hulp met wifi card voor gaming

Pagina: 1
Acties:

• Kratos23
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-08-2021
Beste mensen ,

Ik heb een wifi card nodig die ik kan aansluiten op mijn gygabite 970a-ud3 moederbord. Ik ben een persoon die veel online games speelt zoals leaugue of legends waar je een goede verbinding nodig hebt. Mijn slaapkamer is net boven de router op de 1ste verdieping dus de afstand is niet heel groot. Mijn router is een sitecom N300. Ik heb niet een heel groot budget (€25) . Ik kan het ook 2de hands kopen dus linkjes van v&a zijn ook welkom.

Groetjes,
Talha

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je het mij vraagt, zeker als lag/gamen een issue is, ga nooit, maar dan ook nooit op wifi zitten. De hele techniek er achter, zeker als je niet het enige apparaat bent (telefoons, alles), is gewoonweg niet geschikt! Je gaat "om de beurt" praten met alles wat er gebruik van maakt, de error control is erg strict, het is half-duplex, gevoelig voor alles, zelfs lichtknopjes, en gaat erg slecht de hoogte in, puur omdat de EM-golf in feite een paraplu-schotel vorm heeft. Pro netwerken in kantoren e.d. hebben gewoon ook zenders per verdieping ipv per 3d oppervlakte, Wifi moet je haast als 2d zien.

Als ik jou was zal ik voor een homeplug systeem gaan >ALS< je niet gewoon een cat5e/cat6 kabeltje kan trekken via een loze leiding, naast een bepaalde, of langs de muur, of zelfs via een nieuw gat. Puur cat6 heeft de voorkeur bij voorkeur zelfs in een eigen leiding.

Ik zal eens in deze categorie kijken op pricewatch: http://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/

en wifi vergeten. Zeker als gamen je doel is.

[ Voor 10% gewijzigd door Umbrah op 25-07-2013 01:33 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:44

mrc4nl

Procrastinatie expert

mocht je dan toch voor wifi willen gaan voor een vaste pc zou ik al snel kijken naar pci-e kaartjes
http://tweakers.net/categ...yNLMyRhC3NToEkW5mZAydpaAA

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 25-07-2013 01:32 ]

ora et labora

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou dan ga ik er mijn eigenwijze kop tegenin.

met wifi heb ik een (stabiel) een ping van 3~4ms met tweakers. geen reden on geen wifi te gebruiken (20 netwerken in de buurt, 10 binnenshuis)

Ik zou juist geen pci kaart nemen ivm de stalen kast vlak naast de antenne. tenzij je de antenne kan verplaatsen(meestal een reverse sma verlenkabel). vaak werkt een usb stick in mijn ervaring dan ook gewoon goed. en makkelijker te verplaatsen met een usb kabel (ivm ontvangst)

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 25-07-2013 02:23 ]

Iperf

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:55
Ik ga mee met Fish, ook ik zou voor een goede/betere usb variant gaan. En dan vooral kijken naar een high gain variant met aparte antennes zoals de pricewatch: TP-Link TL-WN822N

Let overigens wel dat de Sitecom 300N geen gigantisch goede router is met betrekking tot wifi. Zelf had ik al stabiliteitsproblemen bij 5 tot 10 meter zonder muren.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

fish schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 02:21:
nou dan ga ik er mijn eigenwijze kop tegenin.

met wifi heb ik een (stabiel) een ping van 3~4ms met tweakers. geen reden on geen wifi te gebruiken (20 netwerken in de buurt, 10 binnenshuis)

Ik zou juist geen pci kaart nemen ivm de stalen kast vlak naast de antenne. tenzij je de antenne kan verplaatsen(meestal een reverse sma verlenkabel). vaak werkt een usb stick in mijn ervaring dan ook gewoon goed. en makkelijker te verplaatsen met een usb kabel (ivm ontvangst)
Wacht wat, 3-4ms met T.net? Over wifi?! Wat voor gruwelijke verbinding heb jij dan wel niet?

