Beste Tweakers,
Ik ben op zoek voor een 2e PC op mijn ouderlijk adres (de oude blijft behouden en in gebruik). Het zal vooral een multimedia PC zijn voor 80% browsen en af en toe een spelletje.
ik zal hem vooral in de weekenden en vakanties gebruiken (Doordeweeks mijn oude pc in Eindhoven in mijn studentenwoning).
Games/programmas die ik wil draaien
World of Tanks, Leauge of Legends, Battlefield 3, the witcher, Total War series skyrim en nog een tiental aan verschillende current-gen/oudere games. oftwel MMO's MMORPG RTS e.d. Ik wil wel op redelijk niveau dit kunnen blijven doen (ook met nieuwere games bijv.) voor de komende 3-4-5 jaar ongeveer.
Overigens wil ik (liever niet) mijn build specifiek aanpassen voor een enkele game(s)
Daarnaast gebruik ik geen video/foto-bewerkings programma's. Voor studie is slechts Microsoft Office benodigd.
randapparatuur benodigd
toetsenbord
muis (optioneel)
Wat heb ik nu al
Een televisie die ik als monitor zal gebruiken
Desnoods een muis van mijn huidige laptop.
specifieke wensen
Graag wil ik een SSD voor alleen mijn OS en hooguit een paar GB aan programma's/games e.d.
Dus 60GB daarom ook. Zal ik in de toekomst wel toevoegen.
Tevens een fancy kast is ook wel mooi meegenomen. (als decoratie/meubelstuk)
Overigens wil ik een jaar of 3-4-5 met de pc doen en mogelijk de videokaart (indien nodig) in de toekomst upgraden.
Ik ben niet van plan om te OC-en
Ik heb deze samenstelling gemaakt op basis van andere builds en de Best Buy Guide.
Zelf heb ik geen idee wat voor GPU en CPU minimum/recommended en betrouwbaar zijn voor hedendaagse games/multimedia opslag.
referentiemodel (mijn oude Desktop)
Tevens wil ik vermelden dat ik op mijn oude Desktop een radeon HD 6870 had en dualcore 2.6Ghz CPU (heb je een idee van mijn oude systeem).
Hierop staat nu circa 30GB aan spellen(waarvan ik maar 20% regelmatig speel
). 30GB muziek 50GB films. heb circa 600-700 GB gebruikt van de 1TB. Deze was prima (gebruikte deze met een 1920*1080 scherm). Graag eenzelfde videokaart of iets beter is wenselijk.
Mochten deze wensen onhaalbaar te zijn laat het graag weten.Kritiek op mijn build is zeer welkom
Waarschijnlijk ga ik deze zelf bouwen (met dan aan waah
)en het OS installeren.
Alvast bedankt!
Build 1 Intel
Build 2 AMD
Ik ben op zoek voor een 2e PC op mijn ouderlijk adres (de oude blijft behouden en in gebruik). Het zal vooral een multimedia PC zijn voor 80% browsen en af en toe een spelletje.
ik zal hem vooral in de weekenden en vakanties gebruiken (Doordeweeks mijn oude pc in Eindhoven in mijn studentenwoning).
Games/programmas die ik wil draaien
World of Tanks, Leauge of Legends, Battlefield 3, the witcher, Total War series skyrim en nog een tiental aan verschillende current-gen/oudere games. oftwel MMO's MMORPG RTS e.d. Ik wil wel op redelijk niveau dit kunnen blijven doen (ook met nieuwere games bijv.) voor de komende 3-4-5 jaar ongeveer.
Overigens wil ik (liever niet) mijn build specifiek aanpassen voor een enkele game(s)
Daarnaast gebruik ik geen video/foto-bewerkings programma's. Voor studie is slechts Microsoft Office benodigd.
randapparatuur benodigd
toetsenbord
muis (optioneel)
Wat heb ik nu al
Een televisie die ik als monitor zal gebruiken
Desnoods een muis van mijn huidige laptop.
specifieke wensen
Graag wil ik een SSD voor alleen mijn OS en hooguit een paar GB aan programma's/games e.d.
Dus 60GB daarom ook. Zal ik in de toekomst wel toevoegen.
Tevens een fancy kast is ook wel mooi meegenomen. (als decoratie/meubelstuk)
Overigens wil ik een jaar of 3-4-5 met de pc doen en mogelijk de videokaart (indien nodig) in de toekomst upgraden.
Ik ben niet van plan om te OC-en
Ik heb deze samenstelling gemaakt op basis van andere builds en de Best Buy Guide.
Zelf heb ik geen idee wat voor GPU en CPU minimum/recommended en betrouwbaar zijn voor hedendaagse games/multimedia opslag.
referentiemodel (mijn oude Desktop)
Tevens wil ik vermelden dat ik op mijn oude Desktop een radeon HD 6870 had en dualcore 2.6Ghz CPU (heb je een idee van mijn oude systeem).
Hierop staat nu circa 30GB aan spellen(waarvan ik maar 20% regelmatig speel
Mochten deze wensen onhaalbaar te zijn laat het graag weten.Kritiek op mijn build is zeer welkom
Waarschijnlijk ga ik deze zelf bouwen (met dan aan waah
Alvast bedankt!
Build 1 Intel
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 176,- | € 176,- |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Gigabyte N65TBOC-2GD | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 53,85 | € 53,85 |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 30,94 | € 30,94 |
| 1 | Sharkoon Skiller | € 13,95 | € 13,95 |
| 1 | Team Elite 2 x 4 GB DDR3 1333 Mhz | € 33,10 | € 33,10 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 51,50 | € 51,50 |