Goeie energie voor weinig geld

Pagina: 1
Acties:
  • 2.389 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe kies ik de juiste energieleverancier?

Wij gaan begin september verhuizen naar onze koopwoning en ik ben op zoek naar de juiste energie leverancier. Belangrijkste argument hierbij is de prijs enerzijds en de wens om niet jaarlijks over te hoeven stappen anderzijds, ook al kunnen we hier extra mee besparen. Daarnaast is leverancier met een goede reputatie ook een pré. (ik zal maar vast zeggen dat wij nu Oxxio gebruiken wat niet om de goede reputatie bekend staat. Desondanks hebben wij tot heden geen enkel probleem gehad).

Huis
Hoekwoning
Inhoud 450m3
Gebouwd in 2001
HR++ ramen in het gehele huis
Verder standaard isolatie

Omdat wij nu in een appartement wonen is het erg lastig om het verbruik in ons nieuwe huis correct in te schatten. Huidig stroomverbruik in 1 jaar = 1900KW/h en gas = 120 m3 (lijkt me erg weinig maar dat zegt het overzicht van Oxxio) en wij betalen reeds 3 jaar ongeveer €55,- maand voor dit totaal.

Onderzoek op internet leidt tot de volgende data:

Geschat verbuik
Stroom 2200KW/h
Gas 1500m3
Als ik deze parameters invul bij Energieprijzen.nl dan komt het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47487061/Stroom.JPG

Als ik nu bijvoorbeeld Essent wil nemen en naar Essent.nl ga voor specifieke informatie zie ik heel andere tarieven. Wanneer ik deze vervolgens vergelijk met de tarieven op Oxxio.nl dan blijkt Oxxio in zowel de levering als vastrecht een stuk voordeliger dan Essent (alle belastingen en toeslagen zijn hierin meegenomen). Waarom komt Oxxio dan niet boven Essent terecht in de energievergelijker? Heeft dit specifiek te maken met de extra korting die Essent via de energievergelijker geeft? En waarom krijg je deze korting niet via Essent.nl?
Kan iemand me uitleggen waar de verschillen in prijzen bij de aanbieder direct en de websites als energievergelijker.nl vandaan komen en wat nu de beste strategie is? Voor mijn gevoel is het geheel nogal ondoorzichtig op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even op de site gekeken, maar het is een drama om te zien welke bedrijven meedoen in de vergelijker. Ik heb geen tijd om de hele wizard door te lopen.

Dit soort vergelijkingssites zijn commerciele initiatieven en er moet dus geld verdiend worden. Prijsvergelijkers hebben de reputatie dat alleen gesponsorde links in het eerste overzicht staan en dat voor alle details van alle leveranciers flink verder geklikt moet worden. Ook kan het zijn dat Oxxio helemaal niet is opgenomen in het overzicht of dat alleen bepaalde contract typen getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:39
Het is idd drama;
Tien verschillende vergelijkingssites, overal dezelfde basisgegevens ingevuld, met als resultaat tien verschillende lijstjes. |:(

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Precies, vandaar mijn vraag. Zou zelf ook liever bij de leverancier direct bestellen maar dan bijna altijd duurder uit dan via die energievergelijkers maar ik heb er geen idee van hoe betrouwbaar dit soort dingen zijn. Had zelf het idee dat dit sinds een jaar of 2 sterk verbeterd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:15
Ik geloof dat de consumentenbond pas heeft uitgezocht wat voordelig is. Stond in elk geval in de gids waarschijnlijk kan je op hun site ook het een en ander terugvinden.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Mattie112 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:53:
Ik geloof dat de consumentenbond pas heeft uitgezocht wat voordelig is. Stond in elk geval in de gids waarschijnlijk kan je op hun site ook het een en ander terugvinden.
Ik zou me ook opgeven bij het energiecollectief van de Consumentenbond, je hoeft geen lid te zijn van laatstgenoemde. Dan krijg je een vette collectiviteitskorting. Jaarlijks hoppen ze rond, maar je kunt ook een driejaarscontract afsluiten. Dan ben je even zoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:57
Jouw geschatte verbruik voor een hoekwoning is erg mager.

