Advies nodig, nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02 15:43
Heuh!

als vervent (en verwend ;) ) multi display gebruiker, al 15 jaar minimaal 2 schermen, word het voor mij weer is tijd om mijn setup te gaan verbeteren.

Op dit moment heb ik 3 HP L1750 schermpjes staan die ik wil gaan vervangen voor weer 3 identieke schermpjes.

Ik wil nu is af van de kabel zooi en dus wil ik naar Displayport 1.2 :)

Helaas is het in de pricewatch onmogelijk zoeken op schermen die Displayport 1.2 (met multistreaming) ondersteunen.

Weten jullie een zut goedkope schermen ?

too weird to live too rare to die

Verwijderd

Display poort is nog geen gemeen goed en word alleen nog maar in highend (vooral Apple) schermen gebruikt. Maar als je van zulke oude brakke (en vooral kleine) schermpjes komt ben je denk ik snel te vrede ook met schermen zonder DP, gewoon ouderwets met een verleng kabel ertussen?
Heb je verder nog eisen aan het scherm want alleen 'ik wil geen kabels' is nou niet echt een kwaliteids keurmerk :)
Wat is je doel van gebruik en wat is je budget? Ook word er geen 17" meer gemaakt welke grote mogen de schermen hebben? En wat heb je zelf al kunnen vinden?

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02 15:43
Mijn enige eis is eigenlijk dus dat de schermen DP 1.2 ondersteunen met dus multistream ondersteuning (daisy chain)

De enige die ik tot nu toe heb gevonden met mijn Google-Fu is een Dell U2413, wat dus wel weer iets buiten mijn budget ligt ;)

Eigenlijk zijn de enige 2 eisen die ik heb dat het "goedkoop" is, onder de 200 per scherm indien mogelijk, en dus multistream ondersteunt.

Wellicht kan het wel zijn dat ik beter een DP Hub koop en vanaf daar 3 wat goedkopere schermen, maar de voorkeur licht uiteraard bij schermen die ik kan daisychainen: dan zijn de kabels makkelijk te managen

too weird to live too rare to die

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Alles met DP en/of pivot is zonder uitzondering direct een stuk duurder. Onder de 200 euro word dus lastig shoppen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 16:09
terror538 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:52:
De enige die ik tot nu toe heb gevonden met mijn Google-Fu is een Dell U2413, wat dus wel weer iets buiten mijn budget ligt ;)

Eigenlijk zijn de enige 2 eisen die ik heb dat het "goedkoop" is, onder de 200 per scherm indien mogelijk, en dus multistream ondersteunt.
ik denk dat je iets wil wat niet haalbaar is.
ik heb even op verschillende sites gekeken en de U2413 is idd de goedkoopste met daisy chaining en is rond de 450 euro per stuk niet echt goedkoop voor wat je er voor terug krijgt.
de rest is allemaal nog duurder omdat ze een groter formaat hebben.

misschien toch genoegen nemen met een kabeltje vanaf ieder scherm aangezien ik je je budged niet even zie verdrievoudigen haha.

als je dat compromies maakt is de Dell Ultrasharp U2312HM echt een mooi schermpje met led ips paneel en goede reviews als het gaat om contrast en kleur productie voor een redelijk prijsje van 175 ps.
het kan naturlijk nog goedkoper maar dan krijg je mindere schermen.