Crucial M4 128GB - 4K64 lage benchmarks

Pagina: 1
Acties:

• XDeluxeX
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-08-2025
Hallo,

Na het gebruiken van de SSD : Crucial M4 128GB voor bijna een jaar had ik hem eigenlijk nooit getest op z'n snelheid omdat ik zoveel reviews had gelezen dat ik het wel geloofde. Er schijnen veel andere forums te zijn met het zelfde problemen zie bijvoorbeeld :
Link

Ik kwam er achter dat ik met het zelfde probleem zit ookal heb ik daar zelf nooit veel van gemerkt.
Voordat ik te veel in detail ga wil ik graag weten of iemand hier meer van weet?

Edit: Mode = AHCI
Ja mijn SSD is voorzien van de nieuwste software.

Specificaties:
Asrock extreme 3 gen 3
GTX 670 CII
I5 2500K (overclocked 4.5 ghz)
Huntkey X7 900W
8GB geheugen RAM (welke weet ik niet zo snel maar dat is hier niet zo van belang)
1TB intern ('')
Crucial M4 128GB(waar ik natuurlijk windows op run)

XDeluxeX

[ Voor 24% gewijzigd door XDeluxeX op 24-07-2013 20:05 ]

Lian Li Lancool II Mesh Performance | Intel Core 2 Duo 5.2Ghz | R5770 Hawk

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 21:50
Treed maar eerst in detail en dan krijg je wellicht reacties waar je iets aan hebt, en kan je mensen aanzetten om te kijken of ze hetzelfde probleem hebben..

[ Voor 30% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 24-07-2013 18:43 ]

Verwijderd

SSD's geven net als HDD's niet altijd de voorgeschreven snelheid. Dit kan komen doordat er veel opstaat of omdat er tijdens een test nog meerdere applicaties gebruik maken van de schijf, je controller een bottleneck is (of chipset driver) of de drive modus je aan een maximum houd. Maar zonder extra informatie is hier idd niet veel meer over te zeggen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Is inderdaad wel magere start.
Als je 4k64 even hoog is als je 4k, dan staat de ssd in IDE mode, en niet in AHCI.

• XDeluxeX
Zie de laatste post van mijn link
Dit zijn normale resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/3KGK8.png

En dit is probleem waarmee ik zit
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/3KGOA.png

Kortom een veel te lage 4K-64Thrd score.Na even op het internet te neuzen blijken veel andere met dit probleem te zitten

Voor de gene die mij toch willen helpen en de tijd willen nemen even die link te bezoeken zonder dat ik 10 pagina met en tientallen screenshots post van mijn eigen benchmarks. ZIE de link AUB het gaat om het zelfde probleem en de benchmarks zijn in principe precies hetzelfde.

Ik kwam tot de conclusie dat de meeste denken het aan het model zelf ligt en dat je hem moeten terug sturen voor een nieuwe, en ik wil graag weten hoe jullie daar over denken want ik ben vast niet de enigste in Nederland.

[ Voor 4% gewijzigd door XDeluxeX op 24-07-2013 19:12 ]

• XDeluxeX
Reepje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:53:
Is inderdaad wel magere start.
Als je 4k64 even hoog is als je 4k, dan staat de ssd in IDE mode, en niet in AHCI.
Hij staat al in AHCI modes dat is het totaal niet.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
XDeluxeX schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:08:
[...]

Hij staat al in AHCI modes dat is het totaal niet.
Kan zijn, maar ik heb geen kristallen bol.

Verwijderd

Kun je je hardware specs posten, betreft dit een laptopsysteem? De 4K-scores kunnen kunstmatig beperkt worden door stroombesparingstechnieken. In de praktijk merk je daar niets van; de processor wordt dan belast en zodoende wordt de I/O snelheid ook niet belemmerd door de stroombesparingstechnieken.

Als je dit wilt testen moet je eens een Prime95 benchmark draaien terwijl je een AS SSD of CrystalDiskMark benchmark draait. Als je dan een veel hogere score krijgt, klopt het bovenstaande verhaal en is dat je probleem/issue. Mocht dat zo zijn, dan hoef je niets te doen, het is enkel dat het kunstmatig meten van de performance niet goed gaat. In de praktijk behaal je dan wel degelijk de maximale score.

• XDeluxeX
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:27:
Kun je je hardware specs posten, betreft dit een laptopsysteem? De 4K-scores kunnen kunstmatig beperkt worden door stroombesparingstechnieken. In de praktijk merk je daar niets van; de processor wordt dan belast en zodoende wordt de I/O snelheid ook niet belemmerd door de stroombesparingstechnieken.

Als je dit wilt testen moet je eens een Prime95 benchmark draaien terwijl je een AS SSD of CrystalDiskMark benchmark draait. Als je dan een veel hogere score krijgt, klopt het bovenstaande verhaal en is dat je probleem/issue. Mocht dat zo zijn, dan hoef je niets te doen, het is enkel dat het kunstmatig meten van de performance niet goed gaat. In de praktijk behaal je dan wel degelijk de maximale score.
Bedankt voor je suggestie ik ga het meteen even uittesten.

Specificaties:
Asrock extreme 3 gen 3
GTX 670 CII
I5 2500K (overclocked 4.5 ghz)
Huntkey X7 900W
8GB geheugen RAM (welke weet ik niet zo snel maar dat is hier niet zo van belang)
1TB intern (welke weet ik zo snel niet)
Crucial M4 128GB(waar ik natuurlijk windows op run)

Edit:
Het was het proberen waard maar zonder succes, geen enkel verschil tussen het draaien van prime95 en zonder.

[ Voor 4% gewijzigd door XDeluxeX op 24-07-2013 20:06 ]

• lo-nrd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik was ook weer eens aan het testen, en kwam er ook achter dat mijn 4K-64Thrd ongeveer 50% is gezakt.
Ik heb alles na gelopen, maar het resultaat blijft het zelfde.
Weet jij misschien al iets meer?

[ Voor 3% gewijzigd door lo-nrd op 23-08-2013 04:08 ]

Pagina: 1