Zelf bezit ik ook een hoekwoning, gemiddeld jaarlijkt verbruik ( genomen over 3 jaar ) is 4200kw/h en 2800m3 gas per jaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zoals je ziet aan je vergelijkingslijstje maakt 't allemaal geen donder uit; het verschil is meestal maximaal een tientje met een enkele uitschieter naar twee tientjes. Dus ik zou gaan voor een wat betrouwbaarder bedrijf zoals Essent of Nuon die ook daadwerkelijk energie produceren ipv alleen maar een tussenmannetje zijn.

Oxxio is overigens zo'n bedrijf wat als hoogst onbetrouwbaar bekend staat.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 25-07-2013 11:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Klopt, zo staat Oxxio inderdaad bekend maar ik moet zeggen dat wij het nu ruim 3 jaar gebruiken en tot heden naar volle tevredenheid dus persoonlijk heb ik die ervaring nog niet.

Qua inschatting verbruik vind ik het inderdaad lastig om in te schatten wat we in ons nieuwe huis gaan verbruiken. Weet niet of Galaxis kinderen heeft? Wij zijn met tweeën. Ik vind 4200km/h erg veel, zeker omdat wij nu zo'n 2000 per jaar gebruiken en ik qua elektriciteit niet direct redenen zie waarom dat verbruik zou stijgen vanuit een appartement naar een hoekwoning. Ook nu laten wij de verlichting uit in ruimtes waar wij niet komen en staan er geen apparaten onnodig aan. Qua gas kan het verbruik inderdaad wel hoger zijn echter geven de diverse websites toch wel een stuk lager dan 2800m3 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
NUON is niet meer zo betrouwbaar, nu ze op zoek zijn naar investeerders in hun bedrijf.

Een beetje gezond bedrijf kan z'n eigen broek ophouden en heeft geen investeerders nodig, enkel klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10 15:25
Vergelijkingssites kan je prima gebruiken. Ken de mensen achter www.energievergelijken.nl en weet dat ze de boel niet bedonderen ;) Natuurlijk moeten vergelijkingssites geld verdienen, maar dat verdienen ze voor zover ik weet aan de leverancier en niet aan de klant (snap dat dat via een omweg ook bij de klant vandaan komt, maar dus niet direct bij de overstapper).

Zelf laatst overgestapt naar Energiedirect, omdat die goedkoop was en omdat er een grote club achter zit (Essent), wat ik ook wel een prettig gevoel vind. Verschil tussen leveranciers kan nog best groot zijn, zeker met de cashback acties (let op: die krijg je meestal pas na een jaar en worden bij de vergelijkingssites in het maandbedrag verrekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

vhal

ಠ_ಠ

Moest ook kiezen, uiteindelijk gekozen voor Eneco en vervolgens heb ik mij er niet meer in verdiept. Voor die paar euro per jaar aan besparing ga ik niet shoppen. Klinkt leuk, gratis tablets e.d. maar uiteindelijk betaal je ze mooi zelf.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 11:51
CyBeR schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:51:
Zoals je ziet aan je vergelijkingslijstje maakt 't allemaal geen donder uit; het verschil is meestal maximaal een tientje met een enkele uitschieter naar twee tientjes. Dus ik zou gaan voor een wat betrouwbaarder bedrijf zoals Essent of Nuon die ook daadwerkelijk energie produceren ipv alleen maar een tussenmannetje zijn.

Oxxio is overigens zo'n bedrijf wat als hoogst onbetrouwbaar bekend staat.
Onzin. Ik hop al 5 jaar rond tussen energieleveranciers, die het goedkoopste zijn. Eneco, Essent, BudgetEnergie en Energiedirect gehad, met allen geen enkel probleem gehad. Daarnaast produceren Essent Nuon en Eneco geen energie. Dit doen de netbeheerders als Stedin en Liander. Vanuit de overheid moeten producent en leverancier sinds een aantal jaar gescheiden zijn, dus tegenwoordig zijn de traditionele 3 zijn niets meer dan die 'tussenmannetjes'.

De tijd dat de energieleveranciers er een zooitje van maakten is zo ongeveer wel voorbij. Tuurlijk worden er nog foutjes gemaakt, maar het is niet zo dat dit bij de traditionele 3 minder is.

