Game PC voor vriend ~ €600,-

Pagina: 1
Acties:

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 22:37
Zoals de titel al zegt, een vriend van me heeft gevraagd of ik een desktop PC met een prijs van ongeveer €600,- voor hem wil samenstellen. Hier zitten verder weinig eisen aan, op het hebben van een SSD na. (Uiteraard moet er mee gegamed mee kunnen worden)

http://azerty.nl/winkelma...4640]=1&product[455749]=1

Tot nu toe kwam ik hier op uit, ik heb echter het gevoel dat het goedkoper/beter kan voor minder/hetzelfde geld. Ik ben alleen bang dat als ik bijv. voor een AMD X4 965 ga (Dan past het perfect binnen het €600,- budget.) dat de PC te snel verouderd is.

Dus daarom vraag ik hulp. Iemand suggesties over wat er beter/anders kan?

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-04 01:09
Tja, SSD en lekkere gamebak in €600 IMO ook gewoon net effe krap. Je ziet het zelf ook al: het op zich prima ogende systeem is nagenoeg exact de prijs van de SSD te duur...

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Niet slecht

- Aftermarket koeler op deze CPU zou ik de moeite niet vinden. Kan je nog beter dat geld in de cpu stoppen. Maar je zit al ruim boven budget
- Ik zou die case niet pakken, ga of voor een iets goedkopere force 500, of iets als een bitfenix outlaw o.i.d.
- Waarom dat mobo? Kan met een goedkopere B85 prima af.
- Extra fan is ook niet nodig icm met een force500 en deze hardware bijv, weer -5e.

Zit je nog boven budget, maar wel minder. Enige alternatief wat je kan overwegen is een hybrid Seagate schijf, dan past het binnen het budget. Geeft een flink deel van de SSD ervaring maar uiteraard niet volledig. Persoonlijk zou ik als je per se wil gamen + SSD nodig hebt, gewoon die 50e meer uit geven en de bovenstaande punten aanpassen, en met dit verder keurige lijstje verder gaan.

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-04 12:59
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 100,90€ 100,90
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 58,-€ 58,-
1Asus GTX660 TI-DC2O-2GD5€ 199,45€ 199,45
1Cooler Master Force 500€ 30,94€ 30,94
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,90€ 58,90
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,70€ 14,70
1XFX Pro 550W€ 51,50€ 51,50
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 82,30€ 82,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 596,69

=> Iets mindere CPU maar veel betere GPU, is evenwichtiger en is beter ivm gamen

Assumption is the mother of all F'-ups

• Cassie789
Foritain schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:40:
- Aftermarket koeler op deze CPU zou ik de moeite niet vinden. Kan je nog beter dat geld in de cpu stoppen. Maar je zit al ruim boven budget.
- Ik zou die case niet pakken, ga of voor een iets goedkopere force 500, of iets als een bitfenix outlaw o.i.d.
- Waarom dat mobo? Kan met een goedkopere B85 prima af.
Ik heb die case gekozen ivm. het feit dat de voeding onderin zit, wat in mijn ogen een groot voordeel is. Dat van een B85 kan ik inderdaad bekijken. CPU koeler is inderdaad luxe, ben alleen bang dat de stock koeler een gigantisch lawaai gaat produceren, of valt dat mee?

@Drlezie

Dit kan uiteraard ook, maar bij die FX processoren zit je qua upgradebaarheid al redelijk bij zijn top. Je kan uiteraard voor zo'n octacore gaan, maar die verbruiken gelijk een godsvermogen aan stroom... Bovendien denk ik niet dat hij aan 128GB alleen genoeg gaat hebben...

Zoals het er nu naar uit ziet moet hij die SSD maar vergeten, want dan past het prima in het budget...

Verwijderd

Ik zou voor een amd cpu gaan met dit budget iets in de trand van 8320 black edition. Toch weer 70e goedkoper dan een intel voor ongeveer evenveel power. Kan je weer wat money in een videokaart steken waar je uiteindelijk tijdens het gamen meer profijt van hebt. Dat stroomverbruik valt ook we mee. In combie met een 660ti kan je prima af met een 550 watt voeding ookal heeft die 8320 een tdp van ongeveer 130watt.
(http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp ik weet niet hoe accuraat dit tooltje is maar het zal wel redelijk kloppen)

De 8320 laat zich ook goed oc'en dus ook nog redelijk future proof.
Als je de ssd schrapt (kan je later ook nog erbij zetten al is het meer gedoe) kan zou ik iets meer uitgeven aan een kast. Heb je in de toekomst als je wilt upgraden wel profijt van. Iets in de trant van de corsair 200r. In de iets duurdere kasten heb je ook meer mogelijkheid tot cable mangement wat je pc een veeeeel fraaier uiterlijk geeft en krijg je een betere airflow. Tevens is goede cable mangement ook beter voor de airflow.