Hier: 120/10mbit over 1Gbit lan en ik zit aan 7~8ms. Binnen m'n netwerk op 10 meter Cat6 heb ik al 2-3ms vertraging als apparaten moeten reageren. Echter kan ik ingame met Europese servers veelal wel op 10ms praten.

Als ik dan m'n Wifi bekijk, 300N vanaf een Technicolor modem, dan haal ik daarmee ~22MB/s maximaal. Oftewel 260-300Mbit 40mhz op de 5G band kanaal 1, op m'n gare RAL netwerkkaart. Echter is m'n interne ping daarmee 14ms en T.net is daarmee op 17ms afstand. Daarin tegen is m'n ingame ping nooit onder de 24ms. En áls he rubberband, dan is het ook meteen een stuk erger (of zelfs disconnect).

Nou moet ik zeggen dat mijn ervaring met Powerline ook alles behalve vlekkenloos is. Het is alleen wel stabieler voor externe storing, maar onder de 20ms intern heb ik het nooit zien werken.
Wifi door beton is helaas altijd een drama. Cisco zakelijk toegangspunt, flinke interne antene, maar als ik er door 2 lagen beton op 9 meter verbinding mee wil dan zakt dat toch echt naar de ~90Mbit. Loopt er iemand door of is het druk dan zit ik weer op 54.

Vervelend als het mag klinken: Trek toch liever een kabeltje...

• Kratos23
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-08-2021
Dat is het probleem.Mijn ouders willen niet boren door het plafond en ik heb gehoord dat powerline slecht zou werken omdat ik hem ook niet direct kan aansluiten op de stroomnet ivm. Verlengsnoeren.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Wacht, je hebt gigantisch veel verlengsnoeren, wat een brandgevaar is, en je mag niet een cat5 kabeltje er naast leggen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

djunicron schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 04:12:
[...]

Wacht wat, 3-4ms met T.net? Over wifi?! Wat voor gruwelijke verbinding heb jij dan wel niet?

Hier: 120/10mbit over 1Gbit lan en ik zit aan 7~8ms. Binnen m'n netwerk op 10 meter Cat6 heb ik al 2-3ms vertraging als apparaten moeten reageren. Echter kan ik ingame met Europese servers veelal wel op 10ms praten.

Als ik dan m'n Wifi bekijk, 300N vanaf een Technicolor modem, dan haal ik daarmee ~22MB/s maximaal. Oftewel 260-300Mbit 40mhz op de 5G band kanaal 1, op m'n gare RAL netwerkkaart. Echter is m'n interne ping daarmee 14ms en T.net is daarmee op 17ms afstand. Daarin tegen is m'n ingame ping nooit onder de 24ms. En áls he rubberband, dan is het ook meteen een stuk erger (of zelfs disconnect).

Nou moet ik zeggen dat mijn ervaring met Powerline ook alles behalve vlekkenloos is. Het is alleen wel stabieler voor externe storing, maar onder de 20ms intern heb ik het nooit zien werken.
Wifi door beton is helaas altijd een drama. Cisco zakelijk toegangspunt, flinke interne antene, maar als ik er door 2 lagen beton op 9 meter verbinding mee wil dan zakt dat toch echt naar de ~90Mbit. Loopt er iemand door of is het druk dan zit ik weer op 54.

Vervelend als het mag klinken: Trek toch liever een kabeltje...
Glas (xms) en gewoon een TPLink WDR-4300 (G en N)
Kpn is met glas gewoon trager met glas 12~14ms. xms heeft een snellere infrastructuur liggen kennelijk (los van reggefiber)

maar die is relatief langzaam, met mijn vorige router (de beruchte kamikaze gamingrouter)had ik 2ms met t net (via wifi)
Binnen je eigen netwerk, zeker bekabelt zou het <1 ms moeten zijn

Iperf

Pagina: 1