Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IIS7 website niet bereikbaar op iPad.

Pagina: 1
Acties:

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 10:47
Hi,

Ik heb op mijn Macbook Windows 7 draaien binnen Vmware. Hierop heb ik IIS7 geinstalleerd. Dit werkt allemaal goed, ik kan via mijn mac en via de windows 7 installatie de website bekijken.

Het lukt me alleen niet om met mijn iPad de website te bezoeken op het IP Adres van de windows machine. Ik heb de port 80 in Windows Firewall opengezet en geprobeerd of het lukt als de firewall compleet uit staat maar nogsteeds geen beeld op mijn iPad.

Moet ik nog andere instellingen in VMware doen voordat deze bereikbaar is in de rest van het netwerk (alle devices zijn lid van hetzelfde netwerk).

Alvast bedankt!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Ping eens naar je server.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• mitchdc
Mijn iPad is niet gejailbreaked dus kan niet bij de terminal en ook niet pingen helaas.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 11:28
Krijg je echt niets, of een ASP.NET error? Wat is de melding die je krijgt?

• mitchdc
Ik krijg een 404, geen server error oid. In heb met "Free Ping" app geprobeerd te pingen naar de server maar vanaf mijn ipad krijg ik geen connectie. Pingen via Terminal op de mac werkt wel.

• Cor453
Als je 404 krijgt, dan betekent dat je wél een verbinding hebt. Volgens de HTTP/1.1 specs (http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec10.html) is het:
The server has not found anything matching the Request-URI. No indication is given of whether the condition is temporary or permanent. The 410 (Gone) status code SHOULD be used if the server knows, through some internally configurable mechanism, that an old resource is permanently unavailable and has no forwarding address. This status code is commonly used when the server does not wish to reveal exactly why the request has been refused, or when no other response is applicable.
Dus weet je zeker dat het 404 is? Want je kunt niet pingen begrijp ik.

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Net even geprobeerd om mijn laptop (IIS5.1) te benaderen via mijn ipad.
Net als de TS geen succes: Safari cannot open the page because the server cannot be found.

When life gives you lemons, start a battery factory

• Cor453
Is dat de ASP.Net dev server van Visual studio? Die is namelijk ingesteld om alleen localhost te mogen ontvangen. Dat is hard-coded.

• mitchdc
Nee het is een volledige versie van van IIS, ik krijg niet letterlijk "404" te zien maar de melding "The Webpage is not available" in Chrome for iOS

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Xfix schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:24:
Ik heb op mijn Macbook Windows 7 draaien binnen Vmware. Hierop heb ik IIS7 geinstalleerd. Dit werkt allemaal goed, ik kan via mijn mac en via de windows 7 installatie de website bekijken.

Het lukt me alleen niet om met mijn iPad de website te bezoeken op het IP Adres van de windows machine. Ik heb de port 80 in Windows Firewall opengezet en geprobeerd of het lukt als de firewall compleet uit staat maar nogsteeds geen beeld op mijn iPad.
Je probeert de site op het IP adres te benaderen. Deed je dat vanaf de Mac en Windows ook? Zo niet, kijk dan eens na hoe die site geconfigureerd is.

Meer specifiek: Controleer de bindings. Als daar geen regel bij staat met port 80 en een blanco host name, dan heb je de fout gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door downtime op 24-07-2013 20:47 ]

• Cor453
Probeer eens een computer buiten die Mac en VMWare machine. Lukt het dan wel? En misschien heel simpel gezegd, maar weet je heel zeker dat alledrie de systemen/devices op hetzelfde subnet zitten? Ik bedoel, is VMWare bridged op je primary ethernet adapter?

• mitchdc
Als ik het via een aparte Windows PC probeer krijg ik ook geen connectie. Komt dit doordat de server in een VM hangt? Lijkt mij niet toch? Welke settings moet ik bekijken of de site goed geconfigureerd is @Downtime?

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34
Klinkt alsof je een ip probeert te bereiken die vm only is.
Zet je windows 7 eens in het bridge netwerk van VMWare. zodat deze een ip krijgt van je router.
En probeer dat ip eens?

Verwijderd

Xfix schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:32:
Mijn iPad is niet gejailbreaked dus kan niet bij de terminal en ook niet pingen helaas.
Er zijn toch genoeg (gratis) apps die dit ook kunnen?

• mitchdc
Het is gelukt, bij de settings in VMWare moest ik "Private on my Mac" uitvinken..

Bedankt voor al jullie hulp!
Pagina: 1