Met andere woorden: vergelijk vergelijkers en kies de goedkoopste. Aansluiten bij collectieven als de consumentenbond of United Consumers is overigens vaak een stuk duurder dan via de prijsvergelijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:25
Galaxis schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:46:
Jouw geschatte verbruik voor een hoekwoning is erg mager.

Zelf bezit ik ook een hoekwoning, gemiddeld jaarlijkt verbruik ( genomen over 3 jaar ) is 4200kw/h en 2800m3 gas per jaar......
Zegt niets; ons vrijstaande huis (800m3 inhoud) is 3600kWh (PV niet afgetrokken) en 950M3 gas.
2800m3 gas zegt mij 1 ding: Oude, slechte CV, slechte isolatie en slecht stookbeleid. Besparingen liggen voor het oprapen :)

Ps: Doe jezelf een plezier en ga nooit naar Oxxio. Ik weet het wel, gratiz ipedz en privacy schendende slimme metert, maar met hun gestapo manier van klanten 'werven' zou niemand er klant moeten worden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
jroz2001 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:45:
[...]
. Daarnaast produceren Essent Nuon en Eneco geen energie. Dit doen de netbeheerders als Stedin en Liander.
:?
Ben ik toch benieuwd wat Nuon doet met zijn centrales.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
sypie schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:12:
NUON is niet meer zo betrouwbaar, nu ze op zoek zijn naar investeerders in hun bedrijf.

Een beetje gezond bedrijf kan z'n eigen broek ophouden en heeft geen investeerders nodig, enkel klanten.
Als je zelf geen, of bijna geen (meer vervuilende) kolencentrales hebt, en de kolenprijs keldert mede omdat de VS op schaliegas overschakelt krijg je vanzelf problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:47:
Ps: Doe jezelf een plezier en ga nooit naar Oxxio. Ik weet het wel, gratiz ipedz en privacy schendende slimme metert, maar met hun gestapo manier van klanten 'werven' zou niemand er klant moeten worden.
Ik ben voor die tijd aangesloten bij Oxxio omdat deze toen het goedkoopst bleek te zijn. Kon laatst inderdaad ook verlengen met iPad en slimme meters maar daar doe ik niet aan mee. Die spullen koop ik zelf wel als ik ze nodig heb.

Misschien komt Oxxio er nu daarom duurder uit omdat ze een iPad geven ipv cash korting. Maar goed, die iPad heb ik zelf al gekocht dus liever cash.

Het voelt voor mij alsof er bewust, net als met mobiele abonnementen, allerlei vage constructies en additionele regeltjes en voorwaarden worden bedacht met als doel om extra geld bij de consument te kunnen krijgen. Als ze dat nu eens deden door het bieden van diensten die van toegevoegde waarde zijn....

[ Voor 17% gewijzigd door Aghanim op 25-07-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:21
[...]
Daarnaast produceren Essent Nuon en Eneco geen energie. Dit doen de netbeheerders als Stedin en Liander. Vanuit de overheid moeten producent en leverancier sinds een aantal jaar gescheiden zijn, dus tegenwoordig zijn de traditionele 3 zijn niets meer dan die 'tussenmannetjes'.
[...]
Het dik gedrukte deel is in tegenspraak tot de zin er voor.
Stedin en Liander zijn inderdaad netbeheerders, de leveranciers dus, die produceren niets, die transporteren. Eneco, Essent en Nuon zijn zeker wel producent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]
Daarnaast produceren Essent Nuon en Eneco geen energie. Dit doen de netbeheerders als Stedin en Liander.
Stedin en Liander zijn netbeheerders, geen producenten. Nuon is wél een producent, of anders vraag ik me toch af wat al die energiecentrales die ze hebben precies voor nut hebben.
Vanuit de overheid moeten producent en leverancier sinds een aantal jaar gescheiden zijn.
Klopt. Nuon is toen opgesplitst in Nuon (productie, verhandeling) en Continuon (netbeheer, transport). Continuon is later Liander geworden. (Hoewel 't zou kunnen dat 't voor de splitsing continuon was en daarna liander; zelfde verhaal verder.)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 25-07-2013 13:15 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
Nivado schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:07:
[...]

