Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

probleem met met dvd/cd drive

Pagina: 1
Acties:

• vetersteen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11-2024
Hallo ik heb gister mijn nieuwe samsung 840 pro ssd geinstalleert.
hij werkt prima.
maar nu heb ik een probeem mijn pc ziet nu mijn cd/dvd drive als een externe media.(zie plaatje) http://i.imgur.com/0pmXwMl.jpg
het is best wel irritant want nu kan ik dus mijn pc niet meer op slaapstand zetten omdat wat ik best wel vaak gebruik.omdat ie dan ondekt dat er iets word aangesloten en dan gaat de pc weer aan kan iemand mij hiermee helpen?

Verwijderd

Eigenlijk snap ik totaal niet wat je bedoeld.
Wat wordt er dan volgens de pc aangesloten, de ssd?
Komt de pc in een loop terecht?
Bij mij staat de ssd ook in het rijtje 'hardware veilig verwijderen, media uitwerpen' dat geeft in ieder geval hier geen problemen met de slaapstand.

• vetersteen
ja hij geeft dat bericht dus mijn mijn dvd.cd drive

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Maar je hebt dus ook je OS opnieuw geinstalleerd? Hebben we het over een desktop of over een laptop?

Desktop | Server | Laptop

• Perfectshot
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-11 13:43
kijk is in de bios of het niet op ahci staat

• vetersteen
we hebben het over een desktop

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17
Beetje warrig verhaal, maargoed :P
vetersteen schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:29:
omdat ie dan ondekt dat er iets word aangesloten en dan gaat de pc weer aan
Hij gaat aan omdat je de CD/DVD speler aansluit?

Ik neem aan dat je hem gewoon 1x eenmalig aansluit en er vervolgens niet meer aan zit?
Zo niet, waarom sluit je hem dan elke dag opnieuw aan? :?

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 25-07-2013 13:45 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• vetersteen
nou kijk hij ziet mijn cd.dvd drive als een extern apparaat dus als ik hem op slaapstand zet dan komt ie na 5 min erachter dat er een extern apparaat aan zit en gaat ie weer aan (ik zit er verder niet aan)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Dus je systeem komt uit slaapstand omdat hij denkt dat er een extern aparaat aangesloten is denk je? Hoe kom je tot deze conclusie? Of is het dat je systeem ergens anders door uit slaapstand komt en vervolgens tot de conclusie komt dat er een extern apparaat is aangesloten?

Daarbij, heb je al gekeken naar de suggestie van Perfectshot? En ik vroeg eerder al of je het OS opnieuw geinstalleerd hebt, ook niet geheel zonder reden: heb je uberhaupt alle drivers wel geinstalleerd? Tot op heden heb ik eerlijk gezegd nog niet het gevoel dat je heel veel doet met de suggesties die worden gegeven, een beetje eigen inzet kan geen kwaad ;)

Desktop | Server | Laptop

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17
Ik denk dat het niets te maken heeft met het feit dat het een extern apparaat is.
(Of kun je ergens zien dat het ook echt werkelijk DAAR door komt?)

Ik heb ook 24/7 externe schijven + DVD-brander aan m'n pc's hangen (Windows 7 en Windows 8) en gooi hem ook vrijwel altijd in de slaapstand. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad (De pc met 1 enkele SSD met windows erop laat hij deze zelfs zien bij het 'veilig verwijderen en media uitwerpen' icoon)

Ik neem aan dat je hem al getest hebt zonder de CD/DVD speler aangesloten, en dat hij dan niet uit slaapstand komt?

[ Voor 20% gewijzigd door SmiGueL op 25-07-2013 16:28 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou eerste eens kijken aan welke poorten de ssd en de dvd hangen (welke poorten heb je overigens?)

Mochten we geen oplossing vinden, kan je jezelf ook afvragen of je de dvd drive eigenlijk wel gebruikt. Ikzelf gebruik dat ding nooit en heb m maar afgekoppeld. Scheelt bovendien 1 hele sekonde in het booten.

• vetersteen
ja ik heb had eerst windows op mijn harde schijf staan.
daarna heb ik die geformateerd en windows op mijn ssd geinstalleert met all drivers.
ik gebruik mijn cd drive bijna nooit alleen als ik gta 4 wil spelen.
als ik het ding niet heb aangesloten dan kan de pc gewoon in slaapstand als ik hem wel heb aangesloten niet
door een of andere reden

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
maak een iso van je gta4 cd. Zet die iso op je harde schijf. Met een programma als osf mount kan je die dan openen. De computer ziet dan gewoon een cd drive met je gta4 erin (virtuele drive heet dat). Klaar is kees. Heb je de dvd drive niet meer nodig.

• vetersteen
ok bedankt voor de hulp allemaal

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met Processors, Moederborden of Geheugen te maken.

Helaas schijf je zo onduidelijk dat het moeilijk is om uit te maken waar het wel thuishoort - leermomentje voor je om duidelijker je situatie en wat je zelf al geprobeerd hebt helderder te omschrijven - maar ik zie suggesties op software-vlak dus ik verplaats dit naar Client Software Algemeen

Move PMG -> CSA

Oslik blyat! Oslik!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:38

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je steam op je PC staan? Zo nee > installeer dit dan en gebruik de serial van je GTA IV op steam. Kan je hem gewoon downloaden en spelen.

http://store.steampowered.com/

Mocht die gepirate zijn > Dan ben je best wel een slechte pirate dat je er een CD voor nodig hebt 8)7 .

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2013 23:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1