Toon posts:

[HTPC] Windows Media Center (W7) i.c.m. WHS 2011: schokkerig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al tijden lang loop ik te rotzooien de schokkerige beeld van mijn Windows Media Center.
Ik heb een configuratie met een WHS2011 (SP1) en Windows 7 computers. Mijn Windows 7 computer in de woonkamer blijft ondanks vele pogingen schokkerig beeld vertonen, ik krijg echter geen grip op de reden waarom. Zowel opgenomen TV, streams via MyMovies als live TV vertonen geen vloeiend beeld.

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
- Volledige Windows 7 herinstallaties
- Nieuw computersysteem
- De-activeren van actieve processen
- 'Spelen' met de configuratie van de videokaart
- Overal in huis CAT6-bekabeling

Mijn configuratie is als volgt:

SERVER (Acer AX3400)
- WHS 2011 met SP1
- AMD Phenom II X4 965 3.40GHz
- 8GB geheugen
- NVidia nForce netwerkkaart
- Digital Devices CineS2 (v6) tuner
- via esata is een NAS (Seagate 420 met 4 schijven in RAID5) aangesloten waarop alle muziek/video opgeslagen staat

MEDIACENTER
- Windows 7 64-bits (Home Premium) met SP1
- Intel i5-2400 3.40GHz
- 8GB Geheugen
- SSD 120GB
- Realtek GBE Netwerkkaart
- Nvidia Geforce GTX 650Ti (DVI > HDMI)

Het mediacenter is via een versterker (Marantz 1402) d.m.v. HDMI aangesloten op de TV.
De gebruikte router is een Linksys e4200 i.c.m. een Linksys se2800 switch.

Heeft iemand van jullie een verlossend antwoord?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2013 13:08 ]

Verwijderd

-Kan je ergens meten met welke snelheid de bestands overdracht is tussen PC en server?
-Gebeurt het ook bij muziek streams?
-Heb je de nieuwste drivers voor beide NIC's geïnstalleerd?
-Welke netwerk apparatuur zit er tussen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:40:
-Kan je ergens meten met welke snelheid de bestands overdracht is tussen PC en server?
-Gebeurt het ook bij muziek streams?
-Heb je de nieuwste drivers voor beide NIC's geïnstalleerd?
-Welke netwerk apparatuur zit er tussen?
- Ik heb geen meetapparatuur, het meten van de bestandsoverdracht zou dus met software moeten gebeuren maar dat zal we niet erg betrouwbaar zijn..
- Bij muziekstreams gaat het over het algemeen goed, hier heb ik (nagenoeg) een problemen mee gehad.
- De drivers zijn vanaf de website van de leverancier (Acer) gehaald.
- Als volgt:
- - Er is een NAS (Seagate NAS420 met vier schijven op RAID5) gekoppeld via esata aan de server, hierop worden alle films, opgenomen tv en muziek opgeslagen
- - De NAS is aangesloten op de se2800 switch welke op zijn beurt weer is aangesloten op de e4200 routeer
- - Het Mediacenter is eveneens aangesloten op de se2800 switch
- - Het Mediacenter is via HDMI>DVI aangesloten op de Marantz 1402 welke is aangesloten op de TV

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:46:
[...]

- Ik heb geen meetapparatuur, het meten van de bestandsoverdracht zou dus met software moeten gebeuren maar dat zal we niet erg betrouwbaar zijn..
- Bij muziekstreams gaat het over het algemeen goed, hier heb ik (nagenoeg) een problemen mee gehad.
- De drivers zijn vanaf de website van de leverancier (Acer) gehaald.
- Als volgt:
- - Er is een NAS (Seagate NAS420 met vier schijven op RAID5) gekoppeld via esata aan de server, hierop worden alle films, opgenomen tv en muziek opgeslagen
- - De NAS is aangesloten op de se2800 switch welke op zijn beurt weer is aangesloten op de e4200 routeer
- - Het Mediacenter is eveneens aangesloten op de se2800 switch
- - Het Mediacenter is via HDMI>DVI aangesloten op de Marantz 1402 welke is aangesloten op de TV
Je kunt je netwerksnelheid eenvoudig controleren door een groot bestand (+5GB), vanaf de server te kopiëren en daarbij via Windows > taakbeheer > [tab] prestaties > broncontrole, je netwerk monitoren en kijken of er geen onderbreking zit tijdens de bestands-overdracht. Het mag wel fluctueren maar niet stilvallen tijdens de overdracht. Welke snelheid zegt Windows te halen, tijdens het kopiëren, en gaat de overdracht zonder opvallende "stotter"?

Testing, one, two ...