Zenda likes some milk every now and then..
Gezien het stukje tekst lijkt het me niet wenselijk dat je eindbod al zichtbaar is.
Tot 83 euro word er met 0,50 overboden.
Tot 83 euro word er met 0,50 overboden.
Het bod wat je daar invult is je maximale bod, tot dat bedrag zal je automatisch overbieden als er iemand ook op de veiling bied.
Stel huidige bod is 8,50. Jij geeft 83,00 in, dan maakt hij een bod (minimaal 0,50) van 9 euro.
Maak ik nu een bod van 9,50, ga jij automatisch naar 10,00.
Maar stel dat ik vanuit die 9,00 direct 70 euro bied, bied jij automatisch 70,50.
Zie ook de history, jij staat nu met hoogste bod op 9,00 (met maximum van 83 euro).
Stel huidige bod is 8,50. Jij geeft 83,00 in, dan maakt hij een bod (minimaal 0,50) van 9 euro.
Maak ik nu een bod van 9,50, ga jij automatisch naar 10,00.
Maar stel dat ik vanuit die 9,00 direct 70 euro bied, bied jij automatisch 70,50.
Zie ook de history, jij staat nu met hoogste bod op 9,00 (met maximum van 83 euro).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd, wel apart want bij huidige biedingen stond mijn bod eerder niet om te verwijderen.
[ Voor 62% gewijzigd door Zenda op 25-07-2013 15:02 ]
Dat kan indien iemand een bod doet dat gelijk is aan iemands eerder gedane maximale bod. Bijvoorbeeld veiling staat op EUR 2,50 en ik doe een bod van EUR 5,00. In eerste instantie sta ik dan boven aan met EUR 3,00. Als iemand anders nu een bod doet van EUR 5,00, dan zie je twee keer een bod van EUR 5,00 staan. Daarbij sta ik dan bovenaan, aangezien ik als eerste dat bod van EUR 5,00 gedaan heb.
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Ok duidelijk
. Ik heb het nu zo gemaakt dat zodra ik EUR 5 biedt en het hoogste auto bod heb en iemand anders EUR 5 biedt, dat diegene dan een melding krijgt:
Misschien iets om eens te overwegen.
code:
1
| U moet \u20ac ' + min_increase + ' extra bieden omdat een andere bieder \u20ac ' + maxautobid + ' als maximum automatische bod heeft ingesteld. |
Misschien iets om eens te overwegen.
Vreemd genoeg lijkt bij een gelijk bod de geen die het laatste dat bod heeft gedaan (5 euro autobod en iemand anders doet een bod van 5 euro) bovenaan komt te staan. Gezien ik bij de V&A uitga van de geen die bovenaan staat de 'winnaar' is, een beetje oneerlijk. (al toont de printscreen het tegendeel, wellicht al eens gefixt?)
Een oplossing als bovenstaand waardoor de nieuwe bieder minimaal hoger dan dat bedrag moet bieden lijkt me dan wel gepast. Als ik ergens op bied krijg ik een mail als ik ben overboden, maar meestal hebben ze dan het zelfde bedrag als dat ik als 'maximum' had.
De meeste dingen gaan niet over een paar halve euro's, maar als het om iets goedkoops gaat is al snel 'Ik geef niet meer dan 5 euro uit, en dus ook geen 5,50 euro", maar die andere persoon staat dan wel bovenaan, met een al dan niet gelijk bod.
Verder is nog maar de vraag of het autobod zichtbaar moet zijn...Ik vraag me af of het voor de aanbieder wel mogelijk is om de hele lijst met bieders te bekijken, maar op de frontpage zie je maar een kort lijstje... als je de hele tijd 50 cent het bod ophoogt druk je andere bieders snel uit het zicht. Mochten die 2 personen achteraf denken "ik zie er toch maar vanaf" heb je geen mogelijkheid om de andere mensen die een bod hebben uitgebracht te contacteren...
Maar ik heb niet zo vaak een goedlopende veiling, dus of dat achteraf toch prima zichtbaar is is mij niet bekend.
Een oplossing als bovenstaand waardoor de nieuwe bieder minimaal hoger dan dat bedrag moet bieden lijkt me dan wel gepast. Als ik ergens op bied krijg ik een mail als ik ben overboden, maar meestal hebben ze dan het zelfde bedrag als dat ik als 'maximum' had.
De meeste dingen gaan niet over een paar halve euro's, maar als het om iets goedkoops gaat is al snel 'Ik geef niet meer dan 5 euro uit, en dus ook geen 5,50 euro", maar die andere persoon staat dan wel bovenaan, met een al dan niet gelijk bod.
Verder is nog maar de vraag of het autobod zichtbaar moet zijn...Ik vraag me af of het voor de aanbieder wel mogelijk is om de hele lijst met bieders te bekijken, maar op de frontpage zie je maar een kort lijstje... als je de hele tijd 50 cent het bod ophoogt druk je andere bieders snel uit het zicht. Mochten die 2 personen achteraf denken "ik zie er toch maar vanaf" heb je geen mogelijkheid om de andere mensen die een bod hebben uitgebracht te contacteren...
Maar ik heb niet zo vaak een goedlopende veiling, dus of dat achteraf toch prima zichtbaar is is mij niet bekend.
Pagina: 1