Stedin en Liander zijn inderdaad netbeheerders, de leveranciers dus, die produceren niets, die transporteren. Eneco, Essent en Nuon zijn zeker wel producent.
Idd, mijn fout.

Feit blijft: neem gewoon de goedkoopste leverancier, de tijd van grote administratieve problemen zijn voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]
Met andere woorden: vergelijk vergelijkers en kies de goedkoopste. Aansluiten bij collectieven als de consumentenbond of United Consumers is overigens vaak een stuk duurder dan via de prijsvergelijkers.
Deze ervaring heb ik ook. Je kunt honderden euro's per jaar besparen als je steeds jaarlijks via een vergelijkingssite overstapt naar een concurrent (het gaat niet om tientjes). Overstappen via vergelijkingssites is goedkoper en transparanter dan via de bedrijven zelf of via energiecollectieven, ook al verdienen vergelijkingssites aan nieuwe klanten (collectieven ook). De meeste bedrijven zijn aangesloten op een centraal systeem om overstappen gemakkelijk en correct te laten verlopen. De enige reden om niet naar de goedkoopste te gaan, zou zijn wanneer uit ervaringen blijkt dat de administratie echt een puinzooi is.

Maak bij het overstappen screenshots van de berekeningen die je doet (met overzichten van de tarieven en de opbouw van de totale som) en je kunt een jaar later je eindafrekening makkelijk controleren. Aan de hand van de gebruikte meterstanden kun je ook de aansluiting tussen contracten controleren. Jaarcontracten (1 jaar) tegen vaste tarieven lijken de beste deals te zijn. Overigens vind ik de verschillen tussen de vergelijkingssites niet zo groot, meestal zie je dezelfde acties tegen dezelfde tarieven bij de bovenste resultaten. Wel kan het zijn dat een actie (bijvoorbeeld welkomstkorting van 300 euro) op de ene vergelijkingssite ineens afgelopen is, maar op een andere site nog loopt.

Zaken als gratis iPads, slimme meters of slimme thermostaten zou ik niet intrappen, die bieden echt geen waar voor hun geld. Let ook op dat je daadwerkelijk overstapt na het eerste jaar, stilzitters gaan fors meer betalen. Telefonische verkoop of verkoop aan de deur: niet op ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
haribold schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:57:
[...]
Zaken als gratis iPads, slimme meters of slimme thermostaten zou ik niet intrappen
Helemaal mee eens! Laatst een rekensommetje van gezien van een gezin met gemiddeld verbruik bij Oxxio. Bij het ingaan op dat aanbod (= 3 jarig abonnement), zouden ze zo'n 7 á 800 euro meer kwijt zijn dan bij het standaard Oxxio abonnement zonder iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Nivado schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:07:
[...]

Maar ze produceren geen energie. Ze zetten energie om en produceren electriciteit. Niet een directe reactie op de quote, maar wel op eerdere reacties en dit is dan ook een aanvulling daarop.

Verder zijn tarieven op websites vaak anders dan op vergelijkingssites. Cashbacks etc worden wel meegenomen op de websites van de vergelijkers maar staan vaak niet direct op de website van de leverancier.

Zelf vorig jaar naar EnergieDirect overgestapt en betaal niet minder, maar krijg na een jaar wel een cash back waardoor ik goedkoper uit ga zijn.

Ook wil ik nog even inhaken op het woord betrouwbaar: Volgens mij zit je bij de alle leveranciers wel goed. Het verschil zit hem vaak in administratieve kunde en onkunde. Daar zit nog wel eens verschil in. Maar je electriciteit zelf wordt echt niet anders :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 25-07-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Volgens mij produceren Delta en RWE wel energie (via een kerncentrale)... of zeg ik nu iets onwetenschappelijks...?

Het voordeel van cashbacks is dat je je maandbedrag daar ook gewoon op kunt aanpassen, het maandbedrag is immers 1/12 van wat je als jaarbedrag verwacht en het jaarbedrag is inclusief cashback.

[ Voor 43% gewijzigd door haribold op 25-07-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Tijdje terug ook op zoek geweest.

