Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Configuratie van Tor / Vidalia voor een specifiek land

Pagina: 1
Acties:

• AgitoM
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-06-2023
Beste Tweakers,

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het installeren van Tor met Vidalia op mijn PC.
Dit met name om de internet filters te ontwijken in het land waar ik woon. Daarnaast spelen de recente ontwikkelingen m.b.t Snowden ook een rol.

Tot voorheen gebruikte ik HotspotShield, maar dit is geen prettige oplossing, en wil liever geen betaalde VPN nemen (alhoewel dit een optie is).

Omdat ik liever niet de Tor Browser wil gebruiken, heb ik de "Vidalia Bridge Bundle" gedownload.
Ik heb deze geinstalleert, aan gezet, vervolgens heb ik de proxy van mijn Chrome browser geconfigureert door middel van de "Proxy Switchy" plugin, om gebruik te maken van de Tor proxy. De "Bridge" functionaliteit heb ik echter wel uitgezet.

Tot zo ver niet echt een probleem. Ik kan verbinden met het Tor netwerk, en ben inmiddels ook al om de internet filters heen. Ik kan vrij surfen met mijn Chrome browser.

Probleem is echter dat mijn Tor mijn verbinding op een willekeurige Exit Node in een willekeurig land laat uitkomen, in veel gevallen geen engels sprekend land. Daarnaast wil ik graag via Tor gebruik maken van diensten zoals Hulu die land gebonden zijn.

Bij voorkeur wil ik dus alleen gebruik maken van Amerikaanse, Canadese of Nederlandse Exit Nodes (Voor Nederlandse diensten).

Ik weet dat dit configureerbaar is via Tor, met de volgende regels in het torrc configuratie bestand:

ExitNodes {US}, {NL}
StrictExitNodes 1

Als ik deze regels toe voeg, kan mijn browser echter spontaan geen enkele website meer openen.
Als alternatief heb ik geprobeert in plaats van land codes relay nodes rechtstreeks toe te voegen, maar dit had hetzelfde effect.

Ik merkte ook dat de relay lijst onder de "View the Network" optie in Vidalia geen vlaggen van landen weergeeft. Dit zou erop kunnen wijzen dat mijn Vidalia moeite heeft met het bepalen van de landen van de relay nodes. (Wat dus een gerelateerd probleem zou kunnen zijn)

Ik heb ook dit probleem op gezocht, en heb gelezen dat dit een bug in Vidalia is voor Windows 7 systemen: https://trac.torproject.org/projects/tor/ticket/4347

Ik ben er echter nog niet in geslaagt om met een "workaround" dit probleem op te lossen (met name omdat de online info vaag is), en zit dus vast nu. Ik hoop dat iemand hier tot verder advies kan zijn m.b.t. wat ik kan doen.

Ik heb alle informatie over wat ik gedaan heb in de post gezet, maar als er nog extra info nodig is, laat het dan gerust weten.

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 08:31
@ AgitoM,

Je kan er ook voor kiezen om een aantal exit nodes te nemen ipv alleen die uit een bepaald land.

Om specifieke exit nodes te gebruiken moet je eerst een exit node naar keuze opzoeken op bijvoorbeeld: http://torstatus.blutmagie.de/

Wil je bijvoorbeeld Manning2 als exit node hebben, dan zoek je de fingerprint van deze server op.
Voor Manning2 is dit bijvoorbeeld: D0236B1908B3CC686DB0A361F4931073A25793F1

Om een aantal exit nodes in te stellen voeg je aan het torrc bestand toe:

ExitNodes: D0236B1908B3CC686DB0A361F4931073A25793F1, etc, etc
StrictNodes 1

Achter "ExitNodes:" komen dus de fingerprints van de exit nodes die je wilt gebruiken.

Deze manier is echter niet echt bevordelijk voor je privacy, aangezien je maar een klein aantal exit nodes kan gebruiken.
Maar het is beter dan niets en nu kan je ook snelle exit nodes instellen.