Videokaart compatibel

Pagina: 1
Acties:

• WingsOfDespair
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 10:40
Hallo mensen,

Ik wilde vragen of het moederbord wel een dergelijke videokaart kan ondersteunen of dat ik meteen een nieuwe moet aanschaffen.

Specificaties van de computer zijn:
Moederbord: Asus P6T SE
Koeling: ZALMA CNPS 10x Extreme (sorry geen link)
Cooler Master Real Power M 620W
Geheugen: Kingston Value DDR3, 1333 6x
Processor: Intel Core I7-950
Videokaart: Sapphire Vapor-X HD 5770

Nu wil ik graag de videokaart die er nu in zit vervangen alleen de vraag is of dit wel gaat en of er nog speciale dingen zijn waar ik rekening mee moet houden. Buiten het verwijderen in eerste instantie van de huidige drivers en deze updaten met de nieuwe.

De nieuwe videokaart moet worden:
Club3D Readon HD 7950 RoyalKing

Wat ik juist wil is mijn computer klaar hebben voor de aankomende nieuwe gamereeks die ik graag in full-hd wil gaan spelen. En naar mijn gevoel kan de wijziging van de videokaart me daarin helpen.

Verwijderd

Waarom zou het niet werken? PCI-e 3.0 is backward compatible met de PCI-e 2.0 standaard! Als je maar genoeg stroom hebt komt het goed (en dat heb je) http://www.amd.com/us/pro...n-hd-5770-overview.aspx#3

• WingsOfDespair
nou ik vroeg het me meer af of het moederbord en het voeding het wel aan kan

Verwijderd

Ja PCI-e zit op je moederbord en zware videokaarten worden direct vanuit de voeding voorzien van stoom! En in de link die ik je gestuurd hebt staat dat 450W genoeg is!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01-2025
Het gaat over de HD 7950 hè. ;) Maar dat maakt verder geen verschil, zou gewoon moeten werken.

• djmashter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-04-2017
Ik vraag me af waarom je een verouderde videokaart in je pc gaat zetten. Voor 240 heb je een msi gtx 760 of een palit gtx 760. Kijk maar naar het verschil in de benchmarks.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

djmashter schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:56:
Ik vraag me af waarom je een verouderde videokaart in je pc gaat zetten.
Dit is gewoon de meest recente AMD-serie hoor.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• WingsOfDespair
Over het algemeen is de gtx 760 sneller, maar als ik kijk naar het type HD 7950 die er gebruikt wordt, dan zit er een groot verschil tussen deze en de royalking versie die ik erin wil zetten.
Of er moet een GTX 760 stukken goedkoper zijn.
Wat denken jullie?

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Beide kaarten zijn prima keuzes en ontlopen elkaar niet heelveel. In de ene game is AMD beter, in de andere weer Nvidia. Een 7950 is een prima kaart om weer even vooruit te kunnen, de 760 net zo goed. Bekijk hoeveel procent een OC op de normale 7950 teweeg brengt (reviews) en bereken daarmee de performance voor jouw kaart die wat hoger geklokt is. Voila, je kan je keuze maken. Verder is zowel voeding als mobo prima geschikt.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• WingsOfDespair
heel erg bedankt. Denk dat ik toch bij mijn keuze blijf
Pagina: 1