Nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Arjan-901
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo!

Vandaag kreeg ik te maken met steeds een uitvallende computer 8)7

Na een herinstallatie, driver updates en alle software matige checks, bleef het probleem terugkomen.

Daarna heb ik met memtest86 mijn geheugen getest, na 10% gaf hij al 65000+ errors weer.
In mijn computer heb ik tweemaal 1gb geheugen en tweemaal 512mb geheugen (totaal dus 3gb). Op de gok heb ik de twee strips van 512mb eruit gehaald en opnieuw memtest uitgevoerd, met als resultaat 0 errors. Hopelijk zat hier dus het probleem en ben ik nu van de BSOD af.

Maar goed het volgende,
Graag zou ik nu wat extra ram in mijn computer willen plaatsen maar ik heb geen verstand van hardware. Dus ik zou graag jullie hulp willen bij het uitzoeken van RAM geheugen.

Wat info:
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600
Moederbord: Acer G33T-AM
Geheugen: DDR2
GPU: Radeon HD 4870

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Short for Qualified Vendor List, QVL is a list of pre-qualified vendors who have third-party products or services that a manufacturer has approved as suitable and compatible with their own products or services. For example, a motherboard manufacturer will often provided users with a system memory QVL that indicates which vendors and memory part numbers work with that specific motherboard.
Dat lijkt me een goeie start.

• Arjan-901
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
QVL is niet vindbaar :F

pricewatch: Kingston ValueRAM RMD2-800K2/2G

als ik daar 4gb van bestel, is dat een goede? aangezien het nogal goedkoop is ten opzichte van de rest

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan-901 op 24-07-2013 20:13 ]

• NasT89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
Kingston is vrijwel compatible met alle bordjes.. is het meest stabiel.. Ik zeg doen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!