Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor gamen / school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds ik ga beginnen met een ICT opleiding deze september en m'n oude laptop best wel verrot is, lijkt het me een goeie tijd om een nieuwe aan te schaffen.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral gamen en werk voor school (het is een studie Systeembeheer dus programmeren zal wel meevallen; toch heb ik liever een wat betere processor (ik lees dat ie ij bijvoorbeeld een MSI GTX60 behoorlijk tegenvalt)). Ik speel met name Dota 2 (niet al te zwaar) maar wil ook de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld Planetside 2, BF3/4 en dat soort dingen te draaien op een acceptabel niveau (processor dus ivm Planetside - een goede videokaart is natuurlijk een pre).

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik heb een budget van ~700-900 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, dus, elke dag van en naar school. Gewicht vind ik niet de grootste zorg zolang ie nog hanteerbaar is, qua grootte zat ik te denken aan 15,6. Accuduur is niet super belangrijk, er zijn voldoende stopcontacten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

I geef niks om SSDs, dus ik wil zeker niet meer betalen vanwege snelheid met opstarten :D
Geen Alienware, als die uberhaupt al te koop zijn binnen mijn budget.
Full HD _/-\o_

Ik heb al even rond gezocht en ben uitgekomen op de volgende 3 modellen als mogelijkheden (ik sta open voor alternatieven)

Dell Inspiron 15R SE Lees zowel goede als slechte dingen. Voordelen zijn uiteraard de prijs (de goedkoopste) en hij ziet er vrij bruut uit. Volgens mij is dit wel de laptop met de minste prestatie bij gamen.

Asus n56 Veel aangeraden hier op het forum. Goeie processor (denk ik), redelijke grafische kaart.

Lenovo IdeaPad Y500 Jeetje wat een aanbevelingen o0 Ik denk grafisch de beste maar veel verstand heb ik er niet van.

Het gaat me dus vooral om het verschil tussen die 3. Welke is nou in welk opzicht het "beste"? Het prijsverschil onderling maakt me niet belachelijk veel uit, hoewel de Dell op het moment wel veruit het goedkoopste is (~100,- korting en daarmee ruim 250 euro goedkoper dan de duurste).

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Ik denk dat je voor de n56 beter naar deze kan kijken: pricewatch: Asus N56VB-S4054H

De Lenovo is niet meer te krijgen en daarvoor kun je beter naar deze kijken: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (00619-NL)

Nu ligt het aan jou.. Dell als je goedkoop wilt.. Asus als je mooiste en stevigste wilt met beste accuduur en Lenovo als je best gameprestaties wilt :P

Verwijderd

Topicstarter
I had inmiddels (in een ander topic) die andere Lenovo ook gevonden. Die gaat het worden :-)

Tenzij het de ervaring van mensen is dat ie niet stevig is. Dat is wel redelijk belangrijk gezien het dagelijkse transport.

Edit: Baal wel een beetje dat het geen mat scherm is. Meh.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 21:54 ]

• Kudgamer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 10:18
hi
ik heb eingelijk een heel klein vraagje tussendoor (a)

kun je beter een y500 kopen van 877 euro of een dell Inspiron 15R SE?

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:50

jbbrans

Kudgamer schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:51:
hi
ik heb eingelijk een heel klein vraagje tussendoor (a)

kun je beter een y500 kopen van 877 euro of een dell Inspiron 15R SE?
- De gt 750 m videokaart, van de y500, is sneller dan de 7730m, van 15R SE. De y500 kan in de toekomst uitgebreid worden met een 2e videokaart, mits die uitgebracht wordt in de 750m versie.
- Er zit zeker ruimte voor een msata ssd in de y500, in de 15R SE zit alleen in het duurste model een msata caching disk. In de goedkopere versies zit hoogstwaarschijnlijk geen msata aansluiting.
- De y500 bevat een dvd writer, de duurste 15R SE bevat een bluray speler/dvd writer.
- De y500 bevat een glanzend scherm, de 15R SE bevat antireflectie coating.

Bouwkwaliteit kan ik niets over zeggen.