Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_DeathAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01-2023
Goedemiddag Tweakers,

Op mijn werk krijgt een collega de volgende foutmelding in Excel 2010 als zij de Ontwikkelaars tabblad wil toevoegen aan haar lint.

"De locatie die u hebt opgegeven voor het offline bewerken van serverconcepten is ongeldig of u hebt niet de vereiste machtigingen voor deze locatie. Geef een locatie op uw lokale computer op."

Ik dacht eerst dat het aan een bepaalde excel sheet lag. Dat was niet het geval want de foutmelding verschijnt ook als je Excel leeg opent en het dan probeert.

Om uit te sluiten dat het aan haar lokale profiel lag heb ik haar in laten loggen om een andere laptop. De foutmelding verscheent dan ook. Ik heb haar netwerk en lokale profiel verwijdert en haar opnieuw in laten loggen. Nog steeds de zelfde probleem. Om te testen heb ik haar lokale admin gemaakt op haar laptop. Dat heeft ook niet geholpen.

Graag jullie hulp.

Bij voorbaat dank,

F_DeathAngel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De melding kan ook komen als je een sheet /tabblad gekoppeld hebt aan het programma maar die is niet beschikbaar / toegankelijk? Meestal in een bedrijfsnetwerk gaat het hier om de juiste rechten toekennen aan de personen die bij de bestanden moet kunnen komen of ermee moeten werken? Verwijder desnoods alle links die je hebt aangemaakt en kijk af bij de buurman / vrouw van de gebruiker welke rechten en instellingen deze heeft ia oa. AD en Windows shares etc.....
als je de melding niet weg krijgt verwijder als het kan het Excel profiel vanuit het account...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan in de opties van Excel aangeven waar die bestanden opgeslagen moeten woren, deze vind je hier:
Bestand -> opties -> Opslaan -> locatie van serverconcepten. Pas dat aan en dan is je probleem waarschijnlijk verholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 25-07-2013 12:21 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Lijkt een probleem met Office en niet zozeer windows. Ik verplaats je topic naar CSA.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_DeathAngel
Outerspace, Ik heb geprobeerd wat jij hier aangaf maar helaas krijgt die persoon precies de zelfde foutmelding zodra ik dat aanvink en ik op ok klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Vul je de gegevens dan ook goed in? Als je alles vergelijkt in Excel, zie je dan ook andere opties?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

Is Excel wel volledig geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_DeathAngel
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:12:
De melding kan ook komen als je een sheet /tabblad gekoppeld hebt aan het programma maar die is niet beschikbaar / toegankelijk? Meestal in een bedrijfsnetwerk gaat het hier om de juiste rechten toekennen aan de personen die bij de bestanden moet kunnen komen of ermee moeten werken? Verwijder desnoods alle links die je hebt aangemaakt en kijk af bij de buurman / vrouw van de gebruiker welke rechten en instellingen deze heeft ia oa. AD en Windows shares etc.....
als je de melding niet weg krijgt verwijder als het kan het Excel profiel vanuit het account...
Dit probleem heeft de gebruiker ook als zij een Excel sheet maakt en nog leeg is. Daarin is nog geen koppleing met een andere programma en/of bestanden. En hoe bedoel je met Excel profiel? Is dat zoiets als een Outlook profiel?
Pagina: 1