•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De huidige games die ik op dit moment speel zijn of oud of vragen niet veel van je PC ( LOL vooral ) toch wil ik een pc die de nieuwere games gewoon goed kan draaien. ik vind het vrij belangrijk ( 1 van de reden voor een nieuwe PC ) om 1080 gewoon goed te kunnen afspelen of dit nou stream is of een film of dergelijke ik wil dit goed kunnen aangezien me huidige PC gaat haperen hierbij en ik max 720 films kan bekijken.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik een budget van ongeveer 1000 heb maar hier ook nog een monitor van gekocht moet worden schat ik rond de 750 euro mocht het nou zo zijn dat ik met iets meer geld een veel betere prestatie gaan krijgen is dat mogelijk als het maar niet te gek wordt.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Muis, Toetsenbord, Boxen etc. Alles dus behalve Monitor en de PC zelf.
+ 2TB Externe harde schijf
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PC en monitor
---->>>> ook heb ik een Windows Licentie nodig
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energie verbruik maakt me niets uit (AMD) wel vind ik het belangrijk dat ik meerdere dingen tegelijk open kan hebben.
Dit is een PC die ik heb samengesteld na meerdere andere topics op dit forum te hebben gelezen de argumenten dat AMD meerdere dingen tegelijk kan en de onderbouwing + dat het goedkoper is sprak me wel aan dit betekend niet dat als een Intel PC in dit geval beter is dat dat geen mogelijkheid is
Het punt waar ik wel over zat te twijfelen is dat ik denk ik niet ga overklokken is het dan niet beter om een Intel boxed processor te nemen die niet overklokbaar is ?
Ik heb gekozen voor een 256 GB SSD omdat ik geen HDD nodig heb (2TB Externe schijf)
Qua Monitor zat ik te denken aan 1 van deze 2.
Als laatste vraag had ik nog waar ik beter voor kan kiezen Windows 7 of toch voor Windows 8 ?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal.
De huidige games die ik op dit moment speel zijn of oud of vragen niet veel van je PC ( LOL vooral ) toch wil ik een pc die de nieuwere games gewoon goed kan draaien. ik vind het vrij belangrijk ( 1 van de reden voor een nieuwe PC ) om 1080 gewoon goed te kunnen afspelen of dit nou stream is of een film of dergelijke ik wil dit goed kunnen aangezien me huidige PC gaat haperen hierbij en ik max 720 films kan bekijken.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik een budget van ongeveer 1000 heb maar hier ook nog een monitor van gekocht moet worden schat ik rond de 750 euro mocht het nou zo zijn dat ik met iets meer geld een veel betere prestatie gaan krijgen is dat mogelijk als het maar niet te gek wordt.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Muis, Toetsenbord, Boxen etc. Alles dus behalve Monitor en de PC zelf.
+ 2TB Externe harde schijf
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PC en monitor
---->>>> ook heb ik een Windows Licentie nodig
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energie verbruik maakt me niets uit (AMD) wel vind ik het belangrijk dat ik meerdere dingen tegelijk open kan hebben.
Dit is een PC die ik heb samengesteld na meerdere andere topics op dit forum te hebben gelezen de argumenten dat AMD meerdere dingen tegelijk kan en de onderbouwing + dat het goedkoper is sprak me wel aan dit betekend niet dat als een Intel PC in dit geval beter is dat dat geen mogelijkheid is
Het punt waar ik wel over zat te twijfelen is dat ik denk ik niet ga overklokken is het dan niet beter om een Intel boxed processor te nemen die niet overklokbaar is ?
Ik heb gekozen voor een 256 GB SSD omdat ik geen HDD nodig heb (2TB Externe schijf)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 132,90 | € 132,90 |
| 1 | Gigabyte GA-970A-UD3 | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream | € 232,- | € 232,- |
| 1 | Corsair Carbide 200R | € 48,29 | € 48,29 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 67,90 | € 67,90 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,70 | € 14,70 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Plextor PX-256M5S 256GB | € 141,- | € 141,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 855,24 | |
Qua Monitor zat ik te denken aan 1 van deze 2.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 168,19 | € 168,19 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 248,49 | € 248,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 416,68 | |
Als laatste vraag had ik nog waar ik beter voor kan kiezen Windows 7 of toch voor Windows 8 ?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal.