Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 530008

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een HP DM1-4110sd laptop (zo'n kleine pavillion) van minder dan een jaar oud. veel thuis gebruikt, ook een paar keer voor DJ op feestjes met minder schone omgeving.

Hij werd de laatste tijd sneller warm/fan ging harder en sinds kort valt na enige tijd (steeds sneller) het toetsenbord/touchpad uit. computer doet het verder nog prima.

Gisteren de fan schoon laten maken (was idd vies) en goede geleidingspasta op de processor laten spuiten. De computer leek het gewoon goed te doen (zoals altijd), maar thuis is na een tijdje (ca. 20 min) toch weer het keyboard uitgevallen.

Het lijkt mij dat dit toch een hardware-iets is, of zou het ook aan software kunnen liggen? Is dit nog enigszins gemakkelijk te repareren of is het beter een usb-keyboard erbij te nemen?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

-Of het aan de software ligt kan je (mogelijk) testen door het apparaat een tijdje in de BIOS te laten draaien?
-Heb je de helpdesk al gebeld voor advies? Je hebt als het goed is garantie en recht op gratis ondersteuning etc.
-Normaal bij keyboard storing simpele test: Kabel (flat) los maken en weer vast maken en kijken of het helpt, let hierbij ook op beschadigingen aan de kabel en stekker + poort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 530008

Topicstarter
Dank voor de tip! In bios bleef het toetsenbord werken. Ik ga eens proberen ubuntu ernaast te installeren om erachter te komen of het aan de software ligt..