Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harpervm
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-04 20:21
Beste tweakers,

Ik net een SSD(Samsung 840) binnen gekregen en in mijn laptop gezet,

De SSD zit nu in de laptop als 2e schijf. Hoe kan ik nu windows 8 installeren op de SSD?

Ik heb geen installatie CD/USB.

Met vriendelijke groet, Harmen

Laptop: Asus N67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorgen dat je installatiemedia krijgt zodat je kunt installeren (vaak kun je wel een recoveryiso aanmaken als je nog een draaiend OS hebt).

Of een clone maken van je HDD waar het nu op staat (al ben ik daar zelf geen fan van, schone installaties vind ik toch altijd wat stabieler werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 18:10
Asus heeft op de hardeschrijf een recovery partitie staan van daar uit kun je een nieuwe windows installatie doen, ik weet niet exact hoe dat in elkaar zit maar ik vermoed dat je vanuit recovery ook wel naar een andere schijf kan installeren. En anders lijkt het me voldoende om die partitie naar je ssd te klonen en dan indien nodig de schijven van positie te wisselen en/of de hdd er uit te laten. Alleen begin ik nu wel te twijfelen over het MBR, dat zou je nog eens kunnen uitzoeken. Ik heb zelf geen ervaring met het uitvoeren van de installatie op deze manier, ik heb zelf een cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Harpervm schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:19:
De SSD zit nu in de laptop als 2e schijf. Hoe kan ik nu windows 8 installeren op de SSD?
Op de samsung site kan je norton ghost downloaden waarmee je je huidige installatie kan klonen. Als dat gelukt is kan je de oude HD eruit halen om te controleren of alles werkt.

Handiger wellicht is om ergens een windows 8 iso vandaan te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harpervm
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-04 20:21
Ja, de grap is.. Er kunnen dus gewoon 2 hardeschijven tegelijk in. :)
ik heb nu SSD, HDD, DVD

Bedankt voor de reacties ik ga nu aan de gang :)

OF

Kan ik windows 8 iso downloaden, en dan via daar installeren..
Maar waar haal ik dan de key vandaan?

[ Voor 27% gewijzigd door Harpervm op 24-07-2013 20:42 . Reden: info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 18:10
Harpervm schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:41:
Ja, de grap is.. Er kunnen dus gewoon 2 hardeschijven tegelijk in. :)
ik heb nu SSD, HDD, DVD

Bedankt voor de reacties ik ga nu aan de gang :)

OF

Kan ik windows 8 iso downloaden, en dan via daar installeren..
Maar waar haal ik dan de key vandaan?
De key staat als het goed is onder op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:18

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Duveltjeboem,

Op GoT en Tweakers.net zijn wij gewend om voldoende eigen inzet te tonen bij het oplossen van onze problemen. Jouw topic doet vermoeden dat je niet veel vooronderzoek hebt gepleegd. Daarnaast valt het installeren van Windows buiten het domein van opslagtechnologie. Hoe je aan een Windows licentiesleutel komt natuurlijk al helemaal.

Kortom, om deze redenen zal ik je topic moeten sluiten. Heb je gerichte vragen over Windows operating systems, dan kun je deze in het betreffende forum (WOS) stellen mits je voldoende vooronderzoek hebt gepleegd.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator Harde Waren
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.