Via deze site de vergelijkingssites ingevuld en een keuze gemaakt uit de gemiddelde top 3. Bij mij kwamen veelal dezelfde bovenaan te staan.

http://www.consuwijzer.nl...a.13747685004311843863903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur_vG
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-12-2021
Ik vraag elk jaar bij een aantal maatschappijen ook een offerte op, naast het bekijken van de vergelijkingssites. Soms komt daar best wat interessants uit. Maar ik zit momenteel al 2 jaar op rij bij dezelfde, omdat deze leverancier mij weer een aantrekkelijk aanbod deed wat vergelijkbaar is met dat van aanbiedingen voor nieuwe klanten. Het loont dus ook vaak om je huidige aanbieder te vragen naar een scherp aanbod. Geen gedoe met overstappen, maar wel een lagere factuur.

Let goed op het vastrecht en voornamelijk op het tarief voor gas, op het laatste valt vaak het meeste te besparen. Zo zitten momenteel veel leveranciers (juist die met eenmalige kortingen) op bedragen boven de € 0,60 per m3. Dat kan bij een strengere winter in een hoekwoning natuurlijk negatief uitpakken, maar ook met een klein verbruik heeft gas het grootste aandeel op de rekening.

Ter referentie ik heb momenteel een jaarcontract met een tarief van € 0,5322 voor een m3 gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Altijd kijken naar de totaalprijs, een hoog gastarief in combinatie met een klein verbruik en een hoge korting kan toch voordelig uitpakken. Daarom is het zo gemakkelijk dat je via vergelijkingssites de exacte totaalbedragen kunt berekenen van een geheel jaar bij je eigen verwachte verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 23:36

EiT

Nog een domme vraag hier, ik zit namelijk met zelde soort probleem.

Ik heb nu Eneco, geen problemen mee gehad, echter, ik moet nu 79 euro aan hun betalen per maand en 72 euro aan Nuon (voor transport).

Nu is net mijn jaar contract om (had het vast gezet vorig jaar) en ben dus door hun gebeld of ik het vast wilde zetten. Ik heb toen aangegeven dat ik er zelf even na wilde kijken en ze zouden mij over een week terug bellen.

Anyway, ik betaal nu dus 151 euro per maand, toen ik mijn gas/electra invulde op de energie vergelijking sites kwam er overal rond de 100-110 euro uit. (zonder de eventuele korting).

Toen ik werd terug gebeld kon de persoon aan het verschil niet uitleggen en zat zelf met een rekenmachine tarieven etc te berekenen en kwam er niet uit of ik dan maar de klanten service wilde bellen a 0,10 per minuut.

Ik vraag mij zelf dus af waar die 40 euro verschil vandaan komt en of bij de tarieven op die vergelijkingsites dus wel alle kosten zitten (bijv. BTW?)

Die paar cent dat gas goedkoper is geworden is het niet, dat is namelijk 3 cent, dat is 30 euro op jaar basis.

Mij verbruik is trouwens 1220 (dag), 1300(nacht) electra en 1070 gas (tussen woning, 2 personen).

@Tuur_vG hoe heb jij gas voor 0,53? Ik betaal nu 0,66 en dat zou 0,63 worden, scheeld toch weer 10 cent in vergelijking met wat jij betaal.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

@ EiT: Als je jaarcontract om is, kun je nu dagelijs opzeggen. Ik zou snel rondshoppen en de overgang laten regelen door je nieuwe energiemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Laatst online: 13-10 23:36

EiT

ago schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:02:
@ EiT: Als je jaarcontract om is, kun je nu dagelijs opzeggen. Ik zou snel rondshoppen en de overgang laten regelen door je nieuwe energiemaatschappij.
Weet ik, maar overstappen is ook zo'n gedoe (elke prijsvergelijkingsite heeft andere prijzen). Alleen denk ik wel dat ik deze keer overstap omdat ik geen zin heb om een half uur met klantenservice aan de telefoon te zitten.

edit: Ok even voor de duidelijkheid, ik weet hoe ik kan overstappen, ik vraag me alleen af hoe er 40+ euro verschil per maand in kan zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door EiT op 25-07-2013 22:56 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
@ EiT: Als het 10 cent scheelt per m3, maar je krijgt bijvoorbeeld 150 euro welkomstpremie op gas en voor de rest zijn alle kosten hetzelfde, dan heb je toch wel een verbruik nodig van 1500 m3 om met het 10 cent lagere tarief goedkoper uit te zijn. Met jouw verbruik zit je bij de goedkoopste aanbieders onder de 1100 euro op jaarbasis, dat is ruim 90 euro per maand.

