19" rack met switch

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 22:16
Ik ga volgende week verhuizen en alle netwerk infra in huis wordt opnieuw aangelegd. Ik heb in totaal 12 UTP aansluitingen in huis en die wil ik samen laten komen in de meterkast. Om een enorme kabelwirwar te voorkomen gaan we een patchkast maken waar alles uitkomt.

Nu heb ik al wel het e.e.a. samengesteld, maar ik zou graag even willen weten of ik niets over het hoofd zie:Ik gebruik op dit moment een Apple TimeCapsule voor het draadloze netwerk en een RaspBerry Pi voor zaken als DHCP, DNS, VPN, ... Verder is er nog een Ubee modem voor connectie met het Ziggo netwerk. Het lijkt me het handigste om die gewoon op de trays te zetten.

Ik mis alleen nog een fatsoenlijke switch. Ik heb daarvoor de volgende eisen:
  1. 19" rack mountable (1U)
  2. Minimaal 16 poorten (allemaal gigabit)
  3. Ondersteuning van jumboframes.
  4. Gunstige prijs.
Ik heb al wat rondgesnuffeld, maar ik vind het lastig om een goede switch te vinden. Kunnen iemand een 19" switch aanbevelen die aan deze eisen voldoet? Vooral ondersteuning van jumboframes is lastig te vinden in de pricewatch.

De Zyxel GS1100-24 lijkt mij een goede kandidaat. Voldoet volgens mij aan alle bovenstaande eisen.

[ Voor 5% gewijzigd door BugBoy op 25-07-2013 04:42 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Ik gebruik zelf een HP ProCurve 1810G; heb je in 24 en 48 poort versies.. heeft naast jumbo frames ook support voor VLans.. heeft me tot nu toe (+/- 1 jaar) nog geen problemen gegeven.

Enige nadeel is dat ie aanzienlijk duurder is, omdat het van hun MKB lijn is.. voordeel wel is dat er lifetime garantie op zit (advance replacement, en next business day).

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik veronderstel dat je de network tools hebt om je patchpanels aan te sluiten (een punchtool). Daar had ik destijds zelf niet aan gedacht. Ook aan de schroeven had ik niet gedacht (en washers).

Verder zijn grote zwarte tie-wraps altijd handig om je modem enzo vast te maken op die shelves.

Nog een leuke tip voor je rack: http://www.digitus.info/e...617/#!prettyPhoto[set]/0/. Dit werkt echt super ordelijk. Eventueel een brush panel om kabels door te leiden kan ook mooi zijn, maar dan ga je het met 6U niet meer redden. (Op http://i43.tinypic.com/2yyqtky.jpg kan je mijn resultaat zien.)

Qua switch heb ik geen idee, ben zelf voor de Cisco SG200-26P gegaan, gezien ik per se managed met PoE nodig had.

[ Voor 4% gewijzigd door v0LrAtH op 25-07-2013 09:00 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Er staan 130 1Gbps switches in de pricewatch. een groot deel daarvan is rack mountable. Daarvan kan je prima zelf de reviews opzoeken en beslissen welke je gaat nemen.
Neem iets met een bekend merk, 3Com, Cisco, HP en je zit geheid goed. Dit soort topics proberen we te voorkomen. Meestal resulteert het namelijk in een groot opsomtopic waar elke poster roept welke switch zij gebruiken zonder dat dit voor de topicstarter hulp biedt..

Dit topic is gesloten.