Als je in het lijstje van @Drlezie de ssd zou schrappen en een duurdere kast en de 8320 zou nemen heb je denk ik een systeem wat iets meer future proof is. De ssd helpt voornamelijk voor laadtijden de prestaties van games verrandert het niet. Ik zou in eerste instantie voor meer in game prestaties gaan dan voor laadtijden. Maar dat is mijn niettige mening :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 20:33 ]

• Cassie789
Die FX processoren zijn inderdaad nog wel een optie, helemaal aangezien de moederborden vrij goedkoop zijn. Ik heb op dit moment dit systeem samengesteld, zonder SSD weliswaar:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B478347%5D=1

Is dit een beetje een leuk systeem? Hebben jullie nog op of aanmerkingen?

Verwijderd

Cassie789 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:38:
Die FX processoren zijn inderdaad nog wel een optie, helemaal aangezien de moederborden vrij goedkoop zijn. Ik heb op dit moment dit systeem samengesteld, zonder SSD weliswaar:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B478347%5D=1

Is dit een beetje een leuk systeem? Hebben jullie nog op of aanmerkingen?
Ziet er wel goed uit. Als er nog een beetje rek in het budget zit zou ik voor de 660ti gaan die Drlezie linkte. Het nadeel aan de pricewatch feature is alleen dat de prijs veel lager uitkomt dan als je het bij 1 winkel besteld. Bij azerty is deze kaart 50e duurder dan bij de geodkoopste dus je zou hem eventueel voor 200e bij de goedkoopste zaak kunnen bestellen. Het is het 30e prijsverschil met de 660 zeker waard! Dan kan je bezuinigen op de cd drive en case fan (vaak zitten er al fans in de case). Als je niet gaat oc'en kan je eerst ook af met de boxed koeler. Als je dat er dan vanaf streept past de 660ti binnen het budget en hebt je een pittig gaming systeempje. Maar kort gezegd bezuinigen op de videokaart is fout bezuinigen voor gaming. Anders wordt je videokaart de bottleneck en dat ga je zeker merken in moderne games.

• DrIezie
Ik ben akkoord met Klapyeti, maar als er geen rek zit op je budget, heb je alleszins dezelfde CPU en GPU als mij, en geloof me: dat gamet goed hoor ;) . Ik ben er alleszins tevreden over en zou niet te hard twijfelen :Y .

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07-2025
Aan de late kant maar vond het vreemd dat niemand het nog niet had gepost.
Lees eerst het DAA

Tweakers is a temp thing

• DrIezie
MitchelDZ schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:48:
Aan de late kant maar vond het vreemd dat niemand het nog niet had gepost.
Lees eerst het DAA
Doe ik normaal ook, maar er is eigenlijk wel een wensenlijst gepost, en als de persoon echt bij deze webwinkel wilt bestellen, kan het werken met de pricewatch het zelfs verwarrender maken ;) .

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07-2025
DrIezie schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:05:
als de persoon echt bij deze webwinkel wilt bestellen, kan het werken met de pricewatch het zelfs verwarrender maken.
Is ook weer wat voor te zeggen omdat het hier vooral om budget draait.
Zie zelf gewoon liever overzicht in de eerste post om te zien is dat de Tweaker ook wat werk zelf heeft gedaan.

Tweakers is a temp thing

• DrIezie
MitchelDZ schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:12:
[...]

Is ook weer wat voor te zeggen omdat het hier vooral om budget draait.
Zie zelf gewoon liever overzicht in de eerste post om te zien is dat de Tweaker ook wat werk zelf heeft gedaan.
Ik ook hoor, het is veel overzichtelijker, maar Cassie789 heeft duidelijk haar/z'n huiswerk gemaakt, dus wou ik er niet moeilijk over doen. Ik denk trouwens dat de definitieve build al gemaakt is.

• Cassie789
Ik heb in het verleden inderdaad ook met de pricewatch gewerkt, echter kwam vaak naar voren dat Azerty het goedkoopste was als je alles bij één website wilde bestellen... En dat is eigenlijk wel de bedoeling. Tenzij er uiteraard een mogelijkheid is om bijvoorbeeld 1 product e.g. de GPU voor een veel lager bedrag ergens anders te bestellen.

De definitieve build is zeker nog niet gemaakt, ik zal mij vanmiddag nog wel even verdiepen in het prijsverschil met de pricewatch.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 132,90€ 132,90
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 58,-€ 58,-
1Asus GTX660 TI-DC2O-2GD5€ 199,45€ 199,45
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Corsair Carbide 200R€ 48,29€ 48,29
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 55,80€ 55,80
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,70€ 14,70
1Cooler Master B Series B600€ 45,90€ 45,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 608,89

Ik heb een duurdere kast gekozen, en de aftermarket koeler er maar uit gelaten. Hierdoor is er budget voor een GTX660Ti zoals aangeraden. Echter kom ik bij de bestelkosten uit bij een webshop genaamd Ghekko o.i.d.? Iemand ervaringen hiermee? Ik zie redelijk gemengde/positieve verhalen in de shopreview sectie, maar de aftersales zijn niet echt geweldig...

[ Voor 93% gewijzigd door Cassie789 op 25-07-2013 11:44 ]

Pagina: 1