En overstappen kost letterlijk een paar klikken en wat gegevens invullen, het is zo simpel.

[ Voor 11% gewijzigd door haribold op 25-07-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur_vG
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-12-2021
EiT schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:52:

@Tuur_vG hoe heb jij gas voor 0,53? Ik betaal nu 0,66 en dat zou 0,63 worden, scheeld toch weer 10 cent in vergelijking met wat jij betaal.
Kijk even naar Greenchoice actietarief (het gas is zelfs co2 gecompenseerd) ook zeer laag vastrecht tarief. Maar zoals hierboven vermeld, als er niet zoveel gas wordt verbruikt kan een welkomstbonus ook interessant zijn. Ik vraag me alleen af of je na afloop van het jaar opnieuw een bonus kan krijgen bij een nieuw jaarcontract. Iemand ervaring? Want ik heb het lage actietarief gewoon opnieuw kunnen verlengen. Ik vind het toch wel prettig om niet ieder jaar de overstap te hoeven maken, maar gewoon met 1 mailtje weer een jaartje verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Laatst online: 13-10 21:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Nooit naar de NUON gaan belazeraars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:43
caanova1984 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:00:
Nooit naar de NUON gaan belazeraars.
aan zulke oneliners heeft niemand iets.

ben zelf van essent > oxxio > energiedirect gegaan. zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Tuur_vG schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:56:
[...]

Kijk even naar Greenchoice actietarief (het gas is zelfs co2 gecompenseerd) ook zeer laag vastrecht tarief. Maar zoals hierboven vermeld, als er niet zoveel gas wordt verbruikt kan een welkomstbonus ook interessant zijn. Ik vraag me alleen af of je na afloop van het jaar opnieuw een bonus kan krijgen bij een nieuw jaarcontract. Iemand ervaring? Want ik heb het lage actietarief gewoon opnieuw kunnen verlengen. Ik vind het toch wel prettig om niet ieder jaar de overstap te hoeven maken, maar gewoon met 1 mailtje weer een jaartje verder kan.
Je kunt meestal wel wat regelen met je leverancier, denk ik. Maar de prijsstructuur is ingewikkeld en ondoorzichtig, je moet zelf van alles gaan uitpluizen en berekenen als je wilt weten of het voortzetten van het contract wel goedkoop genoeg is in vergelijking met andere aanbiedingen. Dat lage actietarief van vorig jaar is nu misschien wel een relatief hoog tarief, energieprijzen fluctueren nu eenmaal, belastingen worden keer op keer verhoogd en misschien hebben ze toch wel stiekem ergens iets verhoogd wat je over het hoofd ziet. De bonussen zijn bedoeld om klanten binnen te halen en worden gecompenseerd door klanten die blijven zitten. Verder vind ik overstappen helemaal niet zo onprettig, ik heb geen emotionele band met mijn energieleverancier. Het is administratie die aan mij voorbij trekt en die ik toch wel controleer, of ik nu ben overgestapt of niet.

Let ook op dat de stroomprijs bij GreenChoice nog geen 2 cent per kWh lager ligt dan bij veel concurrenten met welkomstbonussen. Om dan 150 euro welkomstbonus met 35 euro hoger vastrecht op 2 cent goedkopere elektriciteit in te halen, zul je ten minste 5700 kWh moeten gebruiken. (Is een snelle simpele som. Uiteindelijk zul je natuurlijk het complete stroom+gas-pakket moeten vergelijken)

[ Voor 10% gewijzigd door haribold op 26-07-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:49
Tuur_vG schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:56:
[...]

Hele nette tarieven van GC, 53 cent voor gas scheelt me bijna 10 cent. Bij eneco kreeg ik na het 1e jaar geen welkomst bonus bij een verlenging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 15:37
screamhouse schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:04:
[...]

