Dan nog steeds is dat natuurlijk relevant, aangezien je de clients managed vanaf de centrale server en ik toch mag aannemen dat er op de clients een antivirus-oplossing wordt toegepast (normaal gesproken manage je dat dan centraal) en er mogelijk ook wel wat additionele spam-filtering op de clients moet worden toegepast (niet altijd van toepassing) die je dan ook centraal wilt kunnen managen.Tazzios schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:17:
@kroegtijger & mrmrmr
Zijn jullie niet een beetje het topic aan het kapen?
VPN, mailserver, virscanners, spam. Leuke achtergrond informatie maar voegt voor de TS denk niet heel veel toe. Er is niet eens sprake van een mailserver bij de TS.
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 21:12:
...
Ik zal de server idd voor intern gebruiken, dus niet als server voor website of e-mail en dergelijke.
...
Dat lijkt me voor zich spreken, maar daar zijn policy's voor uitgevonden (overigens is het voorkomen van installeren van dropbox iets lastiger, aangezien deze ook zonder installatie-rechten wil installeren in het user-profile, maar zeker niet onmogelijk met een klein beetje inzet).[...]
Lijkt mij niet nodig, belangrijker is dat de medewerkers zelf geen software op de PC kunnen installeren om te voorkomen dat daar dropbox skydrive, utorrent of iets dergelijks op geïnstalleerd kan worden waarmee de gegevens op het internet terecht kunnen komen.
Het goed inrichten van de software is over het algemeen dan ook (aanzienlijk) duurder dan de aanschaf van de hardware