iPhone 4s verzonden items Exchange account niet zichtbaar.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 14:15
Een klant van mij heeft een probleem met zijn Exchange account op zijn iPhone.

Om een onbekende reden verschijnen de verzonden items onder een los mapje "sent items". Hier staan de verzonden items in die bijvoorbeeld vanaf een PC of via OWA verzonden zijn.

Op zich is dit een werkbare situatie waar het niet dat de verzonden items vanaf de iPhone zelf nergens zichtbaar zijn. Niet in de verzonden items van de iPhone mail client, nog in de "sent items" map in de mappenlijst.

Heeft iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen? Er zijn geen instellingen te vinden omtrent de standaard aflevermappen. Niet dat dit de bedoeling is maar blijkbaar doet de iPhone het toch al weer anders dan alle andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En als je de sent items map refresht, komen ze dan wel tevoorschijn? Doorgaans wordt die namelijk niet meegenomen in de Push sync. Dus bij versturen vanaf je iphone wordt het verzonden item op de server netjes in de sent items gezet, maar op je telefoon zie je hem daar pas staan zodra je die map handmatig ververst.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 25-07-2013 11:40 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
Ik heb de map meermaals ververst door hem naar beneden te slepen. Hij vermeldt dan netjes de datum van de laatste verversing maar er zijn geen berichten zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is in elk geval niet standaardgedrag van de iPhone zoals je suggereerde. Ik heb hier twee exchange accounts op mijn iPhone (voorheen iPhone 4, nu 5) en daar komen de verzonden mails gewoon in de standaard exchange sent items map terecht. Daar valt (zoals je zelf ook al zag) verder ook helemaal niks aan in te stellen bij Exchange accounts. Enkel bij IMAP accounts kan je instellen of uitgaande mail in de centrale sent items op je telefoon moet komen of in een map op de server.

Zijn de via de iPhone verzonden mails ook niet terug te vinden via OWA of de PC?

En over welke iOS versie gaat het? Is er een jailbreak uitgevoerd waarbij er aanpassingen zijn gedaan?

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 25-07-2013 11:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
Orion84 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:50:
Dat is in elk geval niet standaardgedrag van de iPhone zoals je suggereerde. Ik heb hier twee exchange accounts op mijn iPhone (voorheen iPhone 4, nu 5) en daar komen de verzonden mails gewoon in de standaard exchange sent items map terecht. Daar valt (zoals je zelf ook al zag) verder ook helemaal niks aan in te stellen bij Exchange accounts. Enkel bij IMAP accounts kan je instellen of uitgaande mail in de centrale sent items op je telefoon moet komen of in een map op de server.

Zijn de via de iPhone verzonden mails ook niet terug te vinden via OWA of de PC?

En over welke iOS versie gaat het? Is er een jailbreak uitgevoerd waarbij er aanpassingen zijn gedaan?
De op de iPhone verzonden mails kan ik ook in OWA bijvoorbeeld niet terugvinden. De iPhone draait op iOS 6.1.3, is niet jailbroken en synchroniseert met iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Maar de mails komen wel gewoon aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
Alle mailflow gaat goed, zowel inkomend als uitgaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Oeps, ik kan niet lezen...

Edit: Als je op je iPhone naar Instellingen -> E-mail gaat en daar kijkt bij 'Standaardaccount', staat daar het Exchange-account ingesteld?

[ Voor 64% gewijzigd door Ruubster op 25-07-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
Dat heb ik nog getest, als ik een mail verzend via OWA komt hij daar in de verzonden items, niet in sent items, dus ook niet zichtbaar op de iPhone.

De box wordt nog door een iMac geopend met Entourage, die houdt blijkbaar ook de andere standaard aan want die gooit alle uitgaande mail ook in sent items..

//edit: daar staat niet het exchange account ingesteld, de account die daar standaard staat heeft echter deze mail ook niet in de verzonden items staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Fr0ns op 25-07-2013 14:19 ]

Pagina: 1