Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

homecinema met 2x hdmi ingang

Pagina: 1
Acties:

• pappamat
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07-2022
Omdat ik niet altijd mijn tv aan wil zetten om muziek danwel radio te luisteren ben ik op zoek naar een simpel homecinema setje.

ik heb een raspberry pi met daarop xbmc, deze zit nu direct op de tv. En tot groot ongenoegen van mijn vrouw geen dvd-speler.

Wat ik graag wil is een home cinema set ertussen zodat de tv niet aan hoeft bij muziek en dat mijn vrouw af en toe een dvdtje kan kijken.

raspberry pi en hd-ontvanger hebben beide hdmi dus setje moet 2 hdmi ingangen hebben.

zijn dit soort setjes een beetje budget te krijgen?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ja.

(De openingspost is wel erg summier en wat meer eigen inzet wordt ook wel gewaardeerd op dit forum. Wat is je budget? Wat is het belangrijkste, muziek of film? Ben je er van bewust dat goedkope setjes doorgaans niet uitblinken in geluidskwaliteit? Welke setjes heb je zelf al gevonden? etc.)

• pappamat
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07-2022
Dat is ook eigenlijk wel schandalig van mij.

De kwaliteit is momenteel niet super via de televisie, ik heb in het verleden ook een setje boxen direct aan de raspberry gehangen. Ik vond het geluid prima te doen. Maar ik ben ook echt een amateur-luisteraar ;)
Qua belangrijkheid tussen muziek en films/series... 50-50 Ben snel tevreden

gekeken had ik naar setjes onder de 200 euro, maar niets gevonden met (2) hdmi ingangen.
samsung ht-d5200 kwam nog aardig in de buurt.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tot € 200 kan ik alleen de Pioneer BCS-FS121 vinden. Als je er € 50 bij doet, zijn er wat meer opties met 2 HDMI-ingangen. Zie dit lijstje.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik heb nog een Philips DFR-9000 receiver te koop. 2 HDMI-ingangen. Moet je er alleen nog wel speakers bijkopen natuurlijk, maar dan heb je ook een pracht van een receiver met, zeker voor Philips, onovertroffen geluid.