Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 20:41
Ik heb vorig jaar een Linksys EA6500 bij de Mycom besteld voor ongeveer 150 euro.
Deze router heeft echter problemen met de ping tijden(10ms jitter) en ik heb daar dan ook contact over opgenomen met Cisco.

Zij hebben de router omgewisseld(nadat we eerst de fabrieksinstellingen hadden terug gezet, en dergelijke).
Echter heeft mijn nieuwe Cisco router precies hetzelfde probleem...
Andere routers die ik heb aangesloten hebben dit probleem niet, en ik heb het getest met de internetverbinding van UPC en glasvezel...

Ik heb nu contact opgenomen met Mycom:
Beste Mycom medewerker,

Ik heb vorig jaar (27-12-12)een Cisco Linksys EA6500 besteld bij uw winkel(Ordernummer: X )
Ik heb echter sinds ik de router heb al last van een instabiele ping (latency), ik heb toen een andere router aangesloten en die heeft dit probleem niet.

Ik heb contact opgenomen met Cisco over dit probleem, we hebben toen het een en ander getest firmware updates, router reset en dergelijke maar dit mocht niet baten.
Ze boden toen aan de router terug te sturen voor reparatie/vervanging en ik heb toen een nieuwe gekregen.
Deze router heeft echter precies het zelfde probleem.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om de router terug te sturen naar Mycom zodat ik mijn geld terug krijg of misschien is het mogelijk om hem voor een ander model in te ruilen?

Met vriendelijke groet,
Geachte heer X,

Vervelend om te horen dat uw router niet naar wens functioneert.

Geld terug of omruilen voor een ander model is helaas niet mogelijk.
Wij kunnen uw product natuurlijk wel gewoon via de normale garantieregeling ter reparatie op laten sturen of ( indien van toepassing ) laten vervangen.

Excuus voor het ongemak.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
De router heeft een ontwerp/firmware bug vermoed ik en omwisselen voor het zelfde model gaat het probleem niet oplossen.
Heb ik nu het recht om de router om te ruilen voor een andere die dit probleem niet heeft?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Je zal Mycom zelf eerst de gelegenheid moeten geven het probleem op te lossen. Niet via Cisco dus, maar via Mycom...
Hoewel er discussie over mogelijk is of een ping van 1/100 seconde wel als probleem gezien kan worden.

[ Voor 30% gewijzigd door RemcoDelft op 24-07-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je hebt recht op een deugdelijk product en zo niet: op kostenloos herstel door de verkoper zonder ernstige overlast voor jou als koper.

Daarbij is het (zoals RemcoDelft ook aangeeft) wel zo dat je inderdaad de verkoper de kans moet geven om dat herstel uit te voeren, in de vorm van reparatie of vervanging door een gelijkwaardig product.

Pas als de verkoper niet in staat is om het ondeugdelijke product te herstellen kan je de koop ontbinden en je geld terugkrijgen.

Echter is het in deze situatie (vanwege de poging via Cisco) al wel redelijk duidelijk dat reparatie niet echt realistisch is, en vervanging door een ander exemplaar van hetzelfde product ook niet. Maar vervangen door een gelijkwaardig product behoort ook tot de mogelijkheden voordat je zou overgaan tot ontbinden.

Dus ik zou eens proberen of je daar niet op kan aansturen. Oftewel: aangeven dat je ze graag de kans geeft om het probleem op te lossen middels reparatie of vervanging door een gelijkwaardig product, maar dat je gezien de voorgeschiedenis voorstelt om voor de optie te gaan om te vervangen door een gelijkwaardig product (in principe te kiezen door Mycom).

