Ik ben op zoek naar een vervanging voor me Sony Vaio Pro 13 SVP1321C5E.
Heb de laptop nu 2 weken in me bezit en het is al 2 weken lang driver na driver, update na update, debug na debug proberen om de Wi-Fi problemen op te lossen.
€1700 kostende laptop en gokken dat vandaag, morgen of over een uurtje Wi-Fi nog 'normaal' werkt.
Dat gaat 'm niet worden voor me en is ook onacceptabel.
Note: Ik heb de laptop nog niet geretourneerd, wacht nog een reactie van Sony af.
Het zit wel in de planning zoals je misschien al gemerkt hebt..
Anyway, nu zitten we dus met een probleem. Een nieuwe zoektocht naar een goedwerkende laptop.
Budget zal weer max. €1700 zijn.
Specificatie eisen opleiding (MBO Medewerker Beheer ICT): i5, 8gb (more is better), 500gb hdd, 4 uur accuduur or so.
Beetje VM's draaien en dat zal 't zwaarste eisende wel zijn.
Nu zijn die eisen van school niks spannends, honderden laptops met die specificaties voor €500-€700.
Ik vind het zonde om voor 2 jaar een laptop te kopen die 'puur' voor school is. Doe ook graag andere dingen erop zoals elke nerd I guess.
Dus, mijn eigen specificatie eisen zijn als volgt;
- 13,3" - 15,6" IPS Full HD of hogere resolutie (Touchscreen optioneel)
- i7 (liefst haswell vanwege prestaties, accuduur en toekomstgericht)
- 8GB - 16GB RAM
- 256GB - 512GB SSD
- Accuduur 5+ uur
- Lichtgewicht (Geen bakbeesten)
Gamen is niet een vereiste. Zit er een leuke GPU in is dat meegenomen.
Zo niet, zet ik hier wel een Playstation 4 neer.
With all that said, eigen research uiteraard.
Pricewatch zoekactie.
pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii
Kan, niet een grote fan van Acer but okay.
pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2OC-015NL
Meh, MSI (kermisgedachte komt na boven) en ook geen SSD. Met die prijs wel erin te zetten.
Dat was het. Nu weet ik dat de meeste fabrikanten druk bezig zijn met hun Haswell generatie maar het duurt toch wel erg lang voordat er nieuw spul op de markt komt.
Wetende dat deze laptop binnenkort retour gaat wil ik natuurlijk wel 'NU' een andere laptop.
Suggesties? Wat mis ik?
Heb de laptop nu 2 weken in me bezit en het is al 2 weken lang driver na driver, update na update, debug na debug proberen om de Wi-Fi problemen op te lossen.
€1700 kostende laptop en gokken dat vandaag, morgen of over een uurtje Wi-Fi nog 'normaal' werkt.
Dat gaat 'm niet worden voor me en is ook onacceptabel.
Note: Ik heb de laptop nog niet geretourneerd, wacht nog een reactie van Sony af.
Het zit wel in de planning zoals je misschien al gemerkt hebt..
Anyway, nu zitten we dus met een probleem. Een nieuwe zoektocht naar een goedwerkende laptop.
Budget zal weer max. €1700 zijn.
Specificatie eisen opleiding (MBO Medewerker Beheer ICT): i5, 8gb (more is better), 500gb hdd, 4 uur accuduur or so.
Beetje VM's draaien en dat zal 't zwaarste eisende wel zijn.
Nu zijn die eisen van school niks spannends, honderden laptops met die specificaties voor €500-€700.
Ik vind het zonde om voor 2 jaar een laptop te kopen die 'puur' voor school is. Doe ook graag andere dingen erop zoals elke nerd I guess.
Dus, mijn eigen specificatie eisen zijn als volgt;
- 13,3" - 15,6" IPS Full HD of hogere resolutie (Touchscreen optioneel)
- i7 (liefst haswell vanwege prestaties, accuduur en toekomstgericht)
- 8GB - 16GB RAM
- 256GB - 512GB SSD
- Accuduur 5+ uur
- Lichtgewicht (Geen bakbeesten)
Gamen is niet een vereiste. Zit er een leuke GPU in is dat meegenomen.
Zo niet, zet ik hier wel een Playstation 4 neer.
With all that said, eigen research uiteraard.
Pricewatch zoekactie.
pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii
Kan, niet een grote fan van Acer but okay.
pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2OC-015NL
Meh, MSI (kermisgedachte komt na boven) en ook geen SSD. Met die prijs wel erin te zetten.
Dat was het. Nu weet ik dat de meeste fabrikanten druk bezig zijn met hun Haswell generatie maar het duurt toch wel erg lang voordat er nieuw spul op de markt komt.
Wetende dat deze laptop binnenkort retour gaat wil ik natuurlijk wel 'NU' een andere laptop.
Suggesties? Wat mis ik?