[Remote desktop] Valt weg 1x per dag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben hier nu al een tijdje mee bezig en uiteindelijk van alles geprobeerd maar ik kom maar niet tot een oplossing. Eerst even wat ik draai:

Ik heb 2 maal een RDP open staan:
- 1x naar een ontwikkelomgeving naar windows 2008 server (r2 standaard)
- 1x naar een wat meer afgeschermde omgeving met outlook e.d.

Het euvel is dat mijn 2e RDP dus rond een uurtje of 09:30 - 10:30 simpelweg weg valt. Mijn RDP is gewoon weg, geen error of wat dan ook. Uiteindelijk start ik mijn RDP weer en moet ik 2x inloggen, wat er op wijst dat mijn verbinding echt verbroken was. Uiteindelijk heb ik dit dan vrijwel elke dag, en altijd maar 1x rond dat tijdstip.

Via de support waar we zitten met de servers zijn we ook een tijdje bezig geweest echter kwam daar de conclusie dat het aan mijn PC of RDP moest liggen. Ik heb overal al lopen google'n, maar ik word niets wijzer.

Nog even ter verduidelijking:
- De RDP sluit niet vanwege inactiviteit
- Elke dag sluit dus 1 van de RDP's (altijd deze zelfde)
- Elke dag tussen 09:30 - 10:30 (ik start rond 09:00)
- Verder geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Geen foutmeldingen in de logboeken terug te vinden? Heb je deze issues oom vanaf een andere werkplek?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 15:55
Heb je al geprobeerd of de verbinding ook verbroken wordt als je vanaf een ander werkstation RDPt naar de afgeschermde omgeving?
Heb je voor die afgeschermde omgeving wellicht een VPN verbinding nodig, en is dat niet de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
DJSnels schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:13:
Heb je al geprobeerd of de verbinding ook verbroken wordt als je vanaf een ander werkstation RDPt naar de afgeschermde omgeving?
Heb je voor die afgeschermde omgeving wellicht een VPN verbinding nodig, en is dat niet de oorzaak?
Zie reactie na volgende quote, en ja we hebben een VPN aan staan en nee dat is niet de oorzaak.
Outerspace schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:09:
Geen foutmeldingen in de logboeken terug te vinden? Heb je deze issues oom vanaf een andere werkplek?
nope eigenlijk niets te vinden.
Mijn directe collega's hebben precies dezelfde setup, ook 2 RDP's open (de zelfde), echter geen enkel probleem.

Overigens is dit alles begonnen toen ik mijn PC had geformatteerd, echter kan ik absoluut geen enkel verschil zien in mijn huidige installatie, en wat ik toen daarvoor had.

[ Voor 9% gewijzigd door Douweegbertje op 25-07-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
douweegbertje schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:40:
Mijn RDP is gewoon weg, geen error of wat dan ook.
Dit je krijgt geen grijs beeld te zien dat zegt Reconnecting... poging x van 10
Dan lijkt het me inderdaad geen probleem in de verbinding te zijn.
Uiteindelijk start ik mijn RDP weer en moet ik 2x inloggen, wat er op wijst dat mijn verbinding echt verbroken was.
Wat bedoel je precies met 2x inloggen?
Als het NLA is krijg je het los inlogschermpje, en dan zou je er meteen in moeten zitten? Waar moet je de 2e keer inloggen?

Heb je rond die tijd geplande taken staan op je werkstation? Draait er antivirus oid? Is het probleem er ook als je die uit zet?
Het feit dat hij echt weg valt doet me denken dat rdp.exe crashed of gekilled wordt door iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Ja met het 2x inloggen doel ik op het volgende; Normaal gezien als je uitlogged uit mijn RDP omgeving, en je wilt weer inloggen dan heb je dus een clean sessie en ben je dus met de eerste keer inloggen binnen.
Indien je RDP er mee kapt, en je maakt opnieuw verbinding dan is je sessie nog actief. Daarbij log je in, en vervolgens 'refreshed' je scherm naar de juiste sessie, waarbij je dan nog een keer moet inloggen.

tl;dr Als ik 2x moet inloggen betekend dit puur dat mijn RDP er mee is gekapt, en mijn sessie nog gewoon actief is (op de windows server).

Verder geen boeiende firewalls noch anti-virus, geen taken of wat dan ook. In feite is dit een clean install zonder onzin. Ik werk binnen de RDP, dus ik heb hier ook amper iets staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
douweegbertje schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:46:
Ja met het 2x inloggen doel ik op het volgende; Normaal gezien als je uitlogged uit mijn RDP omgeving, en je wilt weer inloggen dan heb je dus een clean sessie en ben je dus met de eerste keer inloggen binnen.
Yup zo hoort het
Indien je RDP er mee kapt, en je maakt opnieuw verbinding dan is je sessie nog actief. Daarbij log je in, en vervolgens 'refreshed' je scherm naar de juiste sessie, waarbij je dan nog een keer moet inloggen.
vreemd. Normaal gesproken krijg je meteen je eigen sessie voor je. Of heb je multiple sessions per user aanstaan, en connect je dan via taskmanager naar de vorige sessie http://www.hosting.com/su...dc-sessions-from-one-user Dit is trouwens niet van belang, omdat je ook dan geen wachtwoord in hoeft te vullen, mits het hetzelfde account is.
Verder geen boeiende firewalls noch anti-virus, geen taken of wat dan ook. In feite is dit een clean install zonder onzin. Ik werk binnen de RDP, dus ik heb hier ook amper iets staan.
hmm dan geef ik het ook op. wel denk ik dat het iets met je eigen werkstation is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 20:12
Wat als je een ping open zet rond dit tijdstip en kijkt of je een time out krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beide omgevingen 2008 R2 ? Wordt er nog van een loadbalancer of remote desktop gateway oid gebruik gemaakt?
Welke versie van Windows is je rdp-client? En heb je daarop wel of niet de RDP 8.0 protocol update geinstalleerd: Description of the Remote Desktop Protocol 8.0 update for Windows 7 SP1 and Windows Server 2008 R2 SP1
Enn: is Windows qua updates voor .NET Framework (3.5, 4.0) helemaal up to date?
Gebruik je redirected devices zoals printers, usb smartcards oid? Gebeurt het ook als je alle redirections uit zet?

Ik heb wel eens wat problemen gehad met die Protocol Update, die heb ik toen gedeinstalleerd en was het probleem weg. Toen geen tijd om er verder doorheen te spitten.
.NET Framework heeft in het verleden ook wel gekke RDP problemen veroorzaakt als het niet up2date was.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1