Ubuntu 12.04 (Desktop) start niet zonder monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 11:20
Heren (en dames),

Gister heb ik mijn 2 Microservers voorzien van Ubuntu 12.04 (desktop versie) omdat ik wil kunnen inloggen via VNC en niet alles via de console wil doen, nu zit ik echter met een kleine uitdaging die ik niet 123 verholpen kirjg.

Het probleem is als volgt, wanneer ik de server(s) start met monitor aangesloten start het OS netjes op, wanneer ik de monitor niet inplug dan start de server niet goed door "low graphics mode" en komt niet bij het login scherm, herkent iemand dit en is hier een oplossing voor ?

Ik moet nu elke keer bij het rebooten een monitor aansluiten eerder kan ik hem niet overnemen en de servers plaatsen in de meterkast (geen ruimte voor een monitor).

Tnx voor de reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Is dat niet een kwestie van de X-server uitschakelen? Dus gewoon console, en klaar. Of komt-ie daar ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
Of dit werkt weet ik niet maar je hebt videokaart dummy's, een stekker dus, zoek op "video card dummy" met google,
of het veilig is weet ik niet.
Of je in ubuntu iets kan doen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Eerlijk gezegd is de Ubuntu Desktop versie daar niet voor gemaakt en is het mijn ervaring dat mensen alleen maar denken dat ze een GUI willen. Op een server is er bijzonder weinig dat je met de GUI kan. Alle server-software gaat er van uit dat je het zonder GUI doet. Dan blijft over dat je soms wat files moet verplaatsen of een file editten. De meeste mensen leren snel dat dit makkelijker via de console gaat.

Maar als je het nu echt wil, dan is 'headless' het toverwoord om op te googelen. Ik denk dat je vnc4server wil installeren en dan X uitschakelen.

Ik zelf zou de omgekeerde route gaan, namelijk beginnen met Ubuntu Server en daar dan VNC aan toevoegen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:51:
Op een server is er bijzonder weinig dat je met de GUI kan. Alle server-software gaat er van uit dat je het zonder GUI doet.
offtopic:
Uitzondering: SUSE

Ik heb zelf het vermoeden dat de framebuffer niet wil starten. Probeer eens te booten met het commando "nofb" achter de kernel. https://wiki.ubuntu.com/Kernel/KernelBootParameters

[ Voor 24% gewijzigd door Rainmaker op 26-07-2013 00:50 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Rainmaker schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 00:49:
[...]

offtopic:
Uitzondering: SUSE
En Oracle Enterprise Linux, afgeleide van Red Hat (die dat ook doet vziw).
Ik heb zelf het vermoeden dat de framebuffer niet wil starten. Probeer eens te booten met het commando "nofb" achter de kernel. https://wiki.ubuntu.com/Kernel/KernelBootParameters
Dat zal geen verschil uitmaken. Het probleem van de TS is dat Xserver naar een scherm zoekt en deze niet kan vinden op alle video aansluitingen. Het weigert dan. Daar zal een nofb niets aan veranderen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 11:20
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:51:
Eerlijk gezegd is de Ubuntu Desktop versie daar niet voor gemaakt en is het mijn ervaring dat mensen alleen maar denken dat ze een GUI willen. Op een server is er bijzonder weinig dat je met de GUI kan. Alle server-software gaat er van uit dat je het zonder GUI doet. Dan blijft over dat je soms wat files moet verplaatsen of een file editten. De meeste mensen leren snel dat dit makkelijker via de console gaat.

Maar als je het nu echt wil, dan is 'headless' het toverwoord om op te googelen. Ik denk dat je vnc4server wil installeren en dan X uitschakelen.

Ik zelf zou de omgekeerde route gaan, namelijk beginnen met Ubuntu Server en daar dan VNC aan toevoegen.
Tnx heb het nu anders gedaan en vnc4server geinstalleerd (ivm PS3 mediaserver welke closed zodra ik de terminal sluit ben ik een vnc nodig)

Alles werkt nu goed en start netjes op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

LightStar schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:54:
[...]

(ivm PS3 mediaserver welke closed zodra ik de terminal sluit ben ik een vnc nodig)
Tip: screen. Als het geen GUI vereist om te starten, pak je ssh, start screen, dan je PS3MS, ctrl+a,d, exit, klaar, blijft draaien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1