Hallo iedereen,
Momenteel beschik ik over een ASUS K53V notebook, maar wil voor mijn toekomstige game-evaring graag een desktop pc aanschaffen. Deze wilde ik laten samenstellen of wellicht zelf samenstellen (mits er tutorials zijn die aan te raden zijn).
Ik heb hier vrij weinig verstand van, maar ik geloof dat alles goed samenwerkt dat ik heb gevonden.
Wat wil je gaan met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoeld om mee te gamen (vrijwel dagelijks),daarnaast zal ik nog af en toe gebruik maken van Microsoft Office, maar zal dit waarschijnlijk op de notebook blijven doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer €1.200,- (kan lichtelijk overschreden worden). Dit budget omvat het beeldscherm, maar de andere randapparatuur niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Mijn:
- LiteOn iHas 124B wil ik installeren (laagste prioriteit);
- Razer Naga Hex muis, een USB-poort achter werkt voor mij het beste;
- Philips SHB7000 koptelefoon (verbonden door middel van bluetooth). In het geval van deze koptelefoon kan ik deze opladen met behulp van een USB-kabel of gewoon gebruiken met een standaard audio jack. Ik zou het dus preferen als de USB-slots/Audio jack-slots boven zaten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als randapparatuur:
- Conceptronic Bluetooth Adapter;
- Logitech K360 wireless keyboard;
- Drie TP-Link TL-PA551 powerline adapters.
Verder:
Ik vond zelf in de specificaties niet de precieze watt die alle componenten gebruiken, dus ik heb er voor gekozen om een voeding te pakken van hetzelfde merk als de high-end gamepc van de BBG juli 2013. Alleen dan 100 watt lager, omdat ik maar één videokaart gebruik in plaats van twee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik heb geen (merk)voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zelf hoef ik geen muisstille computer te hebben, maar ik zou ook niet willen dat deze klinkt als een opstijgend vliegtuig.
Nog een vraag:
- Ik heb toch geen geluidskaart nodig als ik alleen maar mijn koptelefoon gebruik?
Met vriendelijke groet,
En bedankt voor het lezen,
Shah
Momenteel beschik ik over een ASUS K53V notebook, maar wil voor mijn toekomstige game-evaring graag een desktop pc aanschaffen. Deze wilde ik laten samenstellen of wellicht zelf samenstellen (mits er tutorials zijn die aan te raden zijn).
Ik heb hier vrij weinig verstand van, maar ik geloof dat alles goed samenwerkt dat ik heb gevonden.
Wat wil je gaan met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoeld om mee te gamen (vrijwel dagelijks),daarnaast zal ik nog af en toe gebruik maken van Microsoft Office, maar zal dit waarschijnlijk op de notebook blijven doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer €1.200,- (kan lichtelijk overschreden worden). Dit budget omvat het beeldscherm, maar de andere randapparatuur niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Mijn:
- LiteOn iHas 124B wil ik installeren (laagste prioriteit);
- Razer Naga Hex muis, een USB-poort achter werkt voor mij het beste;
- Philips SHB7000 koptelefoon (verbonden door middel van bluetooth). In het geval van deze koptelefoon kan ik deze opladen met behulp van een USB-kabel of gewoon gebruiken met een standaard audio jack. Ik zou het dus preferen als de USB-slots/Audio jack-slots boven zaten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als randapparatuur:
- Conceptronic Bluetooth Adapter;
- Logitech K360 wireless keyboard;
- Drie TP-Link TL-PA551 powerline adapters.
Verder:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 193,95 | € 193,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B85-HD3 | € 78,95 | € 78,95 |
| 1 | Gigabyte GV-N770OC-2GD | € 366,20 | € 366,20 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 86,04 | € 86,04 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 168,19 | € 168,19 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,80 | € 30,80 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Plextor PX-256M5S 256GB | € 141,- | € 141,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.255,02 | |
Ik vond zelf in de specificaties niet de precieze watt die alle componenten gebruiken, dus ik heb er voor gekozen om een voeding te pakken van hetzelfde merk als de high-end gamepc van de BBG juli 2013. Alleen dan 100 watt lager, omdat ik maar één videokaart gebruik in plaats van twee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik heb geen (merk)voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zelf hoef ik geen muisstille computer te hebben, maar ik zou ook niet willen dat deze klinkt als een opstijgend vliegtuig.
Nog een vraag:
- Ik heb toch geen geluidskaart nodig als ik alleen maar mijn koptelefoon gebruik?
Met vriendelijke groet,
En bedankt voor het lezen,
Shah
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2013 00:13 ]