Dat scheelt Mycom tenslotte ook een boel gedoe. Wellicht kan je vanuit Cisco ook nog een uitspraak lospulken dat het geen zin heeft voor Mycom om een reparatie / vervanging voor hetzelfde product in gang te zetten?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RemcoDelft schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:55:
Hoewel er discussie over mogelijk is of een ping van 1/100 seconde wel als probleem gezien kan worden.
Dit zal inderdaad erg de vraag zijn. Een garantie over pingtijden zal niet gegeven worden. Is dit een probleem bij gewoon internetten/netwerken of alleen bij gamen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Gijs007 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:52:
Ik heb vorig jaar een Linksys EA6500 bij de Mycom besteld voor ongeveer 150 euro.
Ben je ruim te laat mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
ebia schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:10:
[...]

Ben je ruim te laat mee...
Hoezo?
Ik heb eerst tests uit moeten voeren om te kijken of het probleem aan de router ligt of aan mijn internetverbinding en daarnaast heb ik moeten kijken of het misschien aan een instelling in de router lag.

Toen heb de router naar Cisco in tjeschie moeten sturen waar meer als een maand overheen is gegaan.
gambieter schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:04:
[...]

Dit zal inderdaad erg de vraag zijn. Een garantie over pingtijden zal niet gegeven worden. Is dit een probleem bij gewoon internetten/netwerken of alleen bij gamen?
Voornamelijk bij gamen en bij netwerk tests met mijn servers.
Ik mag toch verwachten dat een high end router gewoon een stabiele ping heeft, dat is namelijk een van de belangrijkste dingen van een router IMO.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Gijs007 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:15:
[...]
Hoezo?
Ik heb eerst tests uit moeten voeren om te kijken of het probleem aan de router ligt of aan mijn internetverbinding en daarnaast heb ik moeten kijken of het misschien aan een instelling in de router lag.

Toen heb de router naar Cisco in tjeschie moeten sturen waar meer als een maand overheen is gegaan.
Als dat niet via MyCom is gegaan dan ben je er te laat mee..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gijs007 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:15:
[...]

Hoezo?

Het was natuurlijk wel handig geweest om Mycom daar vanaf het begin in te betrekken (in elk geval voordat je met Cisco aan de gang ging). Je loopt nu het risico dat Mycom haar handen er vanaf trekt omdat je de router al hebt omgeruild via Cisco (de router die je nu hebt is niet door Mycom geleverd, dus waarom zouden zij verantwoordelijk zijn voor een gebrek daaraan?). Bovendien staat er op zich ook wel in de wet dat je een geconstateerd gebrek tijdig (binnen twee maanden) moet melden.
[...]

Voornamelijk bij gamen en bij netwerk tests met mijn servers.
Ik mag toch verwachten dat een high end router gewoon een stabiele ping heeft, dat is namelijk een van de belangrijkste dingen van een router IMO.
Het feit dat andere routers (mits vergelijkbare producten) het wel goed doen geeft inderdaad wel aan dat je het als een gebrek zou kunnen bestempelen. Maar er is wel een kans dat Mycom gaat volhouden dat het gewoon naar verwachting functioneert en je dus een boel moeite gaat krijgen om je gelijk te krijgen.

Vandaar ook mijn tip om te kijken of je (wellicht uit je eerdere communicatie) van cisco een uitspraak kan krijgen dat het inderdaad een mankement is, dat niet is op te lossen middels reparatie of vervanging door een nieuw exemplaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 24-07-2013 15:30 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Heb vandaag de router omkunnen ruilen voor een Asus ac66u, deze werkt gelukig wel goed :)
Moest helaas wel bijbetalen omdat de Linksys in prijs is gezakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat vind ik toch nog erg goede service. Jij hebt dat ding toch 8 maanden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:34:
Nou dat vind ik toch nog erg goede service. Jij hebt dat ding toch 8 maanden gebruikt.
Klopt, maar ik had daar niet op gerekend en moest 1 euro bijbetalen :P (en had mijn portemonee thuis laten liggen waardoor ik terug naar huis kon wat een beetje zuur was. maar dat is mijn eigen fout.)

Pagina: 1