Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vervanging Sony Vaio Pro 13

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een vervanging voor me Sony Vaio Pro 13 SVP1321C5E.
Heb de laptop nu 2 weken in me bezit en het is al 2 weken lang driver na driver, update na update, debug na debug proberen om de Wi-Fi problemen op te lossen.

€1700 kostende laptop en gokken dat vandaag, morgen of over een uurtje Wi-Fi nog 'normaal' werkt.
Dat gaat 'm niet worden voor me en is ook onacceptabel.

Note: Ik heb de laptop nog niet geretourneerd, wacht nog een reactie van Sony af.
Het zit wel in de planning zoals je misschien al gemerkt hebt..

Anyway, nu zitten we dus met een probleem. Een nieuwe zoektocht naar een goedwerkende laptop.

Budget zal weer max. €1700 zijn.
Specificatie eisen opleiding (MBO Medewerker Beheer ICT): i5, 8gb (more is better), 500gb hdd, 4 uur accuduur or so.
Beetje VM's draaien en dat zal 't zwaarste eisende wel zijn.
Nu zijn die eisen van school niks spannends, honderden laptops met die specificaties voor €500-€700.

Ik vind het zonde om voor 2 jaar een laptop te kopen die 'puur' voor school is. Doe ook graag andere dingen erop zoals elke nerd I guess.

Dus, mijn eigen specificatie eisen zijn als volgt;
- 13,3" - 15,6" IPS Full HD of hogere resolutie (Touchscreen optioneel)
- i7 (liefst haswell vanwege prestaties, accuduur en toekomstgericht)
- 8GB - 16GB RAM
- 256GB - 512GB SSD
- Accuduur 5+ uur
- Lichtgewicht (Geen bakbeesten)

Gamen is niet een vereiste. Zit er een leuke GPU in is dat meegenomen.
Zo niet, zet ik hier wel een Playstation 4 neer.

With all that said, eigen research uiteraard.
Pricewatch zoekactie.
pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii
Kan, niet een grote fan van Acer but okay.
pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2OC-015NL
Meh, MSI (kermisgedachte komt na boven) en ook geen SSD. Met die prijs wel erin te zetten.

Dat was het. Nu weet ik dat de meeste fabrikanten druk bezig zijn met hun Haswell generatie maar het duurt toch wel erg lang voordat er nieuw spul op de markt komt.
Wetende dat deze laptop binnenkort retour gaat wil ik natuurlijk wel 'NU' een andere laptop.

Suggesties? Wat mis ik? :P

Verwijderd

De Acer is inderdaad heel interessant, vooral omdat hij erg licht is.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 19:31 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

Pro terugsturen en even afwachten of het wifi probleem binnen afzienbare tijd wordt hersteld? Kan je hem dan alsnog bestellen. En anders iets anders.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11 18:22
Zou nog een weekje geduld hebben. Heb je de meest recente update al geinstalleerd? Deze verbeterd namelijk wel aanzienlijk de verbinding bij mij en anderen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:31:
De Acer is inderdaad heel interessant, vooral omdat hij erg licht is.
Acer is 2,2kg. Zit nu op 1,1kg met de Vaio Pro.
'Erg licht' kan ik hem niet noemen :)
JT schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:53:
Pro terugsturen en even afwachten of het wifi probleem binnen afzienbare tijd wordt hersteld? Kan je hem dan alsnog bestellen. En anders iets anders.
Ga er vanuit dat de plaatsing van de netwerkkaart ruk is, alsmede de drivers. 'Afwachten' met een 1700 euro laptop zit niet in me keuzelijst.
'En anders iets anders', zo ver was ik ook al hence de reden van thread ;)
ri0ta schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:58:
Zou nog een weekje geduld hebben. Heb je de meest recente update al geinstalleerd? Deze verbeterd namelijk wel aanzienlijk de verbinding bij mij en anderen!
Heb alle updates al geprobeerd incl de nieuwste update. (Wireless LAN Driver Update - 16.1.0.14)
Het blijft allemaal ruk.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:42:
[...]
Acer is 2,2kg. Zit nu op 1,1kg met de Vaio Pro.
'Erg licht' kan ik hem niet noemen :)

[...]

Ga er vanuit dat de plaatsing van de netwerkkaart ruk is, alsmede de drivers. 'Afwachten' met een 1700 euro laptop zit niet in me keuzelijst.
'En anders iets anders', zo ver was ik ook al hence de reden van thread ;)

[...]
Heb alle updates al geprobeerd incl de nieuwste update. (Wireless LAN Driver Update - 16.1.0.14)
Het blijft allemaal ruk.
Je overschat Intell... Het bedrijf met het meeste baggere en nonchalante driver en consumenten support gedurende de launch van vele rand en interne apparatuur die hun hadden uitgebracht. Wat dacht je van de eerste moederborden met USB 3.0 die letterlijk direct crashte naarmate je een 2.0 apparaat erop aansloot. Ja welkom in de wondere wereld van Intel. Het is maar dat ze zo dominant zijn op het gebied van R&D.

Deze problemen heeft namelijk de macbook Air ook. Precies hetzelfde apparaat dat de dezelfde generatie netwerkkaart heeft als de Sony. De Intel 7260N is namelijk de eerste netwerkkaart van de nieuwste generatie die Intel dit jaar had uitgebracht. Het is klote dat de netwerkkaart vanwege kutdrivers niet goed werkt, maar daar kan Sony niets aan doen. Het is echt wachten totdat Intel een update voor uitbrengt. Ga er namelijk ook vanuit dat bijna elk andere haswell ultrabook van de generatie een netwerk kaart als deze heel waarschijnlijk kan krijgen. Het feit dat de enige twee haswell ultrabooks ook beide dezelfde generatie (7k gen) netwerkkaart krijgen is geen toeval.

Als ik jou was zou ik gewoon rustig wachten. Intel moet hun "shit" gewoon op orde krijgen. Dat doen ze achteraf namelijk gezien toch wel. Er is niet echt een alternatief op het moment voor jou, tenzij je bereid bent om voor een inferieure ivy systeem te gaan kiezen. Dan kun je kijken naar de samsung ativ 9, Asus zenbook en de Dell XPS13.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Ik gok er op dat intel hun "shit" op orde heeft als je studie (weer) begint.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Asus Zenbook Infinity

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-11 22:47
Om welk type netwerk kaart gaat het?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Wifi is traag en instabiel op mijn SVF15A1CE laptop.
Ik heb nu de mogelijkheid nog om het ding terug te sturen.
Mijn netwerk kaart is de BCM43142

Verwijderd

De asus zenbook infinity, macbook air of de samsung ativ 9 plus. Hebben allemaal hun pluspunten.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

Vanwege het slechte scherm zou ik een MBA links laten liggen...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1