bij te vertellen wat je wil gaan doen met de laptop?
Zonder die informatie kunnen we weinig.

Ik zou een gekke gok kunnen doen en zeggen dat deze goed is maarja...
Uiteraard moet dat er ook bij. De laptop is in eerste instantie voor studie en lekker gamen. Ik ga hem gebruiken als desktop vervanger, maar aangezien ik hem regelmatig mee wil dragen naar de universiteit vind ik 15,6 inch groot genoeg.
jbbrans schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:09:
De link voor de y500 die jij noemt is een betere versie dan de oude uit 2012.
Deze is nu in de aanbieding bij paradigit, het enige wat je nog moet doen is zelf een volledige (minimaal 128 GB) msata ssd of een caching ssd (tot 32GB is genoeg voor caching) erin zetten, want dat ga je wel merken.
Gisteren heb ik ook deze gehaald, ook na een slechte ervaring met modellen uit de eerste serie en lang rondkijken wat er nou vergelijkbaar is.

De genoemde heeft een fabricage datum van 10 juni 2013, heeft een gt 750 m videokaart en een synaptic touchpad.
Doordat er een gt750m videokaart in zit, is het even afwachten of lenovo hier een ultrabay sli voor uit gaat brengen.
Ja inderdaad dank voor je reactie, ik kreeg net een mailtje van paradigit toegestuurd waarin dit stond. Hij vertelde mij dat alle lenovo's uitgerust zijn met synaptics touchpad en er in dit model een gt 750m zit. Het is ook wel afwachten of er een ultrabay uitkomt hiervoor. De winst die je daarmee boekt is echt groot. Maar ja niet echt een dilemma het wordt dan waarschijnlijk gewoon deze kopen. Nu maar wachten tot die prutsers bij bcc mn geld teruggeven want het duurt mij allemaal veel te lang.

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:50

jbbrans

sulie schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:05:
[...]
Ja inderdaad dank voor je reactie, ik kreeg net een mailtje van paradigit toegestuurd waarin dit stond. Hij vertelde mij dat alle lenovo's uitgerust zijn met synaptics touchpad en er in dit model een gt 750m zit. Het is ook wel afwachten of er een ultrabay uitkomt hiervoor. De winst die je daarmee boekt is echt groot. Maar ja niet echt een dilemma het wordt dan waarschijnlijk gewoon deze kopen. Nu maar wachten tot die prutsers bij bcc mn geld teruggeven want het duurt mij allemaal veel te lang.
Bij mij duurde het ook behoorlijk lang voordat ik mijn geld terug kreeg, toevallig ook bcc, maar nadat ik nog een keer (beleefd) had geklaagd, kreeg ik het de volgende dag.

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Hallo,

Ik heb zelf ook een Y500, deze heb ik gekocht bij Komplett uit de outlet voor 879 euro (reworked, touchpad vervangen voor een synaptics).
Het betreft de versie met de i7, 16gb caching en de gt650m.
link: http://www.komplett.nl/ko...16ssd_gt650m/details.aspx
Deze versie heeft gewoon 2 jaar garantie!

Andere optie voor 849, ook een Y500 met dezelfde specificaties, maar met 1 jaar garantie en waarvan ik niet zeker weet of het een synaptics touchpad heeft.
link:
http://www.komplett.nl/ko...16ssd_gt650m/details.aspx

Je kan bij deze versies dus direct de SLI ultrabay erbij kopen. Ook heeft deze versie nog een blu-ray drive. Ik zie dit namelijk niet staan bij het model van Paradigit.

[ Voor 10% gewijzigd door Raz3r op 26-07-2013 00:20 ]

Pagina: 1