Na een crash van mijn PC heb ik mijn SSD met windows 7 Professional geformatteerd (enige optie) en een legale versie van Windows 7 er opnieuw opgezet. Alles verliep vlotjes en zoals gewoonlijk installeerde ik als eerste de drivers van mijn HD5770 videokaart, dit allemaal via beeld van mn standaard onboard VGA kaart zoals ieder mobo. Dit ging via de HDMI van mijn videokaart..
Het enige probleem is dat na de installatie en de reboot, ik na het Windows Laden scherm een zwart scherm te zien krijg. Ik hoor wel het opstartgeluid en na vijf maal shift te klikken kon ik wel het plaktoets geluid horen. Windows is er wel, maar staat niet op mn scherm.
EDIT:
Een vriend van mij heeft een HD6850 te koop voor ongeveer 50-60. Deze gebruikt andere drivers dan de 5000 serie. Zou dit een goede investering zijn als oplossing? Ik sta op het punt nieuwe onderdelen te kopen. Waaronder een asrock extreme4, deze heeft wel een degelijke BIOS. Mijn huidige PC heeft een OEM packard bell bios en daar kan ik erg weinig mee.
Oplossingen die ik heb geprobeerd:
- Tweemaal legale windows 7, geen success
- Illegale windows 8 om te testen, geen succes en weer verwijderd.
- Registry fix gebruikt tegen het zogenoemde Black screen of death
- Het standaard lostkoppelen riedeltje
- Oude drivers installeren die op de bijgeleverde cd stonden.
Veilige modus kom ik wel gewoon in. Via mijn standaard VGA driver van mn moederbord via mn HD5770 heb ik dus wel beeld. Wanneer de drivers voor de HDMI en 1920 x 1080 er bij komen kijken is het beeld zwart.
Iemand hetzelfde probleem gehad of tips?
Bedankt.
Het enige probleem is dat na de installatie en de reboot, ik na het Windows Laden scherm een zwart scherm te zien krijg. Ik hoor wel het opstartgeluid en na vijf maal shift te klikken kon ik wel het plaktoets geluid horen. Windows is er wel, maar staat niet op mn scherm.
EDIT:
Een vriend van mij heeft een HD6850 te koop voor ongeveer 50-60. Deze gebruikt andere drivers dan de 5000 serie. Zou dit een goede investering zijn als oplossing? Ik sta op het punt nieuwe onderdelen te kopen. Waaronder een asrock extreme4, deze heeft wel een degelijke BIOS. Mijn huidige PC heeft een OEM packard bell bios en daar kan ik erg weinig mee.
Oplossingen die ik heb geprobeerd:
- Tweemaal legale windows 7, geen success
- Illegale windows 8 om te testen, geen succes en weer verwijderd.
- Registry fix gebruikt tegen het zogenoemde Black screen of death
- Het standaard lostkoppelen riedeltje
- Oude drivers installeren die op de bijgeleverde cd stonden.
Veilige modus kom ik wel gewoon in. Via mijn standaard VGA driver van mn moederbord via mn HD5770 heb ik dus wel beeld. Wanneer de drivers voor de HDMI en 1920 x 1080 er bij komen kijken is het beeld zwart.
Iemand hetzelfde probleem gehad of tips?
Bedankt.
[ Voor 12% gewijzigd door LeonINC op 25-07-2013 13:46 ]