Ik ga volgende week verhuizen en alle netwerk infra in huis wordt opnieuw aangelegd. Ik heb in totaal 12 UTP aansluitingen in huis en die wil ik samen laten komen in de meterkast. Om een enorme kabelwirwar te voorkomen gaan we een patchkast maken waar alles uitkomt.
Nu heb ik al wel het e.e.a. samengesteld, maar ik zou graag even willen weten of ik niets over het hoofd zie:Ik gebruik op dit moment een Apple TimeCapsule voor het draadloze netwerk en een RaspBerry Pi voor zaken als DHCP, DNS, VPN, ... Verder is er nog een Ubee modem voor connectie met het Ziggo netwerk. Het lijkt me het handigste om die gewoon op de trays te zetten.
Ik mis alleen nog een fatsoenlijke switch. Ik heb daarvoor de volgende eisen:
De Zyxel GS1100-24 lijkt mij een goede kandidaat. Voldoet volgens mij aan alle bovenstaande eisen.
Nu heb ik al wel het e.e.a. samengesteld, maar ik zou graag even willen weten of ik niets over het hoofd zie:Ik gebruik op dit moment een Apple TimeCapsule voor het draadloze netwerk en een RaspBerry Pi voor zaken als DHCP, DNS, VPN, ... Verder is er nog een Ubee modem voor connectie met het Ziggo netwerk. Het lijkt me het handigste om die gewoon op de trays te zetten.
Ik mis alleen nog een fatsoenlijke switch. Ik heb daarvoor de volgende eisen:
- 19" rack mountable (1U)
- Minimaal 16 poorten (allemaal gigabit)
- Ondersteuning van jumboframes.
- Gunstige prijs.
De Zyxel GS1100-24 lijkt mij een goede kandidaat. Voldoet volgens mij aan alle bovenstaande eisen.
[ Voor 5% gewijzigd door BugBoy op 25-07-2013 04:42 ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.