Toon posts:

Dual core PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Een maat van mij heeft als produce computer een E8400 op 3Ghz (stock) en 4 GB ram.
Deze draait uitstekend voor de doeleinden die ik ook heb, en vroeg mij af of het volgende een beetje vergelijkbaar is?

DELL Optiplex 755 USDT
CPU: Intel Core2Duo E6550 2,33Ghz FSB: 1333Mhz Cache: 4MB
RAM: 2GB
HDD: 160GB
License: Windows Vista
Videocard Onboard
Soundcard Onboard
Netwerk Gbit Lan
USB 8 x 2.

Is die 0.7 Ghz extra veel verschil?
Deze computer hierboven kan ik van een kennis overnemen voor 70 euro.
Maar ik zou ook eentje zelf kunnen bouwen, het budget is 100-150 euro, en heeft geen videokaart nodig.

In het ieder geval, ieder advies is welkom!

Verwijderd

Welke software gebruik je voor het producen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet relevant, maar ik gebruik FL studio

Verwijderd

Dat is erg relevant aangezien je hier vraagt of de PC die jij kan kopen voldoende goed is om muziek te produceren. En als je het DAA beleid had gelezen dan had je ook gezien dat dit een vereiste is van een goede topicstart.

Maar goed, als je enkel wilt weten hoeveel verschil 0,7Ghz maakt: best veel. En als je jezelf enigszins had verdiept in de materie had je geweten dat het aantal Ghz helemaal niet het meest relevant is voor het produceren van muziek in FL.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 23:05 ]

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
De CPU is langzamer en er zit 2x zo weinig RAM in, dus tsja of het een beetje hetzelfde zal werken zal aan je applicatie (Lichte applicatie zal niet zoveel verschil geven) liggen en die is niet relevant...

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
spaar verder.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:05

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ook de cpu (E6550) heeft minder cache aan boord en verbruikt meer (wil niet zeggen dat ie warmer word) > http://ark.intel.com/compare/30783,33910

Ik geef dezelfde raad als Digital_ownage, spaar verder en koop een desktop met een Q versie in.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
hmm, bij nader inzien toch maar zelf een systeem bouwen, dacht dat ze duurder waren lol
Pagina: 1