Geen internet - Openbaar netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
OPGELOST. HARTELIJK DANK VOOR ALLE REACTIES. ZIE VOOR DE OPLOSSING MIJN POST VAN 19:27.

Beste allen,
ik heb een probleem met mijn laptop: deze wil niet via WIFI verbinding maken met internet. De computer verbindt met de router, krijgt een ip adres, maar geeft vevolgens de melding bij het draadloze netwerken overzicht "Geen internet, verbonden met openbaar netwerk". Op zichzelf is dit al vreemd, aangezien het mijn thuisnetwerk betreft. Andere computers binnen het netwerk kan ik gewoon waarnemen, evenals inloggen op de router. Ook andere WIFI netwerken geven hetzelfde euvel. Het ligt dus echt aan mijn laptop. Andere mobiele apparaten hebben geen problemen met het draadloze internet.

Uiteraard heb ik reeds op Google en het GoT gekeken. De volgende oplossingen bleken niet te werken:
- drivers WIFI kaart updaten
- Adobe CS3 services
- MAC adres gevalideerd op aanwezigheid
- Firewall en virusscanner uitgeschakeld
- Gescand op virussen

Heeft iemand een suggestie om mijn laptop weer te laten werken met WIFI?

Overige specs:
Laptop: Acer one 522
Windows 7 Professional

[ Voor 4% gewijzigd door wcduck op 25-07-2013 19:28 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-06 13:45
Meestal zit er een knop aan de zijkant van de laptop om wifi hardware matig aan of uit te schakelen. Erg klein knopje en makkelijk over het hoofd te zien.

Waarschijnlijk is die met het verplaatsen op uit gegaan. Zoek hem maar eens op ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tealiciouss op 25-07-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
De Acer One 522 heeft een dergelijk knopje niet. Daarnaast zou hij dan ook geen verbinding kunnen maken met de router. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als het je netwerk niet kan identificeren en aangeeft geen internet te hebben, komt dat omdat er geen DNS server is opgegeven. Je zegt dat 't een IP adres krijgt, maar welk adres is dit?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik zit even niet in de buurt van de laptop. Het ip was uit mijn hoofd in de 192.168 range. Dit verklaart dan ook meteen het feit dat ik gewoon op het thuisnetwerk kan komen, ik kan dus gedeelde bestanden zien, en ook connectie maken met de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-07 21:18
Als je eens probeert de machine een statisch adres te geven in dezelfde range? Geef ook de juiste DNS servers aan anders gaat een statisch adres niet werken.

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 22:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan ook statisch een DNS opgeven, terwijl je IP via DHCP gaat. Als je wel je router kan benaderen en andere clients, heb je iig een goed IP adres. Blijven DNS en gateway over.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
De gateway en DNS geven logische waarden wanneer is ipconfig /all uitvoer in de prompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zit de Wifi knop niet onder FN-F3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:20
Is wrs een Win7 probleem;
Kan het nu even niet reproduceren, maar heb hetzelfde gehad.
Op één of andere manier is je eigen netwerk geen trusted netwerk meer.

Je hebt mogelijk de vraag gemist of win7 het opnieuw gevonden netwerk als 'home' 'public' of 'work' moet aanmerken.
Dit is achteraf te veranderen dacht ik, maar gewoon je huidige netwerk wissen en opnieuw laten zoeken zal ook een afdoende oplossing zijn.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Kan je het netwerk niet veranderen van openbaar naar prive via het netwerkcentrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
in: 'set network location' idd, maar kan me herinneren dat dat toen niet werkte bij mij.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Soldaatje schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:04:
Zit de Wifi knop niet onder FN-F3?
Wifi staat hier wel gewoon aan. Anders zou hij geen netwerken kunnen zien en geen verbinding kunnen maken. Hij heeft hier gewoon verbinding.

Kan je niet met systeem-herstel terug gaan naar een paar dagen geleden toen het probleem er nog niet was. Mijn ervaring is dat zulk soort problemen soms lastig op te lossen zijn en erg veel tijd kunnen kosten. Als herstel een optie is zou ik dit zeker even doen. Het lijkt er op dat er softwarematig ergens iets niet meer goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 17-07 18:49
Weet je zeker dat je op je eigen netwerk zit en niet op dat van de buren?
Een output van ipconfig /all zou wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:41
Ik had laatst hetzelfde probleem bij een klant; ook een Acer laptop.
Netwerkadapter verwijderd uit apparaat beheer, rebooten, opnieuw installeren, werken.

Misschien een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Polster schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:19:
Weet je zeker dat je op je eigen netwerk zit en niet op dat van de buren?
Een output van ipconfig /all zou wel helpen.
Hij kan zijn andere pc's zien, en inloggen op de router, dus wrs wel (of de buurman moet dezelfde router met hetzelfde wachtwoord hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Wow, bedankt voor alle tips. Na drie dagen enkele uren besteed te hebben heb ik eindelijk een oplossing. Deze werd getriggerd to Hero of Time. Hoewel de DNS, gateway en het ip allemaal logische waarden hadden, ben ik in de router gaan kijken hoe de router daar was aangemeld. Hij stond erbij, maar onder een ander ip-adres dan de laptop daadwerkelijk had. Erg vreemd. Nu bleek DHCP niet aan te staan, en stond er handmatig een ip adres opgegeven. Hierdoor kon hij blijkbaar wel verbinding maken met het thuis-netwerk (ip adres zat in de goede range), maar kon het internet niet op de juiste wijze doorgesluist woden. Nogmaals hartelijk dank voor alle suggesties.

Pagina: 1