Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Itunes bibliotheek problemen!

Pagina: 1
Acties:

• dejona100
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
(als dit niet in de juiste afdeling staat verplaats het maar :p)

Hey!

Nu ik volgend jaar ga studeren heb ik me een macbook pro aangekocht (geen mac vs pc war starten aub :p), nu heb ik besloten om mijn muziek te regelen op de macbook, en niet meer op mijn desktop(die windows draait, voor games etc.), sinds ik mijn laptop altijd ga bij hebben en de desktop ofcourse not.

Maar! Sinds mijn macbook de retina versie is, en de SSD maar 256 GB groot is, moet ik wat voorzichtig opschieten met mijn muziek.

Ik heb dus op mijn desktop een gigantische verzameling muziek staan(500+ GB aan muziek, discografieën enzo) en die kan niet volledig op de mac... Wat ook niet zo erg is want dat moet niet allemaal op mijn ipod, ik maak meestal een selectie van muziek voor op de ipod te zetten.

Nu is mijn vraag, hoe los ik dit op? Ik heb een externe harde schijf van 2 TB die ik heb gecompileerd in FAT32(die kan dus door windows EN mac gebruikt worden, door elkaar).

Mijn idee was dus om mijn 'selectielijstje' voor op de ipod op de macbook te zetten en mijn grote bibliotheek op de externe, maar hoe doe ik dit zonder mijn itunes helemaal gaat flippen met dingen zoals 'missing files' etcetera als de externe eens niet aan mijn mac is aangesloten.

Excuses voor de lange post, het is nogal lastig om goed uit te leggen ;p.

Alvast bedankt!
D

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik zou de hele verzameling op de externe HDD zetten. Je hebt dan op beide systemen de volledige bibliotheek tot je beschikking (als je de xml waarin de bibliotheek beschreven is een beetje gesynced houdt). Binnen itunes maak je een afspeellijst en je stelt in dat je alleen die afspeellijst op je ipod wil hebben. Zelf heb ik een dynamische afspeellijst 'iphone' waarop ik ingesteld heb dat alle muziek die in het veld opmerking de tekst 'iphone' bevat daar aan toegevoegd moet worden.

Desktop | Server | Laptop