Hele nette tarieven van GC, 53 cent voor gas scheelt me bijna 10 cent. Bij eneco kreeg ik na het 1e jaar geen welkomst bonus bij een verlenging
Het voordeel van Greenchoice is dat zij geen eenmalige kortingen geven, niet meedoen aan energieveilingen en 80% van de groene energie die zij leveren ook in Nederland geproduceerd wordt.

Ik bekijk ieder jaar de tarieven via www.gaslicht.com en bel Greenchoice op om mij dezelfde lage tarieven te geven. Dat scheelt enorm!( vorig jaar zat ik op 46 cent per m³ inclusief EB en BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
En net vastrecht tarief, moet nog even mijn contract uitzitten, maar dan ga ik over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik11 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:14:
[...]

Het voordeel van Greenchoice is dat zij geen eenmalige kortingen geven, niet meedoen aan energieveilingen en 80% van de groene energie die zij leveren ook in Nederland geproduceerd wordt.

Ik bekijk ieder jaar de tarieven via www.gaslicht.com en bel Greenchoice op om mij dezelfde lage tarieven te geven. Dat scheelt enorm!( vorig jaar zat ik op 46 cent per m³ inclusief EB en BTW)
Dus je moet elk jaar bellen om een jaarlijkse korting te krijgen. Dan geven ze toch ook gewoon jaarlijkse kortingen.

Eigenlijk is het overstappen van energieleverancier een noodzaak. Je bespaart een paar honderd euro per jaar met een paar muisklikken. Ik zou wel de echte budgetmaatschappijen vermijden. Verder moet je net vergeten elk jaar te wisselen, want de verschillen zitten hem in de welkomskorting die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 08:49:
Eigenlijk is het overstappen van energieleverancier een noodzaak. Je bespaart een paar honderd euro per jaar met een paar muisklikken.
Natuurlijk bespaar je er niet een paar honderd euro mee, hoe kom je daar bij?

Ik zit al jaar en dag bij greenchoice en zou 10 euro kunnen besparen per jaar om naar de goedkoopste over te stappen . Net zo'n vreemd verhaal als de openingspost waarin een stel 55 euro per maand voor alles betaald en in een hoekhuis zit. Onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 15:37
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 09:54:
[...]

Ik zit al jaar en dag bij greenchoice en zou 10 euro kunnen besparen per jaar om naar de goedkoopste over te stappen . Net zo'n vreemd verhaal als de openingspost waarin een stel 55 euro per maand voor alles betaald en in een hoekhuis zit. Onmogelijk.
Als je na het aflopen van je contract niet een nieuw jaarcontract afsluit wordt je bij elke leverancier teruggezet naar het variabele en dus het meest dure tarief wat ze hebben. De noodzaak blijft altijd om een nieuw jaarcontract af te sluiten, dit kan je doen door met een muisklik te switchen, maar ook door een belletje te doen naar je huidige leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

[...]

Dat bedrag is van een flatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:16

Matis

Rubber Rocket

Ikzelf zit bij Greenchoice. Dit is mijn woning:
  • Bouwjaar 2009
  • Woningtype Hoekwoning
  • Beglazing HR++ glas
  • Ruimteverwarming Hoog rendement ketel
  • Warm tapwater Hoog rendement ketel
  • Ventilatie Gebalanceerde ventilatie
  • Zonnepanelen niet aanwezig
We hebben 106m2 gelijkmatig verdeeld over 3 verdiepingen. De reden dat we bij greenchoice zitten, is omdat ik daar al eerder ontzettend goede ervaringen mee heb gehad. De klantenservice is top (geen 0900-nummer, maar gewoon standaard tarief) en je wordt direct geholpen. Ze zijn niet de goedkoopste, maar het verschil met een low-budget aanbieder was euro's per jaar.

Mijn geschatte verbruik (vorig jaar zat ik daar 10% onder) is 2850 kWh per jaar en 585 m3 per jaar.
Per maand kost me dat 100 euro (inclusief transport en aansluiting) 44 euro stroom en 56 euro gas.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
[...]

Dat ligt er maar aan, als ik 140 euro welkomstpremie EN lagere tariven krijg, dan gaat het rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien dit topic inmiddels is veranderd van hoe werken die zoekmachines, naar waar vind ik voordelige energie kunnen we dat beter centraal houden in Wat betaal jij aan energie?

:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.